Legendarne Truso wieki pogrzebały w ziemi. Wśród wielkich portów przetrwał Wolin, w w. VIII - X drugie co do wielkości, po Paryżu, miasto Europy. Nie germańskie! Miało ok. 10 tys. luda, co jak na tamte czasy było ogromem.
17. września 2022 - otwarcie Kanału Żeglugowego (sobota, za dni kilka...).
Całkowita długość drogi wodnej z Zatoki Gdańskiej przez Zalew Wiślany do Elbląga to prawie 23 kilometry, w tym samo przejście przez Zalew Wiślany wynosi nieco ponad 10 kilometrów, na rzece Elbląg – także ponad 10 kilometrów, a pozostałe ok. 2,5 km to odcinek, na który złożą się śluza i port zewnętrzny oraz stanowisko postojowe. Kanał, jak i cały tor wodny będą miały docelowo 5 m głębokości.
romeck napisal(a): 17. września 2022 - otwarcie Kanału Żeglugowego (sobota, za dni kilka...).
Całkowita długość drogi wodnej z Zatoki Gdańskiej przez Zalew Wiślany do Elbląga to prawie 23 kilometry, w tym samo przejście przez Zalew Wiślany wynosi nieco ponad 10 kilometrów, na rzece Elbląg – także ponad 10 kilometrów, a pozostałe ok. 2,5 km to odcinek, na który złożą się śluza i port zewnętrzny oraz stanowisko postojowe. Kanał, jak i cały tor wodny będą miały docelowo 5 m głębokości.
Ciekawe jak się będą miały parametry techniczne do przepustowości i wielkosci jednostek. Ktoś wie?
Aaa i czy ktoś mowił może coś o nazwie? Kanał Skowroński? "Przekop" brzmi średnio.
romeck napisal(a): 17. września 2022 - otwarcie Kanału Żeglugowego (sobota, za dni kilka...).
Całkowita długość drogi wodnej z Zatoki Gdańskiej przez Zalew Wiślany do Elbląga to prawie 23 kilometry, w tym samo przejście przez Zalew Wiślany wynosi nieco ponad 10 kilometrów, na rzece Elbląg – także ponad 10 kilometrów, a pozostałe ok. 2,5 km to odcinek, na który złożą się śluza i port zewnętrzny oraz stanowisko postojowe. Kanał, jak i cały tor wodny będą miały docelowo 5 m głębokości.
Ciekawe jak się będą miały parametry techniczne do przepustowości i wielkosci jednostek. Ktoś wie?
Aaa i czy ktoś mowił może coś o nazwie? Kanał Skowroński? "Przekop" brzmi średnio. "Całkowita długość nowej drogi wodnej wyniesie 22,8 km. Ma mieć głębokość 5 m. Kanał ma umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o zanurzeniu do 4,5 metra, długości do 100 metrów oraz do 20 metrów szerokości."
romeck napisal(a): 17. września 2022 - otwarcie Kanału Żeglugowego (sobota, za dni kilka...).
Całkowita długość drogi wodnej z Zatoki Gdańskiej przez Zalew Wiślany do Elbląga to prawie 23 kilometry, w tym samo przejście przez Zalew Wiślany wynosi nieco ponad 10 kilometrów, na rzece Elbląg – także ponad 10 kilometrów, a pozostałe ok. 2,5 km to odcinek, na który złożą się śluza i port zewnętrzny oraz stanowisko postojowe. Kanał, jak i cały tor wodny będą miały docelowo 5 m głębokości.
Ciekawe jak się będą miały parametry techniczne do przepustowości i wielkosci jednostek. Ktoś wie?
Aaa i czy ktoś mowił może coś o nazwie? Kanał Skowroński? "Przekop" brzmi średnio.
"Całkowita długość nowej drogi wodnej wyniesie 22,8 km. Ma mieć głębokość 5 m. Kanał ma umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o zanurzeniu do 4,5 metra, długości do 100 metrów oraz do 20 metrów szerokości." Dziękuję! Aczkolwiek chyba źle spytałem bo chodziło mi o to jak się to ma do typowych jednostek obsługiwanych w tym rejonie Bałtyku. Gdańsk przyjmuje chyba do 15m zanurzenia. Czyli jak sie już transport trochę tu rozwinie to bedzie pewnie można rozbudować kanał.
