Skip to content

papież przeciwko komórkom w czasie Mszy św.

edytowano November 2017 w Forum ogólne
PP Franciszek powiedział, że mu smutno kiedy widzi las rąk z komórkami. dotyczy to nie tylko wiernych ale i kapłanów, wtem i biskupów.

"we Mszy Kapłan mówi w górę serca, a nie komórki, "

http://www.faz.net/agenturmeldungen/dpa/papst-gegen-handy-wahn-keine-telefone-bei-der-messe-15283323.html
«1

Komentarz

  • Pendrole, ma chłop problemy!
  • edytowano November 2017
    Prawdę mówiąc, jest mi to bardzo bliskie.
  • stary nr
    czekam na biskupa, ktory strzeli sobie selfie w czasie Mszy z papieżem
  • Szturmowiec.Rzplitej napisal(a):
    Pendrole, ma chłop problemy!
    To my mamy problem, Franciszek go sygnalizuje.
  • Przepraszam, kto i gdzie wyciąga komórki podczas mszy?
  • los napisal(a):
    Przepraszam, kto i gdzie wyciąga komórki podczas mszy?
    podczas mszy odprawianej przez papieża
    nagminnie
  • To musi być inna denominacja.
  • los napisal(a):
    Przepraszam, kto i gdzie wyciąga komórki podczas mszy?
    Na mszach papieskich, do robienia zdjęć.
    Wcale się nie dziwię, że papież się do tego odniósł.
  • Pigwa napisal(a):
    los napisal(a):
    Przepraszam, kto i gdzie wyciąga komórki podczas mszy?
    Na mszach papieskich, do robienia zdjęć.
    Wcale się nie dziwię, że papież się do tego odniósł.
    mógł nałożyć na biskupów kary. Żeby im się odechciało.
  • qiz napisal(a):
    Pigwa napisal(a):
    los napisal(a):
    Przepraszam, kto i gdzie wyciąga komórki podczas mszy?
    Na mszach papieskich, do robienia zdjęć.
    Wcale się nie dziwię, że papież się do tego odniósł.
    mógł nałożyć na biskupów kary. Żeby im się odechciało.

    Najdotkliwsze byłoby zarekwirowanie smartfona ;)
  • kto nie był na mszy papieskiej na Placu sw. Piotra ten nie zrozumie Franciszka
  • pęd do nieśmiertelności
    jakie to rzymskie!
    tu byłem Romulus, wydrapane w przerwie spektaklu w Colosseum
    i jakie polskie!
    tu byłem, Tony Halik

    i zeby jeszcze pokazać znajomym
    ale kamieniem nie rzucę
  • gdzieś wyproszono dziadka filmującego chrzest
    nie wiem czy nie poszło o powtórzenie ujęcia z lejącą sie wodą
  • Też mu zrobiłem zdjęcie w oknie z Placu Świętego Piotra. W zeszłym roku ale nie smartfonem tylko lustrzanką.
  • los napisal(a):
    Przepraszam, kto i gdzie wyciąga komórki podczas mszy?
    kapłani, w Polsce, od lat, podczas mszy (koncelebry)
    takie zdjęcia zamieszczał już ze trzy (?) lata temu Dex u siebie (kronika novus ordo)
  • Przemko napisal(a):
    image
    Ile e-świeczek! To roraty?
    :/
  • e-roraty
  • image
    na szczęście to drugi rząd
  • Tutaj mam kilka zagadnień dla Papieża, może mniej palących, ale jednak:
    "Duchowni prosili o odpowiedź „tak” lub „nie” na pięć pytań, by raz na zawsze położyć kres sprzecznym interpretacjom dokumentu papieskiego powstałego po Synodzie o Rodzinie.



    Pierwsze pytanie dotyczyło kwestii dopuszczenia do Komunii Świętej rozwodników żyjących w związkach niesakramentalnych. Konkretnie chodziło o punkty od 300 do 305 adhortacji odnoszące się do tzw. rozeznania i okoliczności łagodzących udzielenia rozgrzeszenia rozwodnikom. Kardynałowie pytali, czy możliwe jest udzielenie rozgrzeszenia w sakramencie pokuty, a zatem dopuszczenie do Komunii świętej osoby, która będąc związana ważną więzią małżeńską, mieszka razem z inną osobą i żyje „jak mąż z żoną’? Duchowni dopytywali się, czy wyrażenie „w pewnych przypadkach” znajdujące się w przypisie 351 (dot. pkt 305) z adhortacji „Amoris Laetitia” odnosi się do osób rozwiedzionych, które są w nowym związku i żyją „jak mąż z żoną”?



    Kolejne zagadnienie dotyczyło pkt. 304 i encykliki „Veritatis Splendor” św. Jana Pawła II. Duchowni pytali, czy nauczanie zawarte w tej encyklice, oparte na Piśmie Świętym i Tradycji Kościoła, a mówiące o istnieniu bezwzględnych norm moralnych, które zakazują czynów wewnętrznie złych i są wiążące bez wyjątku, wciąż jest aktualne?



    Trzecie pytanie dotyczyło pkt. 301. Kardynałowie chcieli się dowiedzieć, czy nadal można twierdzić, że osoba, która żyje w kolejnym związku cywilnym dopuszczając się cudzołóstwa - a więc sprzeniewierzając się Przykazaniom Bożym - znajduje się w obiektywnej sytuacji grzechu ciężkiego nawykowego?



    Następne pytanie dotyczyło punktu 302 („okoliczności łagodzących moralną odpowiedzialność”) cudzołożnika. Duchowni zapytali, czy wciąż aktualne jest nauczanie encykliki „Veritatis Splendor”, zgodnie z którym „okoliczności lub intencje nie mogą przekształcić czynu ze swej istoty niegodziwego ze względu na swój przedmiot w czyn „subiektywnie” dobry lub taki, który można by było bronić ze względu na wybór?



