Miał bankrutować LOT bankrutuje Air Berlin

Linie Air Berlin złożyły w sądzie rejonowym w Berlinie wniosek o otwarcie postępowania upadłościowego. Niemiecki rząd przyznał przewoźnikowi kredyt w wysokości 150 mln euro w celu utrzymania połączeń lotniczych.
wpolityce napisało .
Co jest czystą koincydencją, a w tle smaczek z tą pomocą rządową dla prywatnej firmy.

Komentarz

  • Mała rzecz, a cieszy ;-)
  • Niech dopłacają do bankrutów. Dopóki ze swojego budżetu ok.
  • jeszcze tylko Lufthansa :D
  • Inna rzecz, że jak rząd niemiecki pomaga przemysłowi w kłopotach to KE odwraca się w druga stronę, a jak kto zapyta to nie widzi w tym niczego zdrożnego. To samo z Nordstream. Jak rząd Polski stara się wspomóc górnictwo czy stocznie to sypią się kary i zakazy z Brukseli. To drodzy i bezczelni urzędnicy na usługach Berlina za wspólną kasę unijną.
  • Przecież nikt przy zdrowych zmysłach, kupując drogi karnet do wystawnego belgijskiego lupanaru pod niemieckim zarządem, nie miał prawa sądzić, że przystępuje do Sodalicji Mariańskiej.
  • No nie, to nie zawsze i nie od początku był lupanar. Nawet obecnie to nie jest tylko lupanar. UE przed naszym wejściem była inna niż w czasie wejścia, a i potem się zmieniała i zmieniła - niestety na gorsze.
  • Gra przeciwko Polsce jest możliwa przede wszystkim dzięki potężnej niemieckiej V kolumnie. Kto poważnie traktuje kraj, w którym partie łącznie sięgające pod 40-45% mierzonego poparcia otwarcie są za likwidacją resztek polskiej władzy i są bezpośrednio kierowane i finansowane zza granicy?
  • edytowano August 2017
    Przy całym, jakże słusznym, obóżanku, na "pożyczkę" 150 mln ełrosów z Bundesregierung do Air Berlin, które to obóżanko już podzielił Ryanair - i zapowiedział, że się poskarży samej Złotej Pani Kaźmierczak! - to zwróćmy uwagę na fakt, że ta dopłata nastąpiła już po wniosku o upadłość i ma na celu uporządkowanie powrotów niemieckich letników z różnych tam Majorek i Fłertewentur. W gorącym okresie wakacyjno-przedwyborczym po co komu skandaloza, a?

    Nadto, z drobiazgów - Air Berlin został założony przez Amerykanów, a właścicielem są Arabowie (Etihad).
  • No dużo tych Niemców na wycieczkach i bilety chyba strasznie drogie. O ile wiem to czarter z Afryki czy Ameryki nie powinien kosztować więcej niż 150 EURO w jedną stronę, a i to bardzo dużo. Czy to znaczy ze ten Air Berlin wysłał na wycieczki milion turystów i oni tam wszyscy nadal są? A ubezpieczalnie to pies? Kogo oni dofinansowują?
  • Pardąsik ale słyszałem w radiu że trwają negocjacje z Lufthansą na temat zakupu masy upadłościowej, tak że to jest de facto pomoc dla Lufthansy, co nie?
  • Rafał napisal(a):
    No dużo tych Niemców na wycieczkach i bilety chyba strasznie drogie. O ile wiem to czarter z Afryki czy Ameryki nie powinien kosztować więcej niż 150 EURO w jedną stronę, a i to bardzo dużo. Czy to znaczy ze ten Air Berlin wysłał na wycieczki milion turystów i oni tam wszyscy nadal są? A ubezpieczalnie to pies? Kogo oni dofinansowują?
    Może nie chcą otwierać puszki z pandorą ;) i uważają że lepiej wrzucić w błoto te 150 milionów i bez zakłóceń zwieść ludzi z wakacji tak aby nawet nie zauważyli problemu niż wywoływać panikę. Tak działa poważne państwo, przewiduje problemy i im przeciwdziała.
  • Przemko napisal(a):
    Pardąsik ale słyszałem w radiu że trwają negocjacje z Lufthansą na temat zakupu masy upadłościowej, tak że to jest de facto pomoc dla Lufthansy, co nie?
    Ten argument zdaje się podnosi Ryanair w swojej skardze.

    Gdybym miał bronić niemieckiego rządu to bym powiedział: W postępowaniu upadłościowym każdy se może kupić przedsiębiorstwo upadłego. Syndyk zarządzi jawną licytację. Tak więc nie ma tu dofinansowania Luft-Chąsy, bo ta korzyść (150 M) może zostać przejęta przez kogokolwiek, kto da więcej.
  • 7dmy napisal(a):
    Rafał napisal(a):
    No dużo tych Niemców na wycieczkach i bilety chyba strasznie drogie. O ile wiem to czarter z Afryki czy Ameryki nie powinien kosztować więcej niż 150 EURO w jedną stronę, a i to bardzo dużo. Czy to znaczy ze ten Air Berlin wysłał na wycieczki milion turystów i oni tam wszyscy nadal są? A ubezpieczalnie to pies? Kogo oni dofinansowują?
    Może nie chcą otwierać puszki z pandorą ;) i uważają że lepiej wrzucić w błoto te 150 milionów i bez zakłóceń zwieść ludzi z wakacji tak aby nawet nie zauważyli problemu niż wywoływać panikę. Tak działa poważne państwo, przewiduje problemy i im przeciwdziała.
    I ja tak sądzę.

    To jest racjonalne przewidywanie problemów i im zapobieganie.

    Tym bardziej, że do wyborów bodaj miesiąc, to po co wspierać w tak trudnym momencie partie opozycyjne.
  • Powiem wam jak będzie - jeśli kupi Lufthansa to wszystko będzie ok. Jeśli kupi kto inny - ruszy postępowanie no i trzeba będzie te 150 baniek jednak oddać.
  • Może znowu jakiś AmberGold to wykupi (ja poprzednio linię OLT)..
  • Szturmowiec.Rzplitej napisal(a):
    Nadto, z drobiazgów - Air Berlin został założony przez Amerykanów, a właścicielem są Arabowie (Etihad).
    Czyli, że ciocia Angela utrzymuje jihad?

Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.