Skip to content

Śmigłowce, dla Polski. Siły zbrojne i VIPy

edytowano January 2018 w Forum ogólne
nie chcę odkręcania Karakali (tego od term i od uwalenia przetargu)
ani starych historii z wypadkiem Millera.
bezpieczeństwo first, nawet przed Ameryką

w obydwu przypadkach mamy sprawy ważne - przeżycie i wywiezienei ze strefy niebezpiecznej żołnierzy i/lub autorów najważnejszych decyzji państwowych

czy Ari Force Uan , znaczy Marine Uan,to jest coś dla naszych? i czy umiemy się tym zająć? bo niebezpieczne jest powierzanie maszyn nawet sojusznikom, nawet jak się nie udowodni to ciągnie się brak zaufania latami , jak z gen. Sikorskim.
i tak płynnie przechodzimy do POTUSa , czy lata Sikorskim i czy to dobra maszyna?
o tu można zobaczyć jak Trump znowu odlatuje, tak piszą Szwajcarzy, tym razem odlatuje do Davos
https://www.tagesanzeiger.ch/ausland/amerika/trump-wollte-nach-fbichef-comey-wohl-auch-sonderermittler-mueller-feuern/story/12870787

i czy Amerykanie mają najlepsze hilekoptery na świecie? i czy to tak jak ze zmywarkami czy zegarkami mechanicznymi? jest kilkunastu producentów całości i tylko kilku - podzespołów?

Komentarz

  • edytowano January 2018
    zaczynam trochę czytać, bo żadnego odzewu

    By August 2013, all interested companies, including Northrop Grumman-AgustaWestland and Bell-Boeing, had withdrawn from the VXX bidding process except Sikorsky Aircraft. Sikorsky had partnered with Lockheed Martin, and said it intended to use its S-92 as the base aircraft.[15] A new deadline of 2020 was established for the 23-helicopter fleet to be in operation.[15] On 7 May 2014 the Navy awarded Sikorsky Aircraft a $1.24 billion contract to build six presidential helicopters. A 21 helicopter fleet is anticipated by 2023.[16]
    Current operations

    Marine One is sometimes the preferred alternative to motorcades, which can be expensive and logistically difficult. The controlled environment of a helicopter is also felt to add a safety factor. Marine One is also used to transport senior Cabinet staff and foreign dignitaries. HMX-1 operates a total of 35 helicopters of four different types as of 2009.[17]

    More than 800 Marines supervise the operation of the Marine One fleet, which is based in MCAF Quantico, Virginia, with an additional operating location at Naval Support Facility Anacostia in the District of Columbia

    czyli sporo kasy i sporo ludzi się tym zajmuje, ponad miliard $ na nasze i 800 ludzi do prowadzenia zadania marine one
  • Po co nam śmigłowce?
  • by latały
  • i strzelały do wroga
  • hilekoptery ważniejsze niz uć podwodna yeLou SubmarineD
  • christoph napisal(a):
    hilekoptery ważniejsze niz uć podwodna yeLou SubmarineD
    Nie jestem przekonany. Słyszałem inne opinie. MON jak dotąd podjął racjonalną decyzję żeby zmienić priorytety
  • Rafał napisal(a):
    i strzelały do wroga
    Są lepsze rzeczy do strzelania.
  • raste napisal(a):
    Rafał napisal(a):
    i strzelały do wroga
    Są lepsze rzeczy do strzelania.
    Od wroga czy od śmigłowców?
  • Od śmigłowców. Zwłaszcza jeśli chodzi o obronę.
  • To po co Amerykanie, Francuzi, Włosi i Rosjanie produkują i wprowadzają do armii śmigłowce?
  • edytowano January 2018
    i po co chcą je nam sprzedać?
  • Nic nam nie jest potrzebne. Amerykany jak nowi rzymianie nas swoicch lenników obronią.
  • Rafał napisal(a):
    To po co Amerykanie, Francuzi, Włosi i Rosjanie produkują i wprowadzają do armii śmigłowce?
    Bo wysyłają armię na misje
  • D2O napisal(a):
    Nic nam nie jest potrzebne. Amerykany jak nowi rzymianie nas swoicch lenników obronią.
    Wszystko jest potrzebne ale liczy się co bardziej.
  • image
    Szwajcarzy lataja na ww oraz na Pumach (to siostry Caracali)
    EC635 zostały zakupione w 2009 - 18 dla wojska i 2 VIPowskie z klimą dla rządu Helvetii