Szturmowiec.Rzplitej napisal(a): Przekop Wisły już jest, parę kilometrów w lewo, i nikomu ta nazwa nie przeszkadza.
No tak ależ zauważcie Kolego że ten przekop ma też znaczenie, że tak powiem symboliczne. A nawet faliczne w stosunku do somsiada z drugiej strony zalewu. Więc jakaś prowokacyjna nawet nazwa by się tu idealnie nadała.
wojtek napisal(a): ... ten przekop ma też znaczenie, że tak powiem symboliczne. A nawet faliczne w stosunku do somsiada z drugiej strony zalewu. Więc jakaś prowokacyjna nawet nazwa by się tu idealnie nadała.
romeck napisal(a): 17. września 2022 - otwarcie Kanału Żeglugowego (sobota, za dni kilka...).
Całkowita długość drogi wodnej z Zatoki Gdańskiej przez Zalew Wiślany do Elbląga to prawie 23 kilometry, w tym samo przejście przez Zalew Wiślany wynosi nieco ponad 10 kilometrów, na rzece Elbląg – także ponad 10 kilometrów, a pozostałe ok. 2,5 km to odcinek, na który złożą się śluza i port zewnętrzny oraz stanowisko postojowe. Kanał, jak i cały tor wodny będą miały docelowo 5 m głębokości.
Ciekawe jak się będą miały parametry techniczne do przepustowości i wielkosci jednostek. Ktoś wie?
Aaa i czy ktoś mowił może coś o nazwie? Kanał Skowroński? "Przekop" brzmi średnio.
"Całkowita długość nowej drogi wodnej wyniesie 22,8 km. Ma mieć głębokość 5 m. Kanał ma umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o zanurzeniu do 4,5 metra, długości do 100 metrów oraz do 20 metrów szerokości." Dziękuję! Aczkolwiek chyba źle spytałem bo chodziło mi o to jak się to ma do typowych jednostek obsługiwanych w tym rejonie Bałtyku. Gdańsk przyjmuje chyba do 15m zanurzenia. Czyli jak sie już transport trochę tu rozwinie to bedzie pewnie można rozbudować kanał.
Głębokość jest dostosowana do potrzeb portu w Elblągu.
wojtek napisal(a): ... ten przekop ma też znaczenie, że tak powiem symboliczne. A nawet faliczne w stosunku do somsiada z drugiej strony zalewu. Więc jakaś prowokacyjna nawet nazwa by się tu idealnie nadała.
romeck napisal(a): 17. września 2022 - otwarcie Kanału Żeglugowego (sobota, za dni kilka...).
Całkowita długość drogi wodnej z Zatoki Gdańskiej przez Zalew Wiślany do Elbląga to prawie 23 kilometry, w tym samo przejście przez Zalew Wiślany wynosi nieco ponad 10 kilometrów, na rzece Elbląg – także ponad 10 kilometrów, a pozostałe ok. 2,5 km to odcinek, na który złożą się śluza i port zewnętrzny oraz stanowisko postojowe. Kanał, jak i cały tor wodny będą miały docelowo 5 m głębokości.
Ciekawe jak się będą miały parametry techniczne do przepustowości i wielkosci jednostek. Ktoś wie?
Aaa i czy ktoś mowił może coś o nazwie? Kanał Skowroński? "Przekop" brzmi średnio.
"Całkowita długość nowej drogi wodnej wyniesie 22,8 km. Ma mieć głębokość 5 m. Kanał ma umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o zanurzeniu do 4,5 metra, długości do 100 metrów oraz do 20 metrów szerokości."
Dziękuję! Aczkolwiek chyba źle spytałem bo chodziło mi o to jak się to ma do typowych jednostek obsługiwanych w tym rejonie Bałtyku. Gdańsk przyjmuje chyba do 15m zanurzenia. Czyli jak sie już transport trochę tu rozwinie to bedzie pewnie można rozbudować kanał.
Głębokość jest dostosowana do potrzeb portu w Elblągu.
Nie ma co się ograniczać. W przyszłym roku w Elblągu wybudujemy drugi port północny
romeck napisal(a): 17. września 2022 - otwarcie Kanału Żeglugowego (sobota, za dni kilka...).
