Lądowali przy zbyt dużym wietrze, przyziemiając urwali statecznik tylny i zamiast usiąść wznieśli się jeszcze raz i wiatr ich ściągnął do na ziemię.
"W kuriozalnej katastrofie śmigłowca Ka-226 zginęli Zastępca Dyrektora Generalnego i jego syn, Dyrektor Techniczny i Główny Konstruktor Kizlarskich Zakładów Elektromechanicznych dostarczających agregaty pokładowe i osprzęt do rosyjskich samolotów bojowych."
"Maszyna ostatecznie rozbiła się spadając na niezamieszkały budynek w pobliżu wsi Achi-Su w obwodzie karabudachkenckim w Republice Dagestanu. W katastrofie zginęło pięć z siedmiu osób będących na pokładzie. Wśród ofiar śmiertelnych był technik pokładowy oraz czterech pracowników Kizlarskich Zakładów Elektromechanicznych, które produkują wyposażenie i systemy diagnostyczne do rosyjskich samolotów wojskowych Suchoj i MiG."
Można dodać, że ten śmigłowiec jest owocem resetowej działalności Rosji i wyposażono go w wiele komponentów zachodnich, w tym w silniki Rolls-Royce lub francuskie Turbomeca.
Brak części zamiennych mógł być również czynnikiem sprzyjającym katastrofie, bo ten wiertalot zasadniczo może latać w każdych warunkach pogodowych.
@Inż powiedział(a):
Można dodać, że ten śmigłowiec jest owocem resetowej działalności Rosji i wyposażono go w wiele komponentów zachodnich, w tym w silniki Rolls-Royce lub francuskie Turbomeca.
Brak części zamiennych mógł być również czynnikiem sprzyjającym katastrofie, bo ten wiertalot zasadniczo może latać w każdych warunkach pogodowych.
Niedobory paliwa w Rosji sprawiły że właśnie przepychają zwiększenie dozwolonego dodatku spirytusu w benzynie, z 1,5% do 10%, bo tego dodatku akurat im nie brakuje.
Po drugie po 10 latach wracają do dodawania do benzyny monometyloaniliny, środka który pozwala zwiekszyc liczbę oktanową benzyny ale jest zakazany niemal na całym świecie ze względu na toksyczność i rakotwórczość.
Po trzecie ministerstwo zezwoliło każdej firmie która to zgłosiprodukować zimowego diesla poprzez mieszanie letniego z naftą. Jakie to rodzi wspaniałe pole do kręcenia wałków nie trzeba mówić.
Dyrektor zakładu ANKOS w Permie, specjalizującego się w produkcji urządzeń dla przemysłu naftowego i gazowego, zginął podczas testów nowej turbiny na Politechnice Persmkiej. Zginął wraz ze swoją córką, nie wiadomo co ona tam robiła, gość, pracownik czy kto.
@posix powiedział(a):
Mogę się mydlić ale czy my w UE ostatnio do 95 z nazwy e10 nie dolewamy 10% spirytusu? Tkz to nie jest głupie, raczej ruch w dobrym kierunku
Tak mimochodem mówię. Po prostu ruskie małpują
Trochę małpują a trochę są zmuszeni sytuacją ekonomiczną. Ogólnie to paliwo E10 poleca się do aut produkowanych od Euro6, czyli tam roku 2015 mniej więcej, chociaż powinno być też ok dla aut z Euro5 czyli 2010, im starsze auta tym może być gorzej, zależy się jak producent przyłożył do produkcji i konstrukcji. Jak to zniesie rosyjska motoryzacja - okaże się. Tak samo jak okaże się po tej zimie jak rosyjska motoryzacja zniosła pozwolenie na produkcję zimowego diesla przez każdą firmę.
"Michaił Kisel, prezes zarządu Banku Saratowskiego, nie żyje - przekazała instytucja finansowa. Komunikat ws. przyczyny jego śmierci jest bardzo lakoniczny. Napisano jedynie "wypadek samochodowy" (ros. Автокатастрофа). Kisel miał 53 lata."
Unijni superpolitycy okazali słabość rezygnując z przekazania zamrożonych ruskich aktywów na rzecz Ukrainy, gorzej, w swoich przemowach wielokrotnie podkreślali, że byłoby to nielegalne. No to Rosja, po 3 latach uznała, że czas na batalię sądową. Nienegocjowalne stało się negocjowalne, a oczywista wina agresora przestała być oczywista. Sariusz Wolski twierdzi, że to głównie Macron, chociaż frontmenem obrony interesów Rosji był premier Belgii.
"Rosyjski Bank Centralny ogłosił w czwartek, że złoży pozew do rosyjskiego sądu arbitrażowego w celu odzyskania strat od europejskich banków wynikających z zamrożenia aktywów.
„W związku z podejmowanymi przez władze Unii Europejskiej próbami nielegalnego przejęcia/wykorzystania, bez zgody Banku Rosji,
swoje aktywa lokuje w unijnych instytucjach finansowych, m.in. poprzez trwałe unieruchomienie swoich aktywów” – podał bank centralny w komunikacie.
