Skip to content

Dobro nie może mieć złych skutków

2»

Komentarz

  • Proszę przeczytać cały wątek, zwłaszcza ten wpis https://excathedra.pl/index.php?p=/discussion/comment/279534/#Comment_279534

    Ja rozumiem ten obyczaj przy rozmowie fonicznej - dźwięk wybrzmiał z prędkością 340 m/s, kto by pamiętał, co zostało powiedziane 30 sekund temu, reaguje się tylko na ostatnią wypowiedź. Ale na forum dyskusyjnym widać wszystkie wpisy!

    Pytanie pomocnicze: Dlaczego zginęli Ulmowie? Czy dlatego, że komuś pomogli? Nic podobnego! Dlatego, że ich mordercy pragnęli ich zamordować. Tak im nakazała darowana im przez Przedwiecznego wolna wola.
  • edytowano January 2019
    @los
    Gdyby kolega był uprzejmy stosować się do swoich rad odnośnie dyskusji to by zauważył, że mój pierwszy wpis zasadniczo nie jest sprzeczny z tym co później napisano w tej dyskusji....
    Minimum praesupponendum naprawdę przynosi lepsze owoce niż "fukanie" na interlokutorów...
  • Ja po prostu twierdziłem, że główną przyczyną śmierci Ulmów była świadoma decyzja kilku panów.
  • KAnia napisal(a):
    Rafał napisal(a):
    Komentuję to zdanie o wymarciu ludzkości w męczarniach. Pan Jezus sformułował to jednak cokolwiek łagodniej i raczej nie w sposób upoważniający do tak drastycznej interpretacji.
    nie, to tylko ludzie tak sobie "wyinterpretowali" słowa Pana Jezusa - i lekceważą grzech
    nie rozumieją, że grzech to śmierć
    ale do czasu
    Grzech to śmierć wieczna. Oczywiście grzech ciężki i jest też skrucha, pokuta i Boże miłosierdzie, a przez to grzechu odpuszczenie. I to absolutnie nie oznacza że są dopuszczalne masowe mordy czy wygubienie ludzkości, nawet tylko doczesne. Nie oznacza to nawet że takie rozwiązanie jest preferowane w stosunku do opisanego skrótowo wyżej, a prowadzącego do grzechów odpuszczenia. I Chrystus przyszedł na świat własnie po to aby to bezkrwawe rozwiązanie uczynić dostępnym dla wszystkich ludzi.
  • los napisal(a):
    Tak. Ale nawet nieostre i cząstkowe spostrzeżenia nie są bezwartościowe. Że przypomnę kanoniczny przykład z bandytą, którego możemy zabić czy okaleczyć, aby kogoś uratować.
    Tak samo jak i analogie nie są bezwartościowe. Ani na tym, ani na tym nie zbudujemy jednak metody naukowej.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.