  • przylot autek i AFuno
  • a tu black hawk z USA i Pumy szwajcarskiej armii
  • a tu ppPutin w Davos
    wiezie go armia szwajcarska
  • raste napisal(a):
    Po co nam śmigłowce?
    Mamy elitarne jednostki specjalne a nie mamy dla nich smiglowcow. No to troche tak jakbysmy Lewandowskiemu kazali biegac w trampkach kiedy gra dla reprezentacji.
  • Co nam po jednostkach specjalnych jak nam zrobią naloty dywanowe? Śmigłowce zostały odsuniete na później. Najważniejsze jedt zbudowanie potencjału obronnego.
  • raste napisal(a):
    Co nam po jednostkach specjalnych jak nam zrobią naloty dywanowe? Śmigłowce zostały odsuniete na później. Najważniejsze jedt zbudowanie potencjału obronnego.
    Jeśli tak to ok.
  • A jak wygląda artyleria plot?
  • Coś tam ponoć kupujemy za cenę sieci autistrad.
  • PAtrioci to nie artyleria tylko rakiety i to bardzo mądre rakiety
    i ta mądrość kosztuje
    miał być offset - ale z tej mądrości to Amerykanie mogą se pozwolić na podzlecenie konstrukcji ramy ciężarówki i zakup opon, noo może jeszcze mundurów dla obsługi

    na hlieloptery wystarczą stingery z walk w Afganistanie (Radek Sikorski jeszcze jako bohater)
    noszszszssz ciągle ten Sikorski (Igor, Władysław i Radek)
  • https://www.wykop.pl/link/4344555/po-40-latach-wspolpracy-airbus-przegrywa-w-rumunii-z-amerykanami/
    Airbus Helicopters zainwestował znaczne środki w rumuńskie zakłady, które mają montować śmigłowce H215M Cougar, ale to amerykańska firma Bell ma w najbliższym czasie podpisać kontrakt na 45 śmigłowców, które mają powstawać w Rumunii. Francuski koncern rozważa nawet wycofanie się z produkcji H215M w Rumunii, jeśli Bukareszt nie zamówi kilkunastu maszyn. Wszystko to, pomimo niemal 50 letniej współpracy i dobrych kontaktów politycznych.

    Nasza cierpliwość jest ograniczona. Potrzebujemy bezpośredniego zamówienia na co najmniej szesnaście H215M od rumuńskiej armii, aby uruchomić linię produkcyjną, ale Rumuni nie wydają się już zainteresowani. – mówi anonimowy przedstawiciel Airbus Helicopters w rozmowie z francuskim dziennikiem „La Tribune”. Wątpliwości najwyraźniej nie rozwiała nawet wizyta rumuńskiego ministra obrony Mihaia Fiforsa, który goszcząc pod koniec maja we Francji odwiedził nie tylko Paryż, ale również zakłady śmigłowcowe w Marignane. Brak jest informacji o skutkach tej wizyty, ale zaniepokojenie francuskiego koncernu zdaje się być uzasadnione.

    Pół wieku współpracy i…

    Airbus Helicopter posiada długą tradycję współpracy z Rumuńskim przemysłem. Od 1971 roku w tym, wówczas jeszcze komunistycznym kraju, produkowano lekkie francuskie śmigłowce Aérospatiale SA 316B Alouette III (oznaczone IAR316) a od 1975 roku również IAR 330, czyli licencyjne AS330 Puma (od którego wywodzi się H215M Cougar i H215 Super Puma). Dlatego nie było dla nikogo zaskoczeniem decyzja z 2015 roku o umieszczeniu w lotniczych zakładach w Braszowie linii montażowej H225 Super Puma i H225M Cougar oraz zakładu remontującego silniki.

    W 2016 roku w obecności ówczesnego prezydenta Francji François Hollande'a otwarto w Braszowie nowe zakłady Airbus Helicopters, o powierzchni 10 000 m2, zdolne do montowania 15 śmigłowców rocznie. Pierwsze miały go opuścić już w 2017 roku maszyny zamówione przez Rumunię, jednak do dziś nie złożono na nie zamówienia, choć w listopadzie 2017 rząd zapowiadał zamówienie pierwszych 4 maszyn. Nie jest to dla francuskiej firmy dobry sygnał.