„Bank Rosji, zgodnie ze swoim wcześniej przedstawionym stanowiskiem w sprawie zapewnienia ochrony swoich interesów,
ogłasza, że odzyska przed rosyjskim sądem arbitrażowym odszkodowania od banków europejskich w związku z nielegalnym blokowaniem i wykorzystaniem jej aktywów w wysokości nielegalnie zatrzymanego majątku i utraconych zysków” – dodał.
W oświadczeniu przypomniano także, że bank złożył już pozew przeciwko Belgii –
z siedzibą Euroclear przed Moskiewskim Sądem Arbitrażowym w dniu 12 grudnia.
Poinformowano, że Rosyjski Bank Centralny zażądał od Euroclear odszkodowania w wysokości 18,2 biliona rubli (około 229,7 miliardów dolarów).
W piątek państwa członkowskie UE zdecydowały o „unieruchomieniu na czas nieokreślony” zamrożonych rosyjskich aktywów o wartości 210 miliardów euro (246 miliardów dolarów).
Szefowa dyplomacji UE Kaja Kallas powiedziała również, że 210 miliardów euro pozostanie na terytorium UE, chyba że Rosja zrekompensuje szkody wyrządzone Ukrainie podczas trwającej wojny, która zbliża się do czterech lat."
@peterman powiedział(a):
Zatem teraz cel będzie jeden: jak sprawić, by to Polacy za to wszystko zapłacili.
Do tej pory działało.
Za moment zaczną się zapewne ataki hybrydowe Rosji na Europę, takie poważniejsze, z ofiarami, miejmy nadzieję że Polskę to ominie, Tusk jest chyba wystarczająco przekonujący, że Polska nic nie znaczy.
Komentarz
znaczy się w ramach korekty terytorialnej Kacap rezygnuje z obwodu ługańskiego i przyszli mu zrobić samobójstwo? 🤔
Ciekawe1. Myślałem, że ŁRL i DRL zostały już włączone do ZSRR.
Cytowałem ukraiński Telegram.
Lądowali przy zbyt dużym wietrze, przyziemiając urwali statecznik tylny i zamiast usiąść wznieśli się jeszcze raz i wiatr ich ściągnął do na ziemię.
"W kuriozalnej katastrofie śmigłowca Ka-226 zginęli Zastępca Dyrektora Generalnego i jego syn, Dyrektor Techniczny i Główny Konstruktor Kizlarskich Zakładów Elektromechanicznych dostarczających agregaty pokładowe i osprzęt do rosyjskich samolotów bojowych."
"Maszyna ostatecznie rozbiła się spadając na niezamieszkały budynek w pobliżu wsi Achi-Su w obwodzie karabudachkenckim w Republice Dagestanu. W katastrofie zginęło pięć z siedmiu osób będących na pokładzie. Wśród ofiar śmiertelnych był technik pokładowy oraz czterech pracowników Kizlarskich Zakładów Elektromechanicznych, które produkują wyposażenie i systemy diagnostyczne do rosyjskich samolotów wojskowych Suchoj i MiG."
Można dodać, że ten śmigłowiec jest owocem resetowej działalności Rosji i wyposażono go w wiele komponentów zachodnich, w tym w silniki Rolls-Royce lub francuskie Turbomeca.
Brak części zamiennych mógł być również czynnikiem sprzyjającym katastrofie, bo ten wiertalot zasadniczo może latać w każdych warunkach pogodowych.
Doświadczeni piloci poszli do wojska, również.
Niedobory paliwa w Rosji sprawiły że właśnie przepychają zwiększenie dozwolonego dodatku spirytusu w benzynie, z 1,5% do 10%, bo tego dodatku akurat im nie brakuje.
Po drugie po 10 latach wracają do dodawania do benzyny monometyloaniliny, środka który pozwala zwiekszyc liczbę oktanową benzyny ale jest zakazany niemal na całym świecie ze względu na toksyczność i rakotwórczość.
Po trzecie ministerstwo zezwoliło każdej firmie która to zgłosiprodukować zimowego diesla poprzez mieszanie letniego z naftą. Jakie to rodzi wspaniałe pole do kręcenia wałków nie trzeba mówić.
Mogę się mydlić ale czy my w UE ostatnio do 95 z nazwy e10 nie dolewamy 10% spirytusu? Tkz to nie jest głupie, raczej ruch w dobrym kierunku
Tak mimochodem mówię. Po prostu ruskie małpują
Dyrektor zakładu ANKOS w Permie, specjalizującego się w produkcji urządzeń dla przemysłu naftowego i gazowego, zginął podczas testów nowej turbiny na Politechnice Persmkiej. Zginął wraz ze swoją córką, nie wiadomo co ona tam robiła, gość, pracownik czy kto.
