Skip to content

Powrót Syrenki

edytowano March 2015 w Forum ogólne
Jak Wam sie podoba? Bo mnie - owszem.
http://www.youtube.com/watch

Żaden człowiek rozumujący tylko według logiki ludzkiej nie czynił cudów. Lecz na sposób Boski działa ten, kto zawierza Bogu.

Komentarz

• Bardzo.szkoda, ze juz raczej nierealne zeby Polska miala swoj samochod
  • Nie wiem czy nierealne. Nie znam się specjalnie na motoryzacji, ale słyszałem opinię ze minimalna opłacalna skala produkcji fabryki (de facto montowni) aut bardzo spadła. A obecna motoryzacja to de facto coraz bardziej montownie z gotowych podzespołów używanych przez wszystkich. Polska ma już chyba wszystkie elementy samochodu osobowego w portfelu produkcyjnym Pozostaje więc problem finansowania i marketingu bo przyzwoite auto da się w Polsce wyporodukować od A do Z. Trzeba je zaprojektować, zorganizować łańcuch kooperacyjny i zmontować. Takie kwalifikacje już mamy. Główny problem to więc wylansowanie takiego modelu, a w zasadzie kilku modeli i zorganizowanie finansowania. Trudne, ale jeśli minimalna opłacalna skala nie jest duża mozliwe do utrzymania na początek tylko na rynku wewnętrznym. Syrena moglaby chwycić.
  • Nie chwyci. To znaczy podobac się bedzie a jakże, ale nie ma szans. Wyjaśniam powody:
    1. Cena samochodu - im bardziej niszowy (czytaj mniej liczebny na rynku) taki samochodzik tym większa jego cena. A w bugoodrzu mało kogo stać na taką fanaberię aby kupić sobie zabawkę za cenę przyzwoitej full-wypas furmanki zza Odry.
    2. Brak wsparcia zestrony rządu. Żeby Syrenka miała szansę na zaistnienie na rynku w bugoodrzu w ilości większej niż produkcja na kopycie w garażu Zenka to musi otrzymać wsparcie od rzadu. Na początek wystarczą wszelakie podatki.
    3. Poprosze o powód dla jakiego ktokolwiek po za grupą ostro zakręconych lub mających kasy więcej niż eskimos lodu miałby kupić Syrenkę a nie na ten przykład nowego Forda Fiestę (który i tak będzie tańszy - patrz punkt 1)