Czy #DobraZmiana oprztomniała?
Jeden artykuł. Tyle wystarczy zmienić w przepisach podatkowych, by - uszczelniając podatki - uderzyć rykoszetem w kilka branż. I także po cichu uderzyć finansowo w media komercyjne. Projekt już jest.źródło trochę lewe natomiast posunięcie jest wręcz genialne.
(..)
Teraz trochę teorii. Co się zmieni? Koszty uzyskania przychodów w roku podatkowym zostaną ograniczone do poziomu 5 proc. EBITDA (to zysk operacyjny przedsiębiorstwa przed potrąceniem podatków, odsetek, amortyzacji) lub 1,2 mln zł w przypadku firm, które nie mają zysków. W tym wypadku chodzi tylko o koszt uzyskania przychodów związany z umowami na usługi niematerialne.
Są to np. umowy licencyjne, usługi doradcze, księgowe, badania rynku czy usługi prawników. Są też koszty rekrutacji pracowników, koszty przetwarzania danych i zarządzania. Gdzie media? W bardzo szerokim katalogu usług niematerialnych wymienionych w nowelizacji są też usługi reklamowe. A to właśnie główne źródło dochodów mediów komercyjnych.(..)
Jedno ale, tu są tak wielkie pieniądze tak wielkich graczy, że...
0
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.
Komentarz
Reklamę można zaś opodatkować wprost akcyzą. To w sposób oczywisty obciąży większych i bogatszych bo małych na reklamę nie stać.No i rynek reklamy też ograniczy.
Mówiąc po ludzku - w zupełności wystarczające byłoby opodatkowanie takich kosztów w Polsce.
Takie spółki w Polsce faktycznie mają koszty wynoszące 100%, bo są tylko maszynkami do wypłat. Co z nimi? Ja na przykład mógłbym fakturki wysyłać bezpośrednio za ocean (CITu nie płacę a koszty i tak mam poniżej 5%). Ale z całą resztą Krakowa już byłby problem...
EDIT: z trzeciej strony, jakby wypłaty z tego pomysła wyłączyć...
jeżeli będzie inaczej, to będzie źle