Skip to content

Nowe województwa czy.

edytowano December 2015 w Forum ogólne
Co prawda portal związany jest z Agorą,
ale wyliczenia raczej poprawne (nie znam się).

Autor analizuje województwa po wydzieleniu trzech nowych wg zapowiedzi PiS.
image
Oraz interaktywny infograf z siłą przedsiębiorstw, dochodami i liczbą mieszkańców.

BIQdata

==

Jeśli chodzi o mnie - to nowe Częstochowskie OK. To nieporozumienie ze w śląskim.
Znam również pisowskie założenia dla nowego środkowo pomorskiego -rozwój portów i rybołóstwa.
Nie wiem o co chodzi z Warszawą.

=
I bym poszedł nawet dalej:
Odzyskać fragment Ślązska, który teraz leży w Zielonej Górze, a Zielonej Górze oddać skrawek przy granicy z Niemcami, które Ślązskiem nie są i nie były... No a wtedy Kotlinie Kłodzkiej trza by nadać autonomię :)

Komentarz

  • Manewr z Warszawą, to pomoc dla biednych obszarów Mazowsza z UE.
    Brak likwidacji Opolskiego (wymierające województwo, rozdzierane przez silne Śląskie i Dolnośląskie).
    To tak na pierwszy rzut oka (sprawą interesowałem się jakiś czas temu, więc mogę mieć mylny ogląd ;) )
  • Częstochowa przed wojną tworzyła województwo z Kielcami.
  • DMC napisal(a):
    Częstochowa przed wojną tworzyła województwo z Kielcami.
    przed którą, bo kiedyś to chyba była w obłasti Radomskiej.;)
  • Ale teraz jest bardziejna osi N-S poprzez lepszą komunikację. Od dawna brakuje dróg szybliego ruchu Opole-Częstochowa- Kielce- Kraśnik( gdzie mieszkam i gdzie bedzie Lublin-Rzeszów) oraz z Piotrkowa do Kielc i do Dorohuska przez Radom i Lublin
  • Albo województwa historyczne (dawne kraje: Śląsk, Mazowsze, Wielkopolska)
    albo współczesne, ale na podstawie jakiego kryterium?
    Ja myślę, że dzisiejszy podział jest nieudanym kompromisem.
    O opolskiem tak nie myślałem, ciekawe co na to... Kukiz? :)
  • ms.wygnaniec napisal(a):
    DMC napisal(a):
    Częstochowa przed wojną tworzyła województwo z Kielcami.
    przed którą, bo kiedyś to chyba była w obłasti Radomskiej.;)