  • edytowano June 2018
    Jak to było ? Wojna to przedłużone ramię dyplomacji czy polityki? Tak jest. Technika jest ważna ale dopiero jako druga. Pieniądze tez się liczy w rachunku pełnym i ciągnionym, a nie w odniesieniu do jednego kontraktu nawet bardzo dużego. A z uzbrojeniem Polski i Rumunii jest podobnie: Trzeba kupować dobre, na światowym poziomie - to warunek konieczny, ale nie wystarczający. Trzeba kupować od sojusznika, a nie wroga, szczególnie jeśli serwis i oprogramowanie jest krytycznie ważne. Dlatego nie możemy kupować od Rosji i musimy likwidować stopniowo uzbrojenie z ZSRR nawet jeśli jest dobre i tanie. Trzeba kupować, jeśli się da, od najsilniejszego i wiarygodnego sojusznika. Kto jest bardziej wiarygodnym sojusznikiem przeciw Rosji: USA czy Francja i inni europejscy kooperanci Airbusa?
  • https://www.komputerswiat.pl/artykuly/redakcyjne/imponujace-helikoptery-wojskowe-od-vought-sikorsky-vs-300-po-hybrydowy-eurocopter-x3/x4ry5xt#slajd-21
    ciekawe..
    przejrzyjcie proszę
    image
    Pierwszy lot: 2000 r.

    Helikopter szturmowy używany przez oddziały US Marine Corps, zbudowany w oparciu o wcześniejszy model AH-1W SuperCobra. Zmiany w stosunku do protoplasty dotyczą przede wszystkim niewidocznych na pierwszy rzut oka technologii takich jak np. kompozytowy rotor, czy nowy system celowania i obserwacji.

    Piloci Viperów, oprócz ekranów w kokpicie, mają również wyświetlacze bezpośrednio wbudowane w hełm, co w połączeniu z bogatą sensoryką i technikami rozszerzonej rzeczywistości daje załodze pełne, sferyczne pole obserwacji z uwzględnieniem detekcji w paśmie podczerwieni (termowizja), a także zaawansowanej detekcji prób namierzenia Vipera w pełnym paśmie elektromagnetycznym. Z ciekawostek dodam, że 4 Vipery zamówione zostały przez Czeskie Siły Powietrzne.


  • wspólna konfa premierów Hiszpy i litwy w hangarze przerwana z powodu nierejestrowanego startu maszyny w Kaliningradzie
    podivejte
    NATO potrzebne
  • Porozumienie rządu z Airbusem zamyka spór i kosztuje Polskę 80 mln zł.

    Skarb Państwa zawarł ugodę z koncernem Airbus w sprawie niepodpisanego kilka lat temu kontraktu na zakup śmigłowców H225M Caracal dla Wojska Polskiego. Ugoda została już zatwierdzona sądownie. Wyjściowa kwota, jakiej żądali Francuzi, była kilkukrotnie wyższa. Polski rząd i koncern Airbus ustalili wspólne stanowisko w tej sprawie. Jak wynika z naszych informacji, obie strony zdecydowały się zamknąć spór, a jednocześnie „spoglądają w przyszłość”.
    Reklama

    Efektem ma być m.in. rozbudowa ośrodka badawczo-rozwojowego Airbusa w Łodzi. Kompromis daje także zielone światło do tego, by „odpowiedzieć na przyszłe potrzeby w dziedzinie śmigłowców w Polsce”. '

    – To cegiełka w budynku o nazwie „relacje polsko-francuskie”, która zamyka gorszy rozdział, by przyszłe relacje rozwijały się bez tego niepotrzebnego bagażu – komentuje jeden z naszych rozmówców.

    Ugoda w sprawie caracali jest elementem szerszego resetu z Francją, który dzieje się w kilku sferach jednocześnie. Obejmuje on m.in. ofertę współpracy wojskowej w Sahelu, ale także coraz cieplejsze rozmowy na temat francuskiego atomu w Polsce. Od pewnego czasu, poprzez zaangażowanie prywatnych firm wojskowych, takich jak Grupa Wagnera, z Mali i Republiki Środkowoafrykańskiej. Francuzów wypierają Rosjanie.

    W ubiegły poniedziałek z inicjatywy Francji i z poparciem Polski wagnerowców objęto sankcjami UE. Władze w Warszawie oferują również wysłanie do Sahelu żołnierzy sił specjalnych. W UE Polska i Francja współpracują również w dziedzinie atomu. Mają wspólnotę interesu, by tzw. taksonomia dotycząca miksu energetycznego w UE obejmowała także atom. Będzie to oznaczało dofinansowanie unijne na energetykę jądrową. Przeciw takiemu rozwiązaniu są m.in. Niemcy.

    Porozumienie w sprawie maszyn produkowanych przez Airbusa było konieczne, ponieważ nie podpisano wynegocjowanego w 2015 r. (jeszcze przez rząd PO-PSL) kontraktu na zakup 50 śmigłowców wielozadaniowych. Oficjalnym powodem był brak porozumienia w kwestii offsetu, czyli zakupu technologii.
    https://gospodarka.dziennik.pl/news/artykuly/8317027,smiglowie-caracal-ugoda-airbus.html
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.