Doskonała przestrzeń polska
Arcymciekaw, jak do tematu przestrzeni polskiej odniósłby się doktòr Bartosiak!
Ponieważ głównym obiektem zainteresowania większości badań są doskonałe przestrzenie polskie, niektórzy autorzy używają terminu „przestrzeń polska” mając na myśli doskonałą przestrzeń polską. Należy więc uważnie zapoznać się z używaną przez autora terminologią.
https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Przestrzeń_polska
Ponieważ głównym obiektem zainteresowania większości badań są doskonałe przestrzenie polskie, niektórzy autorzy używają terminu „przestrzeń polska” mając na myśli doskonałą przestrzeń polską. Należy więc uważnie zapoznać się z używaną przez autora terminologią.
https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Przestrzeń_polska
0
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarz
ale podoba mięsię ten kawałek:
Zara, zara, jeśli topologia jest na czecim roku, to co jest na dwu pierwszych? Bez topologii nie ma analizy.
Z grubsza tak wygląda analiza dla informatuków (z jednym z autorów tego mieliśmy, więc było prawie 1 do 1):
http://wazniak.mimuw.edu.pl/index.php?title=Analiza_matematyczna_1
http://wazniak.mimuw.edu.pl/index.php?title=Analiza_matematyczna_2
Podstawową i jedyna ksiązką której przerobienie wystarcza na kurs matematyki na tym kierunku to:
"W. Krysicki, L. Włodarski, Analiza matematyczna w zadaniach, część I i II, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1986."
Plus cienkie skrypty ze statystyki.
Aż wstyd bo Banach początkowo uczył się... Mechaniki! I nawet książeczkę do tego zamachał:
http://kielich.amu.edu.pl/Stefan_Banach/mechanika.html
1. rok: Rachuek różniczkowy i całkowy 1, Wstęp do teorii mnogości, Algebra liniowa / II sem.: Geometria analityczna, RRiC2, Rachunek prawdopodobieństwa.
2. rok: RRiC3, Statystyka, Algebra / Wstęp do równań różniczkowych
3. rok: Topologia przestrzeni metrycznych (ogólna była rok później) / Analiza rzeczywista
Co do drugiej kwestii, to poradzono sobie tak, że RRC były w ilościach śladowych raczej.
Za to potem (na 4. roku) z racji uruchomienia studiów zamawianych, była praktycznie powtórka analizy i teorii miary jako przedmioty dodatkowe.
Od kiedy się dowiedziałem (przypadkowo, nie na studiach) o czymś takim jak topologia itp. to mam zero zdziwienia co do rankingów uczelni na świecie.
Czy lekarze też nic nie pamiętają z anatomii?
Studenci lingwistyki mieli lektoraty ze studiowanego języka, na poziomie maturalnym. Tak jakby materiał ze szkół średnich przesunął się na studia. To było 15-20 lat temu, może jest lepiej.
https://www.fuw.edu.pl/~dobaczew/dokszt/dokszt8.html
To zależy, czy widać przez nie podmioty i przedmioty czynności prawnych.
Nie.
Akurat! To zależy jak zdefiniujemy topologię otwartych okien. Tak powiedziałem kiedy pan profesor dopadł kolejną ofiarę i postanowiłem przerwać ten żałosny spektakl. Odważyłem się. Ale że sam pan profesor był również trochę znudzony konsekwencje nie były poważne.