Najpopularniejsze
Odp.: Powódź
Nie bylo żadnej "masowej wycinki" tylko normalne pozyskanie drewna zgodne z planem urządzania lasu. Typowe "szukanie winnego".
Wiem że krążą jakieś "mapy wycinek" na podstawie danych z Banku Danych o Lasach gdzie są zaznaczone jakiekolwiek cięcia zaplanowane w 10-leciu, także cięcia pielęgnacyjne. A i nawet cięcia rębne nie muszą oznaczać zrębu zupełnego bo w górach przeważnie stosuje się cięcia częściowe, stopniowe lub przerobowe. W skrócie - wycina się tylko część.
Odp.: Powódź
@los powiedział(a):
Taki obyczaj jest w Europie, że jak się gdzieś przychodzi, to należy się przywitać.
Na melodię "Pszczółka Maja":
Wszyscy Atanazi znają,
Witać się nie wymagają.
Wchodzi taki tu i tam
Mądrość przekazując nam.
Więc...
...
..
.
(wszyscy razem!!!)
Atanazi witać się nie musi.
Atanazi wchodzi i platfusi.
Na początek wpisy dwa
Dla podpuchy fajne da!
Odp.: Powódź
@dyzio powiedział(a):
Ale też się tym mieszkańcom nie dziwie bo kilka wiosek zostałoby zlikwidowanych.
I dostaliby odszkodowania. Teraz te wioski są pod wodą. Oczekiwanie pieniędzy od Donalda Tuska nie jest nadmiernie roztropne.
Odp.: Aktualności, newsy, krótkie wiadomości tekstowe
@celnik.mateusz powiedział(a):
Z doświadczeń tzw. osobistych trudno mi nazwać lekcję religii edukacją.
Religia, jak każdy przedmiot szkolnego nauczania, ma swoją podstawę programową, dokładny wykaz treści nauczania oraz wymagania szczegółowe (czego od ucznia należy wymagać - na ocenę - po danym etapie nauki). Dodatkowo program zawiera hasła "Postawy" (niepodlegające ocenie szkolnej).
Np. gdy celem katechezy (szkoła ponadpodstawowa) jest Wychowanie liturgiczne to jednym z punktów w wykazie treści mamy Pogrzeb chrześcijański jako obrzęd liturgiczny Kościoła. Różne formy celebracji pogrzebu.
A wymagania na ocenę? Uczeń:
B.9.1. wyjaśnia, że pogrzeb chrześcijański jest obrzędem liturgicznym Kościoła*;
B.9.2. uzasadnia katolicki sens grzebania zmarłych;
B.9.3. wyjaśnia, kto ma prawo do pogrzebu;
B.9.4. wymienia formy obrzędów pogrzebu.
Natomiast oczekiwane, ale nieoceniane postawy? Otóż uczeń:
B.9.a. okazuje szacunek zmarłym;
B.9.b. świadomie i z wiarą uczestniczy w obrzędach pogrzebu;
B.9.c. modli się za zmarłych i pamięta o nich.
To wybrany na chybił trafił punkt programu nauczania religii.
Jeśli ktoś chce serio dyskutować o celach i wartości nauczania religii w szkole, to polecam wcześniej (nawet pobieżnie) zapoznać się z jej programem:
https://katechetyczny.diecezjaplocka.pl/blog/2023/09/19/podstawa-programowa-i-program-nauczania-religii-rzymskokatolickiej-w-przedszkolach-i-szkolach-2018-pdf/
Oczywiście realizacja celów nauczania, jak w każdym innym przedmiocie, zależy od nauczyciela. Są lepsi i gorsi katecheci, ale całkowicie zgadzam się z Losem
@los powiedział(a):
Religia to element edukacji, nieporównanie istotniejszy niż jakaś biologia czy chemia (...). Miejscem edukacji jest szkoła.
Odp.: Slow Joe i Spółka
@Kuba_ powiedział(a):
Ja podam jedną, która moim skromnym jest najistotniesza dla Polski i Polaków. Jest to dozbrajanie i utrzymywanie Ukrainy przeciwko Rosji. Harris będzie to kontynuować, Trump nie będzie. To są oczywiście oświadczenia, trwa kampania, a rzeczywistość po niej może zaskrzeczeć.
Dla demokratów jesteśmy i mamy być kolonią Berlina. To jest wystarczający powód, żeby popierać kogokolwiek innego. Nie tylko Trumpa, który ma też jakieś zalety - kogokolwiek.
Odp.: Aktualności, newsy, krótkie wiadomości tekstowe
@celnik.mateusz powiedział(a):
@los powiedział(a):
@celnik.mateusz powiedział(a):
Religia w szkołach jest bez sensu. W praktyce wychodzi, że to ani katecheza, ani religioznawstwo, a z czasem to wygląda tylko coraz gorzej. Są oczywiście wyjątki. Z tym że lekcja religii to jest drobiazg. Polski Kościół powinien na nowo przemyśleć swoją rolę w społeczeństwie, bo model z lat 90. się za bardzo nie sprawdził.Nie spodziewałem się tego po koledze. Powinien chyba już wiedzieć, że to kadry decydują o wszystkim a kadry jakie są takie są. Swą pozycję Kościół w Polsce zawdzięcza bardziej zaszłościom historyczym niż obecnym działaniom biskupów. Ja, jeślibym miał coś radzić, to bym zasugerował, by niczego nie zmieiali, bo niczego nie zrobią lepiej. No i nie zapominajmy o opiece Panny Najświętszej.
A jest czego bronić? Przyznaję, że religia w szkołach ma zalety logistyczne, ale co poza tym?
A może być coś poza tym? Religia to element edukacji, nieporównanie istotniejszy niż jakaś biologia czy chemia (które moim zdaniem są zupełymi XIX-wiecznymi anachronizmami). Miejscem edukacji jest szkoła. Można by ucznia przepędzić po mieście - niech się polskiego uczy w bibliotece, historii w muzeum, religii w kościele a biologii pod krzaczkiem. Co dobrego miałoby z tego wynikać poza radochą urzędnika, który coś takiego by wymyślił?
Odp.: Konfederacja i okolice, trza zacząć baczyć
Sto razy bardziej wole Bosaka, nawet Miencena niz Cejro. To naprawdę głąb jest. Pozer, blagier.
Odp.: Debata w USA - kto wygrał, kto przegrał
@KazioToJa powiedział(a):
Kamala wystąpiła jako polityk opozycyjny a nie wice prezydent.
O to coś jak D. Tusk od 9 miesięcy.