Czy to ruchy nerwowe, polityczne, czy strategia, która ma dać Orlenowi przyszłość? Choć tego jeszcze bardzo nie widać, to nad spółkę nadciągają czarne chmury.
Już 14 lipca powinniśmy wiedzieć, czy Komisja Europejska zakaże sprzedaży aut z silnikami spalinowymi na terenie Wspólnoty. Wszystko to w ramach walki ze zmianami klimatu.
Portal Politico informował, na podstawie wiadomości z trzech unijnych źródeł, że plan, który zostanie przedstawiony w święto narodowe Francji, zawiera zakaz sprzedaży dla pojazdów wyposażonych w silniki spalinowe od 2035 r.
- To nie będzie dotyczyło tylko silników spalinowych, ale będzie to zarazem koniec hybryd plug-in - skomentował dla Politico Hildegard Müller, szef VDA, niemieckiego lobbysty na rzecz przemysłu motoryzacyjnego.
Albo nie, gdyż i teraz jest coraz trudniej nabyć od dilera auto z napędem spalinowym. Szczegółów nie znam, ale działa to pewnie jakoś tak, że diler musi wyrobić jakąś normę z jakimś wskaźnikiem spalinowości (jak najmniejszym) i niechętnie oferuje spalinówki, za to pełno różnych hybryd (normalnych, plug-in, mini).
Do luftu z takimi "informacjami". Nie wiadomo co to oznacza dla produkcji, co dla importu, a co dla rejestracji. No i co zrobić z już jeżdżącymi wehikułami z wrażym napędem.
Swoją drogą idą głosy o wprowadzeniu (albo choć ogłoszeniu) lada dzień w PL dopłat do elektrowozów.
natenczas napisal(a): Do luftu z takimi "informacjami". Nie wiadomo co to oznacza dla produkcji, co dla importu, a co dla rejestracji. No i co zrobić z już jeżdżącymi wehikułami z wrażym napędem.
Swoją drogą idą głosy o wprowadzeniu (albo choć ogłoszeniu) lada dzień w PL dopłąt do elektrowozów.
No proszę, nie pomogło nawet zylowanie dostawców na 13 dostawę w roku gratis, własne marki itp., więc albo nie ma rynku ma takie sklepy albo są źle zarządzane. Mnie do szczęścia zawartość biedry wystarczy ale rzeczywiście kerfur wybór miał dużo większy.
To były inicjatywy nastawione na brutalne haratanie dostawców i klientów jak weszły dyskonty i troszkę się postarały w temacie jakośc / cena markety zwijają się i dobrze.
Wybór w dyskontach faktycznie jest problemem. Chciałem kupić gorczycę, gdyż będę wyrabiał pikle, i w dyskontach można o niej zapomnieć (za to jest multum przypraw do gryla). Tu markety mają przewagę.
trep napisal(a): Wybór w dyskontach faktycznie jest problemem. Chciałem kupić gorczycę, gdyż będę wyrabiał pikle, i w dyskontach można o niej zapomnieć (za to jest multum przypraw do gryla). Tu markety mają przewagę.
Przykładem ekstremalnego haratania i wrzucania na minę dostawców, zwanych dla niepoznaki partnerami, jest choćby sieć Intermarche. Niejeden prowadzący sklep z tzw. torbami poszedł.
Dawanie klienteli zbyt dużego wyboru to z punktu widzenia choćby logistycznego i zwrotów to koszmar jest i na tym polu dyskonty słusznie czynią. Jak mawiał dziadek Ford: samochód można nabyć w każdym kolorze, pod warunkiem że będzie to kolor czarny
trep napisal(a): Wybór w dyskontach faktycznie jest problemem. Chciałem kupić gorczycę, gdyż będę wyrabiał pikle, i w dyskontach można o niej zapomnieć (za to jest multum przypraw do gryla). Tu markety mają przewagę.
Przykładem ekstremalnego haratania i wrzucania na minę dostawców, zwanych dla niepoznaki partnerami, jest choćby sieć Intermarche. Niejeden prowadzący sklep z tzw. torbami poszedł.
