Skip to content

PiS rozpieprza polską gospodarkę

1909192939496»

Komentarz

  • Słowo klucz: wybory.

  • 125'000 wyświetleń vs 327 wyświetlenia

  • A propos Korei to przypomnę fajną rozmowę o mentalności tamtejszych mężczyzn i kobiet, dość osobliwy świat.

    A tu koreański pomysł na poprawę demografii - wybudowali sobie nowe miasto, Sejong, z tańszymi mieszkaniami. I w tym mieście rodzi się najwięcej dzieci w Korei.

  • To, że ktoś jest zatrudniony nie oznacza, że pracuje w gospodarce.

  • ciekawe kryterium oceny państwa.

  • Jakby Donald Tusk został premierem Sahary...

  • @los powiedział(a):
    Jakby Donald Tusk został premierem Sahary...

    To jest idealny zwrot na hasztag.
    Może by ktoś kumaty wykorzystał i puścił w obieg (o ile Sz. Autor pozwoli wykorzystać, ofkors;)

  • Pozwoli, pozwoli...

  • @los powiedział(a):
    Pozwoli, pozwoli...

    Zarzucony.

  • A wiecie, że PiS rozpieprza polską gospodarkę?

  • edytowano 23 May

    Ponieważ Dług Publiczny nie powinien być podawany kwoto, a jako relacja do PKB, to mamy:
    | Rok | Dług publiczny (% PKB) |
    | 2005 | 47.1% |
    | 2006 | 45.2% |
    | 2007 | 44.2% |
    | 2008 | 46.7% |
    | 2009 | 49.9% |
    | 2010 | 53.0% |
    | 2011 | 54.2% |
    | 2012 | 54.4% |
    | 2013 | 55.6% |
    | 2014 | 50.3% |
    | 2015 | 51.3% |
    | 2016 | 54.2% |
    | 2017 | 50.6% |
    | 2018 | 48.9% |
    | 2019 | 47.8% |
    | 2020 | 57.2% |
    | 2021 | 53.8% |
    | 2022 | 49.1% |
    | 2023 | 49.6% |
    | 2024 | 55.3% |
    Rząd PiS w pierwszym roku swoich rządów zwiększył dług o 3%, ale ponieważ przez następne 3 lata spadał on, aby w 2019 osiągnąć poziom z roku 2008, więc można napisać, że owo zwiększenie długu miało charakter prorozwojowy i w następnych latach przyniosło bardzo dobre rezultaty. Skokowy wzrost długu publicznego w 2020 roku był spowodowany strategiami osłony gospodarki przed skutkami pandemii. Jak widać, była to skuteczna strategia, bo w kolejnych latach dług spadał i w 2022 roku ponownie osiągnął poziom z roku 2009.
    Reasumując, kolejne rządy PiS skutecznie realizowały strategię redukcji Długu Publicznego w długofalowej perspektywie, bez podejmowania redukcji programów socjalnych czy inwestycyjnych.
    Wzrost wielkości Długu Publicznego w roku 2024 (prawie 6%) nie miał miejsca (poza rokiem Covidowym) w ciągu ostatnich 20 lat, natomiast jest on charakterystyczny dla rządów PO, które poprzednio również zwiększały wielkość długu z 44,2% w roku 2007 do 55,6% w roku 2013. Redukcja wielkości Długu Publicznego w roku 2014 była osiągnięta poprzez przejęcie ponad 50% aktywów zgromadzonych w OFE, czyli zmniejszenie Długu Publicznego sfinansowano poprzez okradzenie Funduszy Emerytalnych.

  • Ciekawe że dług spadł w 2014 w stosunku do 2013. Skorelowane z wyjazdem Donka do Brukseli?

  • @Brzost powiedział(a):
    Ciekawe że dług spadł w 2014 w stosunku do 2013. Skorelowane z wyjazdem Donka do Brukseli?

    Okradli OFE i przestali księgować przyszłe emerytury jako zobowiązanie. Wcześniej okradli Fundusz Rezerwy Demograficznej oraz zakombinowali z BGK (Bank Gospodarstwa Krajowego) jako rodzajem pozabudżetowego funduszu, ale Bruksela się 'wściekła' więc tego nie kontynuowano,... aż do czasów PiS!

  • https://www.instagram.com/reel/DIN76WnNzkb/?igsh=NmtvMzN6NnJ0OHU4

    Mówi jak jest
    Mówi jak ludzie z Genui i Wenecji w czasach Marco Polo

  • edytowano 26 May

    Ważą się losy PKP Cargo. Ubiegły rok zakończył się stratą netto, uwaga, 2,4 miliarda (sic). Dla porównania w 2023 r. był to zysk 82 mln.
    https://www.pkpcargo.com/dane-operacyjne-i-finansowe/rachunek-wynikow/

    Żeby umieścić liczby w odpowiednim kontekście, dodajmy, że kapitały własne spółki wyniosły na koniec zeszłego roku 746 mln, co w skrócie oznacza, że spółka jest* może być zaraz niewypłacalna. Tak więc niecały rok po restrukturyzacji, która została otwarta w sierpniu ubiegłego roku, możemy zaraz zobaczyć PKP Cargo w likwidacji. Widać, obecny rząd lubi tę nazwę.

    Fajnie spółka kłamała w listopadzie, że "PKP CARGO S.A w restrukturyzacji nie znajduje się na skraju bankructwa i nie ma ryzyka upadłości. Zarząd Spółki przeprowadza konieczne działania naprawcze np. postępowanie sanacyjne i zwolnienia grupowe. Ponadto firma zdobywa kontrakty przewozowe na kolejne lata, zmienia swoją strukturę i ogranicza zbędne wydatki. Wszystkie te działania mają jeden cel – uzdrowienie i uratowanie PKP CARGO".
    https://www.pkpcargo.com/oswiadczenie-zarzadu-pkp-cargo-s-a-w-restrukturyzacji/

    Nie ma rady, Zarząd spółki, jeśli nie chce odpowiadać majątkiem prywatnym, musi teraz przedłożyć akcjonariuszom pod decyzję wniosek o upadłość, zgodnie z art. 21 Ustawy Prawo upadłościowe. (Niech Rozum sprostuje ewentualnie)

    Edit:
    *Czy na pewno już jest niewypłacalna, to kategorycznie jeszcze nie wynika z tych danych, ale dodajmy, że I kwartał 2025 to kolejne 100 mln straty netto.

  • Jakby Donald Tusk został premierem Sahary...

Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.