Skip to content

Przyjdzie GLOBCIO i nas zje

1222324252628»

Komentarz

  • @Brzost powiedział(a):

    @JORGE powiedział(a):

    Wiem to z wykładów z gleboznawstwa na SGGW.

    Tak z ciekawości - z kim miałeś wykłady z gleboznawstwa?

    U Wojciecha Kwasowskiego. Ale też i Irena Suwara (od uprawy roślin) dużo mówiła na te tematy.

  • Aha. Ja miałem z prof. Konecką-Bentley.

  • A tymczasem w UE:

    Według najnowszego raportu I4CE, inwestycje klimatyczne w Unii Europejskiej pozostają znacznie poniżej poziomu, jaki byłby potrzebny do realizacji celów klimatycznych na rok 2030. W 2023 roku nakłady wyniosły 498 miliardów euro - zaledwie 7 miliardów więcej niż w 2022 r. Tymczasem, jak wyliczają eksperci instytutu, by sprostać zobowiązaniom klimatycznym, Unia powinna inwestować co roku aż 842 miliardy euro. 
    (...) Największe opóźnienia raport I4CE odnotowuje w dwóch kluczowych sektorach: energetyce wiatrowej i termomodernizacji budynków. W obu przypadkach inwestycje wynoszą zaledwie około jednej trzeciej niezbędnego poziomu. To poważny problem nie tylko dla klimatu, ale i dla całego łańcucha wartości firm działających w tych segmentach

    Źródło omówienia.
    Czyli kwik o więcej interwencji, bo ludzie nie chcą jeść bawełny w czekoladzie.

  • edytowano 4 June

    @ms.wygnaniec powiedział(a):
    A tymczasem w UE:

    Według najnowszego raportu I4CE, inwestycje klimatyczne w Unii Europejskiej pozostają znacznie poniżej poziomu, jaki byłby potrzebny do realizacji celów klimatycznych na rok 2030. W 2023 roku nakłady wyniosły 498 miliardów euro - zaledwie 7 miliardów więcej niż w 2022 r. Tymczasem, jak wyliczają eksperci instytutu, by sprostać zobowiązaniom klimatycznym, Unia powinna inwestować co roku aż 842 miliardy euro. 
    (...) Największe opóźnienia raport I4CE odnotowuje w dwóch kluczowych sektorach: energetyce wiatrowej i termomodernizacji budynków. W obu przypadkach inwestycje wynoszą zaledwie około jednej trzeciej niezbędnego poziomu. To poważny problem nie tylko dla klimatu, ale i dla całego łańcucha wartości firm działających w tych segmentach

    Źródło omówienia.
    Czyli kwik o więcej interwencji, bo ludzie nie chcą jeść bawełny w czekoladzie.

    Niby nie chcą, a cięgiem na to głosiują.

    Przed Państwem Adam Ważyk i jego Poemat dla dorosłych:

    Marzyciel Fourier uroczo zapowiadał, że w morzach będzie pływać lemoniada. A czyż nie płynie?

    Piją wodę morską, wołają – lemoniada! Wracają do domu cichaczem rzygać! rzygać!

    Zresztą całość warto -----------------> http://lewicowo.pl/poemat-dla-doroslych/

  • Kolejna branża zaczyna rozrabiać:

    To jest wielkie ekologiczne oszustwo UE - ostrzega szef największego na świecie stowarzyszenia linii lotniczych. Od tego roku przewoźnicy muszą stosować paliwo lotnicze z domieszką 2 proc. SAF produkowanego na przykład ze zużytego oleju kuchennego.
    (...) Dotychczas jego stosowanie było dobrowolne, ale od 1 stycznia 2025 r. UE wprowadziła wymóg 2 proc. domieszki SAF w paliwie lotniczym.
    (...) Zrównoważone paliwo lotnicze jest nawet trzykrotnie droższe niż jego konwencjonalny odpowiednik Jet-A1.
    (...) Skąd bierze się "magia" zrównoważonego paliwa lotniczego? Z matematyki. - Podczas spalania emisja CO2 jest taka sama jak w przypadku paliwa kopalnego. Jednak w przypadku paliw kopalnych pobieramy surowiec z ziemi i uwalniamy dwutlenek węgla do atmosfery. W przypadku SAF surowiec już go pochłonął z atmosfery (tak jest w przypadku zużytego oleju spożywczego), więc mimo uwolnienia dwutlenku węgla w procesie spalania, nie dodaje żadnego "nowego" CO2 do atmosfery - tłumaczyła Marjan Rozemeijer z holenderskich linii lotniczych KLM, w odpowiedzi na pytania money.pl.

    Źródło omówienia.
    Magia zrównoważonego paliwa wynika z matematyki!

Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.