Dawanie klienteli zbyt dużego wyboru to z punktu widzenia choćby logistycznego i zwrotów to koszmar jest i na tym polu dyskonty słusznie czynią. Jak mawiał dziadek Ford: samochód można nabyć w każdym kolorze, pod warunkiem że będzie to kolor czarny
stary numer opisany przez B.B. czyli B. Brechta w operze za trzy grosze
jak z handlem idzie powoli, to może trzeba zająć się produkcją papu?
Dwa ministerstwa – aktywów państwowych oraz rolnictwa nie są w stanie porozumieć się w sprawie utworzenia narodowego giganta spożywczego. O problemie poinformowano już premiera i prezesa PiS – informuje w czwartek "Dziennik Gazeta Prawna".
Gazeta przypomina, że utworzenie Krajowej Grupy Spożywczej (KGS) PiS obiecał w swoim programie z 2019 r. (ma ona spowodować bardziej efektywną współpracę z rolnikami w zakresie produkcji i np. doradztwa).
Wydawałoby się, że projekt jest już na ostatniej prostej. Brakującym ogniwem jest jednak osiem spółek, które wciąż są pod nadzorem Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR). Chodzi m.in. o takie spółki jak: Elewarr, Danko Hodowla Roślin czy Małopolska Hodowla Roślin - podał dziennik.
Jak czytamy, zdaniem szefa Ministerstwa Aktywów Państwowych (MAP) głównym hamulcowym jest minister rolnictwa Grzegorz Puda. Według Jacka Sasina, Puda powinien przekazać na wniosek resortu aktywów udziały w tych spółkach, co domknęłoby proces tworzenia holdingu. Ale tego nie robi od ośmiu miesięcy, mimo wniosku resortu aktywów (z grudnia 2020 r.) i kolejnych ponagleń (to ostatnie MAP skopiował i przesłał do premiera i prezesa Kaczyńskiego) - czytamy.
Jak podaje DGP, resort rolnictwa odpiera zarzuty o przeciąganie prawy.
Na wniosek ministra aktywów państwowych i zgodnie z koncepcją holdingu zrealizowaną i przedstawioną przez KPMG, mówiącą, które spółki rolno-spożywcze Skarbu Państwa mają być jego częścią, KOWR 18 sierpnia br. skierował do MAP wniosek o wyrażenie zgody na nieodpłatne nabycie TDM ARRTRANS SA spółki w likwidacji i wyłączenie jej ze struktury kapitałowej Elewarr. Pozwoli to KOWR na przekazanie spółki Elewarr oraz Zamojskich Zakładów Zbożowych do MAP w trybie niezwłocznym celem powołania holdingu, o czym zapewnia w nadesłanych odpowiedziach ministerstwo https://businessinsider.com.pl/wiadomosci/krajowa-grupa-spozywcza-kgs-co-z-pomyslem-pis/4lhhv1l
Od wielu lat (ponad 10) chadzam do osiedlowych marketów (teraz mam polską sieć API pod nosem), Lidlów i Biedronek. Czasem z raz na rok do kerfura wpadałem ale tylko po konkretną rzecz, wczoraj poszedłem na zakupy do kerfura w Galerii Mokotów i wyszedłem zmęczony jak nie wiem. Te wielkie sklepy są okropne, wybór niby duży a na sokach nie było żadnych typu "kubuś", kabanosów prawie nie ma, idiotyczny ten sklep. I jeszcze muszę wszystko poważyć samemu. Spędziłem tam 2x tyle czasu co w lokalnym API, musiałem się narobić, naszukać, 1/3 rzeczy nie kupiłem, daję zarobić francuzowi - bez sensu to wszystko. Hipermarkety nie mają już żadnych zalet a mają istotne wady.
Czy nie czas wprowadzić państwowe sklepy z cenami regulowanymi na podstawowe towary? Masło, mleko, chleb itd. powinny być dotowane, aby każdy mógł sobie na nie pozwolić i nie miała na to wpływu inflacja. Byłoby to dokończenie programu 500+, który podniósł z kolan najbiedniejsze rodziny. A najlepiej gdyby Orlen wykupił Biedronkę...
Komentarz
w Warszawie Orlen w ruchu
choć z Płocka
widzi wiecej, temu Obajtku
Paliwa płynne to przeżytek?