    Ostatnia wątpliwość dotyczyła pkt. 303. I znowu padło pytanie, czy ważne jest nauczanie zawarte w encyklice Jana Pawła II „Veritatis Splendor,” która wyklucza twórczą interpretację roli sumienia i podkreśla, że sumienie nie może być uprawnione do uzasadniania wyjątków od bezwzględnych norm moralnych, które zakazują czynów wewnętrznie złych ze względu na ich przedmiot?
  • Szturmowiec.Rzplitej napisal(a):
    Tutaj mam kilka zagadnień dla Papieża, może mniej palących, ale jednak:
    "Duchowni prosili o odpowiedź „tak” lub „nie” na pięć pytań, by raz na zawsze położyć kres sprzecznym interpretacjom dokumentu papieskiego powstałego po Synodzie o Rodzinie.



    Pierwsze pytanie dotyczyło kwestii dopuszczenia do Komunii Świętej rozwodników żyjących w związkach niesakramentalnych. Konkretnie chodziło o punkty od 300 do 305 adhortacji odnoszące się do tzw. rozeznania i okoliczności łagodzących udzielenia rozgrzeszenia rozwodnikom. Kardynałowie pytali, czy możliwe jest udzielenie rozgrzeszenia w sakramencie pokuty, a zatem dopuszczenie do Komunii świętej osoby, która będąc związana ważną więzią małżeńską, mieszka razem z inną osobą i żyje „jak mąż z żoną’? Duchowni dopytywali się, czy wyrażenie „w pewnych przypadkach” znajdujące się w przypisie 351 (dot. pkt 305) z adhortacji „Amoris Laetitia” odnosi się do osób rozwiedzionych, które są w nowym związku i żyją „jak mąż z żoną”?



    Kolejne zagadnienie dotyczyło pkt. 304 i encykliki „Veritatis Splendor” św. Jana Pawła II. Duchowni pytali, czy nauczanie zawarte w tej encyklice, oparte na Piśmie Świętym i Tradycji Kościoła, a mówiące o istnieniu bezwzględnych norm moralnych, które zakazują czynów wewnętrznie złych i są wiążące bez wyjątku, wciąż jest aktualne?



    Trzecie pytanie dotyczyło pkt. 301. Kardynałowie chcieli się dowiedzieć, czy nadal można twierdzić, że osoba, która żyje w kolejnym związku cywilnym dopuszczając się cudzołóstwa - a więc sprzeniewierzając się Przykazaniom Bożym - znajduje się w obiektywnej sytuacji grzechu ciężkiego nawykowego?



    Następne pytanie dotyczyło punktu 302 („okoliczności łagodzących moralną odpowiedzialność”) cudzołożnika. Duchowni zapytali, czy wciąż aktualne jest nauczanie encykliki „Veritatis Splendor”, zgodnie z którym „okoliczności lub intencje nie mogą przekształcić czynu ze swej istoty niegodziwego ze względu na swój przedmiot w czyn „subiektywnie” dobry lub taki, który można by było bronić ze względu na wybór?



    Ostatnia wątpliwość dotyczyła pkt. 303. I znowu padło pytanie, czy ważne jest nauczanie zawarte w encyklice Jana Pawła II „Veritatis Splendor,” która wyklucza twórczą interpretację roli sumienia i podkreśla, że sumienie nie może być uprawnione do uzasadniania wyjątków od bezwzględnych norm moralnych, które zakazują czynów wewnętrznie złych ze względu na ich przedmiot?
    Ja bym jeszcze zapytał czy papież zgadza sie z jednym ze swoich glownych doradcow, kard Walterem Kasperem, ze Marcin Luter to byl taki sam reformator kościoła jak św. Franciszek.
  • E no bez przesady. Św. Franciszek nie sprawdzał się na polu antysemityzmu i w tłumieniu powstań chłopskich też był słaby.
  • i poza tem św. Franciszek w tematach damsko-męskich był a rebus
    12letnią Klarę wyprowadził do klasztoru
    a dr Luther Kasię wyprowadził z klasztoru
  • edytowano November 2017
    ale do adremu
    przed spowiednicą / słuchalnicą/ suchaczką/ konfesjonałem w Hiszpanii
    image
    "żeby porozmawiac z Bogiem tego nie potrzebujesz"
  • E tam. Gdyby kardynałowie uważali na wykładach, to by nie musieli głupich pytań zadawać.

    Zresztą, beło: http://pl.radiovaticana.va/news/2017/05/28/kard_müller_rozwiewa_wątpliwości_w_sprawie_amoris_laetitia/1315370
  • Przyznaję się do cykania fotek Papieżowi (każdemu z 3 ostatnich), ale za żadnym razem nie było to podczas liturgii.
  • co za koming aut!
    no to ja też
  • Szturmowiec.Rzplitej napisal(a):
    Tutaj mam kilka zagadnień dla Papieża, może mniej palących, ale jednak:
    Na miejscu papieża cofnąłbym im uprawnienia kerownicze. Niby biskupi a takich rzeczy nie wiedzą?
  • Przemko napisal(a):
    Szturmowiec.Rzplitej napisal(a):
    Tutaj mam kilka zagadnień dla Papieża, może mniej palących, ale jednak:
    Na miejscu papieża cofnąłbym im uprawnienia kerownicze. Niby biskupi a takich rzeczy nie wiedzą?
    ta taki sarkazm, oczywiście?
  • Trochę. Papież słusznie postąpił ignorując tę prowokację.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.