Skip to content

Biznesowe harakiri - bośniacy vs Volkswagen

edytowano March 2015 w Forum ogólne
Zanim zaczniecie czytać: czy możliwe aby firma z Bałkanów przeciwstawiła się największemu koncernowi motoryzacyjnemu na świecie? Tak to możliwe, a próby wykorzystania sądów są nader interesujące.
Pytanie czy w Polsce ta obniżka też miała miejsce oraz dlaczego tak trudno to wyguglować pozostają ciekawe123.

Komentarz

  • Cudowne, puściłem w świat.
  • Przemko napisal(a):
    Cudowne, puściłem w świat.
    Hm, niekoniecznie. Komentarz
    top
    VW przegrał jedynie bitwę. Na krótką metę zgodził się na warunki poddostawców ale sztab managerów VW już pracuje nad znalezieniem innego źródła tanich komponentów. I jak już znajdą to albo pozegnaja się z Serbami definitywnie albo dadzą im kontrakt na znacznie gorszych warunkach niż dotychczas.
  • Hm, niekoniecznie. Komentarz
    top
    VW przegrał jedynie bitwę. Na krótką metę zgodził się na warunki poddostawców ale sztab managerów VW już pracuje nad znalezieniem innego źródła tanich komponentów. I jak już znajdą to albo pozegnaja się z Serbami definitywnie albo dadzą im kontrakt na znacznie gorszych warunkach niż dotychczas.
    Budowanie, uruchamianie i stabilizacja produkcji w przypadku fabryk trwa trochę dłużej niż miesiąc czy dwa ;)

  • Zależy od stopnia złożoności zamawianego produktu.

    Na aluminium w gąskach (o ustalonym składzie chemicznym i właściwościach fizycznych), używanym przez VAG do odlewania ciśnieniowego kadłubów silników, głowic i wahaczy, firma prowadzi dla (uprzednio kwalifikowanych) dostawców cotygodniowe aukcje online, wedle zasady: kto tańszy. Kwalifikowanie dostawcy polega na upewnieniu się, że pozostałe czynniki (zdolność do wyprodukowania określonego wolumenu w jednostce czasu, jakość, standardy kontroli, kondycja finansowa, etc.) będą na wymaganym minimalnym poziomie.

    Z bardziej skomplikowanymi rzeczami tak się nie da (aukcje co tydzień), ale model biznesowy cwaniaków z Wolfsburga zakłada nieustanne dążenie do ideału opisanego powyżej.
  • No ale taka odlewnia to już na przykład jest w Poznaniu i jej się tak łatwo zastąpić nie da (poza tym, że należy do VW).
  • Te sztaby (gąski) produkują ze złomu, zewnętrzni poddostawcy. VW kupujeod nich sztaby alu o ustalonym składzie i z nich odlewa samodzielnie wahacze, kadłuby, etc.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.