balbina napisal(a): "po celnym rzucie podczas meczu unosi reke do nieba" - znaczy sie hajlowanie mniejszym grzechem niz znak Krzyza. Ty Jorge faktycznie jestes specjalista od smaczkow...
Szturmowiec.Rzplitej napisal(a): Nie znam się na panach husarzach, ale jeden mój znajomy bełł ułanem i powiada, że jak szarżuje pułk ułanów, to żadna zapora piechoty się nie ostanie. Gdy piechociarz widzi napierające konie i lance, to rzuca karabin i wykonuje w tył zwrot, naprzód biegiem marsz. W tym momencie ułana zadaniem jest trafić go między łopatki lancą. Potem ją odrzuca i robi szablą.
To jest dobry opis współczesnej wojny, w której zazwyczaj jedna ze stron jest bezbronna. Mogą niby mieć karabiny ale wykonane z papieru byłyby równie skuteczne a lżejsze. Co Kościół Święty mówi o takim prowadzeniu wojny? Bo w jakimś katechizmie już z XX wieku przeczytałem, że jeśli wrogowi wypadnie broń z ręki, to należy poczekać aż podniesie. Moje spontaniczne komentarze na temat Pana Papieża miały mocno bluźnierczy charakter.
No tak, to ciekawe. Wychodzi, że po katolicku nie da się żyć, a już zwłaszcza wojować. Idee mają konsekwencje. Jeśli się nie da po katolicku wojować, daje to pewien przepis na życie: wycofujemy się do klasztorów i pustelni, rodzin nie zakładamy i rozmodleni oczekujemy na wzięcie żywcem do Nieba, po śmierci w ostateczności też może być. O żywność nie należy się starać, w końcu post też się przyda. Ten pogląd bywał wyznawany i nie mam z tym problemu, problem mam tylko z tym, że ten idealny obrazek mocno mi koliduje z Kościołem w realu.
Więc jeśli da się po katolicku wojować, to chce odpowiedzi na proste leninowskie pytanie: jak? Tylko proszę nie pierdolić o czekaniu aż wróg podniesie broń.
los napisal(a): Więc jeśli da się po katolicku wojować, to chce odpowiedzi na proste leninowskie pytanie: jak? Tylko proszę nie pierdolić o czekaniu aż wróg podniesie broń.