Skip to content

Jeżdżąc komunikacją zbiorową w Warszawie

edytowano March 2015 w Forum ogólne
wspierasz Putina, jego wasali oraz ich nałożnice.
mediametropolis.pl
19 grudnia 2013 roku w Urzędzie m.st. Warszawy podpisano umowę na dostawę 35 autobusów napędzanych skroplonym gazem ziemnym (LNG - Liguified Natural Gas) oraz budowę stacji do ich tankowania. Już na początku 2015 roku na ulice stolicy trafią pierwsze przegubowe autobusy gazowe, które zostaną dostarczone przez Lider Trading - partnera dystrybucyjnego spółki Gazprom Germania oraz firmy Solbus z Solca Kujawskiego.
Konsorcjum Lider Trading wygrało przetarg ogłoszony przez Urząd m.st. Warszawy, przekonując władze stołeczne o środowiskowych i ekonomicznych korzyściach wynikających z wykorzystania gazu ziemnego jako paliwa silnikowego. W ramach umowy firma Solbus dostarczy stołecznym Miejskim Zakładom Autobusowym 35 innowacyjnych autobusów przegubowych napędzanych LNG, natomiast
Gazprom Germania
zapewni paliwo oraz zainwestuje w niezbędną infrastrukturę stacji tankowania. To nie pierwsza inwestycja Gazprom Germania i polskiego producenta autobusów Solbus w rozwój transportu opartego na gazie ziemnym w Polsce. W październiku firmy wprowadziły w Olsztynie 11 autobusów miejskich napędzanych LNG – pierwszych takich pojazdów w Europie.
GAZPROM Germania GmbH
z siedzibą w Berlinie jest spółką zależną największego na świecie producenta gazu ziemnego, moskiewskiego Gazpromu. Od momentu powstania w 1990 roku GAZPROM Germania GmbH stała się międzynarodową grupą liczącą około 40 firm w ponad 20 krajach w Europie, Azji i Ameryce Północnej. Działalność firmy obejmuje magazynowanie i handel gazem ziemnym, a także marketing zastosowania gazu ziemnego w transporcie. Firma zatrudnia ok. 1200 pracowników, a 200 z nich pracuje w centrali w Berlinie. Wraz z partnerami strategicznymi GAZPROM Germania GmbH pomaga zapewnić niezawodne, zrównoważone i przyjazne dla środowiska dostawy energii dla Europy.
Stara sprawa, ale ja dowiedziałem się o tym z wczorajszego wsieciaka (Łukasz WARZECHA).
GAZPROM GERMANIA
! Ja pierdziele, jak to w ogóle brzmi!
The author has edited this post (wczoraj)

Zegar biologiczny tyka potęgując lęk Michnika

Komentarz

  • stefczyk.info
    Gazprom Germania, spółka rosyjskiego Gazpromu, poprzez współpracę z polską firmą Solbus, powoli zapewnia sobie wyłączność na dostawę autobusów napędzanych skroplonym gazem
    LNG
    . Kto stoi za tą kooperacją? Rosjan z właścicielem Solbusa skontaktował ówczesny minister gospodarki - Waldemar Pawlak.
    Firma Solbus, która powstała w 2001 r. w Solcu Kujawskim, chciała wprowadzić na polski rynek autobusy napędzane skroplonym gazem ziemnym. Jednak gdy w 2010 r. jednej z testowych pojazdów spłonął firma znalazła się na skraju bankurctwa. Na ratunek firmie pospieszył Waldemar Pawlak.
    Jak wspomina Antoni Śliżak, właściciel Solbusu, ktoś z ministerstwa gospodarki skontaktował go z Gazpromem Germania - spółką zależną od Gazpromu. Dzięki współpracy z rosyjskim koncernem polska spółka nie tylko wyszła z kłopotów, ale wręcz rozwinęła działalność - ruszyła produkcja nowych autobusów napędzanych LNG.
    Solbus będący w stanie upadłości układowej nie może stawać do przetargów. Dlatego reprezentują go
    firmy
    , które także należą do Śliżaka - Lider Trading i KDD Niemcz. Początkowo Solbus odnosił sukcesy w przetargach w mniejszych miejscowościach - np. Jaworzno czy Krotoszyn. Jednak z czasem Solbus współpracujący z Gazpromem Germanią zawalczył o duże miasta, takie jak Warszawa i Olsztyn. Od 2011 r. firmie udało się wygrać
    przetargi
    na dostawę dla MZA Warszawa 100 autobusów gazowych i 47 na olej napędowy.
    Polskie autobusy i rosyjski gaz potrafią zdziałać naprawdę wiele. Ostatnio udało się nam stworzyć bardzo obiecujący model kooperacji przy promocji gazu ziemnego, jako paliwa silnikowego - zachwala współpracę Aleksander Miedwiediew, wiceprezes Gazpromu.
    Jak się okazuje ta kooperacja przynosi Rosjanom mnóstwo korzyści. W umowach, które Solbus zawiera z przedsiębiorstwami transportowimi,
    Gazprom
    Germania ma zapewnioną wyłączność na dostawy LNG. MZA w stolicy zobowiązały się do kupowania gazu przez co najmniej 10 lat.
    Rosjanie nie ukrywają, że to ich nowa strategia podbijania rynku zbytu dla LNG. Komu zawdzięczają sukces w Polsce? Mogą podziękować ludziom z ministerstwa gospodarki, którym kierował Waldemar Pawlak.
    The author has edited this post (wczoraj)

