Ok, bez patrzenia do wiki, piszę to co wiem, derywaty - finansowe instrumenty pochodne, np. Transakcja typu swap i inne, mój obraz to: od kogoś się bierze pieniądze (nie wiem czy w formie kredytu) na ubezpieczenie strat, które mogą wystąpić za jakiś czas i zmniejszyć zyski, ktore planowałem, niejako ubezpiecza się operacje finansowe mające wystąpić w przyszłości, nawet za parę lat, taka piętrowy struktura przechowywania pieniędzy, inwestuję w ubezpieczenia ubezpieczeń kredytów, zwrot kasy jest w momencie gdy pierwsza operacja - ta na dnie piramidy uda się, innymi słowy można przesuwać straty do takich pętli/pięter finansowych w nieskończoność, bo jak się coś zawali to można dobudować kolejne kostki domina, Tak pisałem na czuja, podkreślam jestem laikiem.
tom.vinci Ok, bez patrzenia do wiki, piszę to co wiem, derywaty - finansowe instrumenty pochodne.
Idem per idem. Proszę nie tłumaczyć, że das Derivat tłumaczy się na polski jako instrument pochodny, proszę wyjaśnić co to znaczy derywat/instrument pochodny. Opis swapa też nie jest poprawny. Ci Polacy, co po raz kolejny uwierzyli don Aldowi, maja pamięć złotych rybek i nie potrzebują własnego państwa. Trzy dni po tym, jak je stracą, zapomną, że je kiedyś mieli.
tom.vinci : Ok, bez patrzenia do wiki, piszę to co wiem, derywaty - finansowe instrumenty pochodne.
Idem per idem. Proszę nie tłumaczyć, że das Derivat tłumaczy się na polski jako instrument pochodny, proszę wyjaśnić co to znaczy derywat/instrument pochodny. Opis swapa też nie jest poprawny.
to tyle, napisalem to co wiem, nic więcej nie wiem, po to załoźyłem ten watek, nie będę tu pisał haseł z wikipedii, mój opis derywatu teź nie dotyczył konkretnie swapu, to był opis ogólny - jako instrumentu, ktory w formie pietrowej np. inwestycji od inwestycji od inwestycji itd. jest na tyle pojemny by wkladać kolejne numerki tzw. pieniędzy i mieć na to jakiś papier
tom.vinci to tyle, napisalem to co wiem, nic więcej nie wiem