Skip to content

Zagadka: z którego roku pochodzi eksponat

edytowano March 2015 w Forum ogólne
image
Otagowano:

Komentarz

  • miedzywojnie
    1933?
  • edytowano August 2017
    marniok napisal(a):
    miedzywojnie
    1933?
    1937, nagrodzony na Wystawie w Paryżu

    zagadka rozwiązana
    gratulacje ;)
  • edytowano August 2017
    Ech :(

    Gdzie byśmy teraz byli...
  • reparacje sa nam słusznie należne, byłyby katapultą rozwoju
  • peterman napisal(a):
    Ech :(

    Gdzie byśmy teraz byli...
    Nie wiem, gdzie byśmy byli, w każdym razie w tamtym okresie parowozy zaczęły być wypierane przez spalinowozy i gdyby nie II wojna, to prawdopodobnie byłby łabędzi śpiew.
    To już lepsze to:
    image

  • starybelf napisal(a):
    peterman napisal(a):
    Ech :(

    Gdzie byśmy teraz byli...
    Nie wiem, gdzie byśmy byli, w każdym razie w tamtym okresie parowozy zaczęły być wypierane przez spalinowozy i gdyby nie II wojna, to prawdopodobnie byłby łabędzi śpiew.
    To już lepsze to:
    image
    Obrazek został zmniejszony aby pasował do strony. Kliknij aby powiększyć.


    Elektryczne pojazdy pojawiły się na przełomie wieku xix i xx i cóż z tego? Upowszexhnienje silnika Diesla to lata 50/60, Anglicy dopiero po wojnie zbudowali najlepszy parowóz. Gdyby nie wojna pewnie do dziś jeździłyby ciuchcie w pewnych zastosowaniach, wojna zniszczyła prywatne firmy kolejarskie które następnie znacjonalizowano zaś rządy miały inne priorytety w rozwoju kolejnictwa niż prywatne firmy i to jest powód rychłego odejścia od parowozów po wojnie.
  • fascynacja parą pozostała
    moi ulubieni Szwajcarzy piszą, że dziś prawdziwy macho w Europie ma maszynę parową 15 bbar do parzenia kawy
  • Przemko napisal(a):
    Elektryczne pojazdy pojawiły się na przełomie wieku xix i xx i cóż z tego? Upowszexhnienje silnika Diesla to lata 50/60, Anglicy dopiero po wojnie zbudowali najlepszy parowóz. Gdyby nie wojna pewnie do dziś jeździłyby ciuchcie w pewnych zastosowaniach, wojna zniszczyła prywatne firmy kolejarskie które następnie znacjonalizowano zaś rządy miały inne priorytety w rozwoju kolejnictwa niż prywatne firmy i to jest powód rychłego odejścia od parowozów po wojnie.
    To, o czym Kolega pisze, świadczy o tym, że przepraszam bardzo, ale nie za bardzo Kolega łapie coś co nazywa się postępem technicznym.
    Czy Kolega wie, że najlepsze bryczki wytwarzano na początku XX wieku, kiedy było wiadomo, że samochód wyprze pojazdy konne. Najlepsze żaglowce zbudowano w II połowie XIX wieku, gdy napęd parowy wypierał napęd żaglowy. Itp. itd.
    Co było przyczyną, że parowozy zostały zastąpione przez spalinowozy i kolej elektryczną? Sprawność silnika. Silnik parowy to sprawność max. 18%. Silnik spalinowy to sprawność dwukrotnie większa.
  • Silnik spalinowy o sprawności dwukrotnie wyższej niż silnik parowy udało się wprowadzić do powszechnej produkcji jakoś w latach 80-tych proszę pana i było związane z porzuceniem gaźnika na rzecz wtrysku. Postęp nie ma nic wspólnego z rozpowszechnieniem, gdyby tak było nie jeździlibyśmy w tej chwili na spalinowych silnikach tylko elektrycznych co najmniej, melomani nadal słuchają płyt gramofonowych, a najbardziej rozpowszechnionym sposobem produkcji elektryczności czy ciepła jest spalanie kopalin lub podgrzewanie czajnika na atomowym stosie.
  • Racja. Oto bolid, który pierwszy w świecie osiągnął prędkość 100 km/h. O napędzie elektrycznym rzecz jasna.

    image
  • A czapeczki mu nie zwiało?
  • los napisal(a):
    A czapeczki mu nie zwiało?
    Dobrze przybita.
  • Przecież to Feluś Dzierżyński! W etom pojeździe.
  • Boze, jakie to piekne...jako fanka pociagow ubolewam, ze postemp nie dotarl jeszcze do miejsca, w ktorym mozna se kupic pociag...

  • balbina napisal(a):
    Boze, jakie to piekne...jako fanka pociagow ubolewam, ze postemp nie dotarl jeszcze do miejsca, w ktorym mozna se kupic pociag...

    Kupić to se można, ale gdzie nim jeździć?
  • Przemko napisal(a):
    Silnik spalinowy o sprawności dwukrotnie wyższej niż silnik parowy udało się wprowadzić do powszechnej produkcji jakoś w latach 80-tych proszę pana i było związane z porzuceniem gaźnika na rzecz wtrysku. Postęp nie ma nic wspólnego z rozpowszechnieniem, gdyby tak było nie jeździlibyśmy w tej chwili na spalinowych silnikach tylko elektrycznych co najmniej, melomani nadal słuchają płyt gramofonowych, a najbardziej rozpowszechnionym sposobem produkcji elektryczności czy ciepła jest spalanie kopalin lub podgrzewanie czajnika na atomowym stosie.
    Ja rozumiem, że Kolega chciałby dziś stykać się z wielką ilością końskiego łajna na ulicy, oraz wdychać cudowny aromat oparów spalanego przez parowozy węgla. Ale tak się nie da.
  • edytowano August 2017
    kulawy_greg napisal(a):
    balbina napisal(a):
    Boze, jakie to piekne...jako fanka pociagow ubolewam, ze postemp nie dotarl jeszcze do miejsca, w ktorym mozna se kupic pociag...

    Kupić to se można, ale gdzie nim jeździć?
    Polecam PIKO
    image tyle, że ono też elektryczne.

Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.