Czy to ruchy nerwowe, polityczne, czy strategia, która ma dać Orlenowi przyszłość? Choć tego jeszcze bardzo nie widać, to nad spółkę nadciągają czarne chmury.
Już 14 lipca powinniśmy wiedzieć, czy Komisja Europejska zakaże sprzedaży aut z silnikami spalinowymi na terenie Wspólnoty. Wszystko to w ramach walki ze zmianami klimatu.
Portal Politico informował, na podstawie wiadomości z trzech unijnych źródeł, że plan, który zostanie przedstawiony w święto narodowe Francji, zawiera zakaz sprzedaży dla pojazdów wyposażonych w silniki spalinowe od 2035 r.
- To nie będzie dotyczyło tylko silników spalinowych, ale będzie to zarazem koniec hybryd plug-in - skomentował dla Politico Hildegard Müller, szef VDA, niemieckiego lobbysty na rzecz przemysłu motoryzacyjnego.
polskie krówki O! i batoniki białkowe Verva.
No i co zrobić z już jeżdżącymi wehikułami z wrażym napędem.
Swoją drogą idą głosy o wprowadzeniu (albo choć ogłoszeniu) lada dzień w PL dopłat do elektrowozów.
Podobno Carrefour do kupienia .
Dawanie klienteli zbyt dużego wyboru to z punktu widzenia choćby logistycznego i zwrotów to koszmar jest i na tym polu dyskonty słusznie czynią. Jak mawiał dziadek Ford: samochód można nabyć w każdym kolorze, pod warunkiem że będzie to kolor czarny
https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykul/zabka-przeskoczyla-carrefoura-przychody-o-23-proc-w-gore-po-modernizacji-1-6-tys-sklepow
https://www.dlahandlu.pl/detal-hurt/wiadomosci/na-kazdy-sklep-carrefour-express-przypada-10-zabek,85061.html
Po prostu hipery to zdychająca kategoria.
Dwa ministerstwa – aktywów państwowych oraz rolnictwa nie są w stanie porozumieć się w sprawie utworzenia narodowego giganta spożywczego. O problemie poinformowano już premiera i prezesa PiS – informuje w czwartek "Dziennik Gazeta Prawna".
Gazeta przypomina, że utworzenie Krajowej Grupy Spożywczej (KGS) PiS obiecał w swoim programie z 2019 r. (ma ona spowodować bardziej efektywną współpracę z rolnikami w zakresie produkcji i np. doradztwa).
Wydawałoby się, że projekt jest już na ostatniej prostej. Brakującym ogniwem jest jednak osiem spółek, które wciąż są pod nadzorem Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR). Chodzi m.in. o takie spółki jak: Elewarr, Danko Hodowla Roślin czy Małopolska Hodowla Roślin - podał dziennik.
Jak czytamy, zdaniem szefa Ministerstwa Aktywów Państwowych (MAP) głównym hamulcowym jest minister rolnictwa Grzegorz Puda. Według Jacka Sasina, Puda powinien przekazać na wniosek resortu aktywów udziały w tych spółkach, co domknęłoby proces tworzenia holdingu. Ale tego nie robi od ośmiu miesięcy, mimo wniosku resortu aktywów (z grudnia 2020 r.) i kolejnych ponagleń (to ostatnie MAP skopiował i przesłał do premiera i prezesa Kaczyńskiego) - czytamy.
Jak podaje DGP, resort rolnictwa odpiera zarzuty o przeciąganie prawy.
Na wniosek ministra aktywów państwowych i zgodnie z koncepcją holdingu zrealizowaną i przedstawioną przez KPMG, mówiącą, które spółki rolno-spożywcze Skarbu Państwa mają być jego częścią, KOWR 18 sierpnia br. skierował do MAP wniosek o wyrażenie zgody na nieodpłatne nabycie TDM ARRTRANS SA spółki w likwidacji i wyłączenie jej ze struktury kapitałowej Elewarr. Pozwoli to KOWR na przekazanie spółki Elewarr oraz Zamojskich Zakładów Zbożowych do MAP w trybie niezwłocznym celem powołania holdingu, o czym zapewnia w nadesłanych odpowiedziach ministerstwo
https://businessinsider.com.pl/wiadomosci/krajowa-grupa-spozywcza-kgs-co-z-pomyslem-pis/4lhhv1l