Nie wiem, gdzie byśmy byli, w każdym razie w tamtym okresie parowozy zaczęły być wypierane przez spalinowozy i gdyby nie II wojna, to prawdopodobnie byłby łabędzi śpiew. To już lepsze to:
Nie wiem, gdzie byśmy byli, w każdym razie w tamtym okresie parowozy zaczęły być wypierane przez spalinowozy i gdyby nie II wojna, to prawdopodobnie byłby łabędzi śpiew. To już lepsze to:
Obrazek został zmniejszony aby pasował do strony. Kliknij aby powiększyć.
Elektryczne pojazdy pojawiły się na przełomie wieku xix i xx i cóż z tego? Upowszexhnienje silnika Diesla to lata 50/60, Anglicy dopiero po wojnie zbudowali najlepszy parowóz. Gdyby nie wojna pewnie do dziś jeździłyby ciuchcie w pewnych zastosowaniach, wojna zniszczyła prywatne firmy kolejarskie które następnie znacjonalizowano zaś rządy miały inne priorytety w rozwoju kolejnictwa niż prywatne firmy i to jest powód rychłego odejścia od parowozów po wojnie.
Przemko napisal(a): Elektryczne pojazdy pojawiły się na przełomie wieku xix i xx i cóż z tego? Upowszexhnienje silnika Diesla to lata 50/60, Anglicy dopiero po wojnie zbudowali najlepszy parowóz. Gdyby nie wojna pewnie do dziś jeździłyby ciuchcie w pewnych zastosowaniach, wojna zniszczyła prywatne firmy kolejarskie które następnie znacjonalizowano zaś rządy miały inne priorytety w rozwoju kolejnictwa niż prywatne firmy i to jest powód rychłego odejścia od parowozów po wojnie.
To, o czym Kolega pisze, świadczy o tym, że przepraszam bardzo, ale nie za bardzo Kolega łapie coś co nazywa się postępem technicznym. Czy Kolega wie, że najlepsze bryczki wytwarzano na początku XX wieku, kiedy było wiadomo, że samochód wyprze pojazdy konne. Najlepsze żaglowce zbudowano w II połowie XIX wieku, gdy napęd parowy wypierał napęd żaglowy. Itp. itd. Co było przyczyną, że parowozy zostały zastąpione przez spalinowozy i kolej elektryczną? Sprawność silnika. Silnik parowy to sprawność max. 18%. Silnik spalinowy to sprawność dwukrotnie większa.
Silnik spalinowy o sprawności dwukrotnie wyższej niż silnik parowy udało się wprowadzić do powszechnej produkcji jakoś w latach 80-tych proszę pana i było związane z porzuceniem gaźnika na rzecz wtrysku. Postęp nie ma nic wspólnego z rozpowszechnieniem, gdyby tak było nie jeździlibyśmy w tej chwili na spalinowych silnikach tylko elektrycznych co najmniej, melomani nadal słuchają płyt gramofonowych, a najbardziej rozpowszechnionym sposobem produkcji elektryczności czy ciepła jest spalanie kopalin lub podgrzewanie czajnika na atomowym stosie.
Przemko napisal(a): Silnik spalinowy o sprawności dwukrotnie wyższej niż silnik parowy udało się wprowadzić do powszechnej produkcji jakoś w latach 80-tych proszę pana i było związane z porzuceniem gaźnika na rzecz wtrysku. Postęp nie ma nic wspólnego z rozpowszechnieniem, gdyby tak było nie jeździlibyśmy w tej chwili na spalinowych silnikach tylko elektrycznych co najmniej, melomani nadal słuchają płyt gramofonowych, a najbardziej rozpowszechnionym sposobem produkcji elektryczności czy ciepła jest spalanie kopalin lub podgrzewanie czajnika na atomowym stosie.
Ja rozumiem, że Kolega chciałby dziś stykać się z wielką ilością końskiego łajna na ulicy, oraz wdychać cudowny aromat oparów spalanego przez parowozy węgla. Ale tak się nie da.
Komentarz
1933?
zagadka rozwiązana
gratulacje
Gdzie byśmy teraz byli...
To już lepsze to:
moi ulubieni Szwajcarzy piszą, że dziś prawdziwy macho w Europie ma maszynę parową 15 bbar do parzenia kawy
Czy Kolega wie, że najlepsze bryczki wytwarzano na początku XX wieku, kiedy było wiadomo, że samochód wyprze pojazdy konne. Najlepsze żaglowce zbudowano w II połowie XIX wieku, gdy napęd parowy wypierał napęd żaglowy. Itp. itd.
Co było przyczyną, że parowozy zostały zastąpione przez spalinowozy i kolej elektryczną? Sprawność silnika. Silnik parowy to sprawność max. 18%. Silnik spalinowy to sprawność dwukrotnie większa.
tyle, że ono też elektryczne.