Skip to content

Rosja potrafi - nie wynurzający się okręt podwodny

edytowano March 2015 w Forum ogólne
Według eksperta wojskowego, "Dmitrij Donskoj" może przemieszczać się tylko po powierzchni wód Bałtyku.

- Nie może się zanurzyć, ponieważ jest przystosowany do wód o silnym zasoleniu. Zatonie jak kamień, jeśli tylko zanurzy się w półsłonych wodach Bałtyku - powiedział gazecie "SvD" były kapitan okrętu podwodnego, a dziś wykładowca w akademii wojskowej Nils Bruzelius. Jego zdaniem, obecność "Dmitrija Donskoja" na Bałtyku jest bardziej symboliczna niż militarna.
całość informacji
To jednak jest sztuka wojenna wyższego sortu :D

Komentarz

  • - nie wynurzający się
    Tytuł nie powinien mieć:
    "nie zanurzający się"?

    W każdym razie - dział humor & psychiatryk :)
  • No przecież może się zanurzyć.Co prawda tylko raz.
  • romeck napisal(a):
    W każdym razie - dział humor & psychiatryk :)
    Czyli trza reaktywować Jaskinię Militarystów ;)

  • Wznieśmy z tej okazji toast: Za flotę radziecką - do dna! :D
  • Pytanie do radia Erewań:
    P: Czy to prawda, ze radzieckie łodzie podwodne maja rekord zanurzenia?
    O: Tak, to prawda, Dwie ciągle jeszcze pozostają w zanurzeniu od 1957 roku.
  • Nie brzmi to zbyt wiarygodnie.
  • Tym niemniej to prawda, że w Bałtyku soli niewiele.
  • edytowano June 2017
    Uważałem na fizyce w podstawówce kiedy omawiano prawo Archimedesa i na tej podstawie twierdzę, że to jest bzdura do kwadratu, w sam raz do magazynu dla nowoczesnych indywiduów w typie Lolo Pindolo.

    Średnie zasolenie oceanów to 3,5%, Bałtyku 0,7% (ale są rejony gdzie jest 2%). Czyli różnica w wyporności między Bałtykiem i oceanami wynosi 2,8% lub mniej.

    To jest wielkość grubo poniżej różnic w wyporności każdego okrętu wynikającej z ładunku jaki jest zabierany na tę czy inną misję (ilość ludzi, torped, żywności, płynów eksploatacyjnych).
  • A może chodzi o to że morza bardziej słone mniej zamarzają, a?
  • Po 40 latach to już graciarnia. Obawiałabym się bardziej skażenia wód w Bałtyku.

    *
    "Podstawą tronu Bożego są sprawiedliwość i prawo; przed Nim kroczą łaska i wierność."
    Księga Psalmów 89:15 / Biblia Tysiąclecia

  • A jakiego jest koloru?

  • Okręt - symbol :-D
  • edytowano June 2017
    Kto to powiedział - nie wiem, ale warte zacytowania tutaj.
    Radziecki czołg nie jest ani w połowie tak niebezpieczny jak jego pijana załoga.
  • edytowano June 2017
    randolph napisal(a):
    ... to jest bzdura do kwadratu, w sam raz do magazynu dla nowoczesnych indywiduów w typie Lolo Pindolo.
    Zgoda.
    Większym problemem jest powrót na powierzchnię. Aby to umożliwić okręt podwodny jest wyposażony w zbiorniki ze sprężonym powietrzem. Najpierw zamyka się odwietrzniki, a następnie do zbiorników balastowych wpuszcza się sprężone powietrze, które wypycha wodę i okręt się wynurza (rysunek 4). Oczywiście jest to możliwe tylko wtedy, gdy ciśnienie wody będzie mniejsze niż ciśnienie powietrza w zbiornikach. Teoretycznie istnieje więc możliwość, że okręt zanurzy się tak głęboko, że nie bedzię wstanie o własnych siłach wypłynąć na powierzchnię. Historia nie zanotowała jeszcze takich przypadków ponieważ ciśnienie powietrza jest zawsze większe od ciśnienia, które może wytrzymać kadłub sztywny
    okręty podwodne
    randolph napisal(a):
    ...Średnie zasolenie oceanów to 3,5%, Bałtyku 0,7% (ale są rejony gdzie jest 2%). Czyli różnica w wyporności między Bałtykiem i oceanami wynosi 2,8% lub mniej..
    ???

    przy temperaturze 4 st. C.
    gęstość wody słodkiej = 1,00 (bez soli = 0,99997)
    Gęstość wody słonej = 1,03 (35 g/kg soli) (ale Morze Czerwone ma aż 41 g/kg)
    róznica to 3 promile! edit - jednak trzy punkty procentowe... :)
    Choć dla statków to różnica fundamentalna

    (więcej nie pamiętam, romeck, brat marynarza :) )


  • Przyznaję się do niechlujstwa w kwestii nazywania procentów i punktów procentowych, podtrzymując całą resztę.
    Promile - to jeszcze jedno zero przed trójką.

  • no tak, teraz moje "niechlujstwo"... poprawiam
  • No to pytanie o ile % musi zwiększyć swoją masę OP aby się zanurzyć? i ile nadwyżki ma z pełnym uzbrojeniem i zatankowaniem wszystkiego aby się wynurzyć? (pytanie naiwno-szczere bo nie mam pojęcia)
  • W czasie pierwszej wojny światowej w Niemczech powstały podwodne statki handlowe typu Deutschland. Jednostki te brały swój początek w roku 1909 z prac w Berlinie Amerykanina Simona Lake'a[125]. Wkrótce po wybuchu wojny, Lake zaproponował budowę wielkich okrętów cargo – podwodnych okrętów transportowych, których zadaniem miało być przełamywanie brytyjskiej blokady Niemiec i zaopatrywanie tego kraju w strategicznie niezbędne surowce. Korzystając z pomysłów Lake'a oraz bazując na konstrukcji podwodnego stawiacza min U-71, Rudolf Erbach – projektant stoczni Germaniawerft koncernu Kruppa – opracował projekt statku handlowego o kodowej nazwie U-200. Pierwsza jednostka tego typu – „Deutschland” – zwodowana została 28 marca 1916 roku w stoczni w Kilonii[125]. Statek ten o wyporności na powierzchni 1440 ton mógł przewozić ok. 780 ton ładunku.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Okręt_podwodny
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.