Trochę małpują a trochę są zmuszeni sytuacją ekonomiczną. Ogólnie to paliwo E10 poleca się do aut produkowanych od Euro6, czyli tam roku 2015 mniej więcej, chociaż powinno być też ok dla aut z Euro5 czyli 2010, im starsze auta tym może być gorzej, zależy się jak producent przyłożył do produkcji i konstrukcji. Jak to zniesie rosyjska motoryzacja - okaże się. Tak samo jak okaże się po tej zimie jak rosyjska motoryzacja zniosła pozwolenie na produkcję zimowego diesla przez każdą firmę.
"Michaił Kisel, prezes zarządu Banku Saratowskiego, nie żyje - przekazała instytucja finansowa. Komunikat ws. przyczyny jego śmierci jest bardzo lakoniczny. Napisano jedynie "wypadek samochodowy" (ros. Автокатастрофа). Kisel miał 53 lata."
Samochód akurat przejeżdżał pod jego balkonem?
Pokazują zdjęcia auta rozbitego gdzieś na autostradzie, może białoruski tir.
"Generał porucznik Sarwarow zginął w zamachu bombowym w Moskwie.
Przez wiele lat pełnił funkcję szefa Zarządu Szkolenia Operacyjnego Sztabu Generalnego Rosji.
Prawie dokładnie rok temu w podobny sposób zginął generał porucznik Kiriłow."
Unijni superpolitycy okazali słabość rezygnując z przekazania zamrożonych ruskich aktywów na rzecz Ukrainy, gorzej, w swoich przemowach wielokrotnie podkreślali, że byłoby to nielegalne. No to Rosja, po 3 latach uznała, że czas na batalię sądową. Nienegocjowalne stało się negocjowalne, a oczywista wina agresora przestała być oczywista. Sariusz Wolski twierdzi, że to głównie Macron, chociaż frontmenem obrony interesów Rosji był premier Belgii.
"Rosyjski Bank Centralny ogłosił w czwartek, że złoży pozew do rosyjskiego sądu arbitrażowego w celu odzyskania strat od europejskich banków wynikających z zamrożenia aktywów.
„W związku z podejmowanymi przez władze Unii Europejskiej próbami nielegalnego przejęcia/wykorzystania, bez zgody Banku Rosji,
swoje aktywa lokuje w unijnych instytucjach finansowych, m.in. poprzez trwałe unieruchomienie swoich aktywów” – podał bank centralny w komunikacie.
„Bank Rosji, zgodnie ze swoim wcześniej przedstawionym stanowiskiem w sprawie zapewnienia ochrony swoich interesów,
ogłasza, że odzyska przed rosyjskim sądem arbitrażowym odszkodowania od banków europejskich w związku z nielegalnym blokowaniem i wykorzystaniem jej aktywów w wysokości nielegalnie zatrzymanego majątku i utraconych zysków” – dodał.
W oświadczeniu przypomniano także, że bank złożył już pozew przeciwko Belgii –
z siedzibą Euroclear przed Moskiewskim Sądem Arbitrażowym w dniu 12 grudnia.
Poinformowano, że Rosyjski Bank Centralny zażądał od Euroclear odszkodowania w wysokości 18,2 biliona rubli (około 229,7 miliardów dolarów).
W piątek państwa członkowskie UE zdecydowały o „unieruchomieniu na czas nieokreślony” zamrożonych rosyjskich aktywów o wartości 210 miliardów euro (246 miliardów dolarów).
Szefowa dyplomacji UE Kaja Kallas powiedziała również, że 210 miliardów euro pozostanie na terytorium UE, chyba że Rosja zrekompensuje szkody wyrządzone Ukrainie podczas trwającej wojny, która zbliża się do czterech lat."
https://www.aa.com.tr/en/economy/russian-central-bank-to-sue-european-banks-for-compensation-for-frozen-assets/3774834?utm_source=copilot.com&_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=pl&_x_tr_hl=pl
Tusk w rozmowie z Zełeńskim podkreślał jak podawały media, że reparacje są konieczne bo agresor nie może pozostać bezkarny.
Meisner mówił, że mogą być jakieś haki na premiera Belgii, że zamieszany w jakieś podejrzane interesy finansowe czy z diamentami.
W Belgii ponoć to uświęcona tradycja.
Obcinanie rąk również było uświęconą tradycją przez długie lata. Belgowie są tylko troszkę przyjemniejsi od Niemców
Same błyskotki, tak bez zboczeń?
Oczywiście - nie jedyna.
„They had to choose between war and dishonor. They chose dishonor; they will have war.”
to Churchill o superpolitykach w 1938. Teraz superpolitycy unijni mają podobnie. Dobrzy są tylko w zarządzaniu nami.
Zatem teraz cel będzie jeden: jak sprawić, by to Polacy za to wszystko zapłacili.
Do tej pory działało.
Za moment zaczną się zapewne ataki hybrydowe Rosji na Europę, takie poważniejsze, z ofiarami, miejmy nadzieję że Polskę to ominie, Tusk jest chyba wystarczająco przekonujący, że Polska nic nie znaczy.
A w rosji dzień jak codzień.