    Zegar biologiczny tyka potęgując lęk Michnika
  • Jako codzienny użyszkodnik komunikacji w Warszawie powiem tak:
    Jeżdżąc komunikacją zbiorową w Warszawie lepię się do wszechobecnego brudu, pocę się jak w saunie lub marznę jak na biegunie (patrz widzimisię kierowcy). Wdycham zapachy z pod niemytej od tygodni pachy współpasarzera obok mnie i słucham, choć nie chcę, najnowszych newsów z pod Warszawskich wsi, przekazywanych przez szajsfony. Jestem stłoczony i stłamszony. I dlatego jak dystans jest mniejszy niż 4 przystanki, a ja się nie spieszę, to daję z buta.
    Ah! Zapomiałbym. Czasem widzę autobusy 222 na baterię. Ale się nie miałem jeszcze okazji zapoznać bliżej.
    The author has edited this post (23 godzin(y) temu)

    “It is not necessary to understand things in order to argue about them.”

    “I quickly laugh at everything for fear of having to cry.”
  • Dzięki Fatusie za detaliczne wymienienie chyba wszystkich powodów, dla których w wieku dojrzałym przesiadłam się do własnego środka lokomocji i teraz wolę stać godzinę w korku niż korzystać z usług warszawskiego transportu miejskiego. Cheba że mogę dojechać wyłącznie SKM-ką do centrum i wszelkie sprawy załatwić, omijając szerokim łukiem komunikację zbiorową.
    No a teraz wyszło, że jestem również poprawna politycznie;)
  • Osobiście zalecam bicykletę!
  • Ale i tak auta napędzane CNG są spoko.
  • Mi się komunikacją miejską jeździ bardzo dobrze.
    Wolałem ikarusy ale skoro miasto woli mieć autobusy które nie są nawet w stanie dojechać z fabryki do zajezdni nie psując się i palą dwa razy wicej. No to jakby już tylko ich wybór. Ale dla tych na wózku jest wygodniej więc ok.
    Co do "uzależnienia od dostawcy". Zawsze można zmienić układ zasilania.
  • Mnie osobiście w warszawskim ZTM rzucają się w oczy ekrany z wiadomościami z GAZWYB (czy Germania czy Russia wsio rawno - geradeaus, na pewno nie Polonia) oraz w metrze z natemat (czy aby na pewno na temat, czy a' propos?)
  • Metro za to mamy ruskie, hiszpańskie bodaj i niemieckie. Także tego. Generalnie jesteśmy kondominium,kolonią itd.
  • Metro mamy ruskie i polskie
    Metropolis f-my Alstom było złożone w Chorzowie
    Inspiro f-my Siements złożone w New Sączu

    Niektóre części były produkowane w Polsce (w różnych zakładach)
  • Metro mamy ruskie i polskie
    Metropolis f-my Alstom było złożone w Chorzowie
    Inspiro f-my Siements złożone w New Sączu

    Niektóre części były produkowane w Polsce (w różnych zakładach)
    Caracal tyż będzie zlepiany w Łodzi.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.