Całkowita długość drogi wodnej z Zatoki Gdańskiej przez Zalew Wiślany do Elbląga to prawie 23 kilometry, w tym samo przejście przez Zalew Wiślany wynosi nieco ponad 10 kilometrów, na rzece Elbląg – także ponad 10 kilometrów, a pozostałe ok. 2,5 km to odcinek, na który złożą się śluza i port zewnętrzny oraz stanowisko postojowe. Kanał, jak i cały tor wodny będą miały docelowo 5 m głębokości.
Ciekawe jak się będą miały parametry techniczne do przepustowości i wielkosci jednostek. Ktoś wie?
Aaa i czy ktoś mowił może coś o nazwie? Kanał Skowroński? "Przekop" brzmi średnio.
"Całkowita długość nowej drogi wodnej wyniesie 22,8 km. Ma mieć głębokość 5 m. Kanał ma umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o zanurzeniu do 4,5 metra, długości do 100 metrów oraz do 20 metrów szerokości."
Dziękuję! Aczkolwiek chyba źle spytałem bo chodziło mi o to jak się to ma do typowych jednostek obsługiwanych w tym rejonie Bałtyku. Gdańsk przyjmuje chyba do 15m zanurzenia. Czyli jak sie już transport trochę tu rozwinie to bedzie pewnie można rozbudować kanał.
Głębokość jest dostosowana do potrzeb portu w Elblągu. Nie ma co się ograniczać. W przyszłym roku w Elblągu wybudujemy drugi port północny Ale kto wybuduje? Na razie Elbląg nie ma kasy na pogłębienie toru wodnego.
romeck napisal(a): 17. września 2022 - otwarcie Kanału Żeglugowego (sobota, za dni kilka...).
Całkowita długość drogi wodnej z Zatoki Gdańskiej przez Zalew Wiślany do Elbląga to prawie 23 kilometry, w tym samo przejście przez Zalew Wiślany wynosi nieco ponad 10 kilometrów, na rzece Elbląg – także ponad 10 kilometrów, a pozostałe ok. 2,5 km to odcinek, na który złożą się śluza i port zewnętrzny oraz stanowisko postojowe. Kanał, jak i cały tor wodny będą miały docelowo 5 m głębokości.
Ciekawe jak się będą miały parametry techniczne do przepustowości i wielkosci jednostek. Ktoś wie?
Aaa i czy ktoś mowił może coś o nazwie? Kanał Skowroński? "Przekop" brzmi średnio.
"Całkowita długość nowej drogi wodnej wyniesie 22,8 km. Ma mieć głębokość 5 m. Kanał ma umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o zanurzeniu do 4,5 metra, długości do 100 metrów oraz do 20 metrów szerokości."
Dziękuję! Aczkolwiek chyba źle spytałem bo chodziło mi o to jak się to ma do typowych jednostek obsługiwanych w tym rejonie Bałtyku. Gdańsk przyjmuje chyba do 15m zanurzenia. Czyli jak sie już transport trochę tu rozwinie to bedzie pewnie można rozbudować kanał.
Głębokość jest dostosowana do potrzeb portu w Elblągu. Nie ma co się ograniczać. W przyszłym roku w Elblągu wybudujemy drugi port północny Ale kto wybuduje? Na razie Elbląg nie ma kasy na pogłębienie toru wodnego.
To chyba nie w pieniądzach problem, tylko w antypisie na stolcu prezydenckim.
romeck napisal(a): 17. września 2022 - otwarcie Kanału Żeglugowego (sobota, za dni kilka...).
Całkowita długość drogi wodnej z Zatoki Gdańskiej przez Zalew Wiślany do Elbląga to prawie 23 kilometry, w tym samo przejście przez Zalew Wiślany wynosi nieco ponad 10 kilometrów, na rzece Elbląg – także ponad 10 kilometrów, a pozostałe ok. 2,5 km to odcinek, na który złożą się śluza i port zewnętrzny oraz stanowisko postojowe. Kanał, jak i cały tor wodny będą miały docelowo 5 m głębokości.
Ciekawe jak się będą miały parametry techniczne do przepustowości i wielkosci jednostek. Ktoś wie?
Aaa i czy ktoś mowił może coś o nazwie? Kanał Skowroński? "Przekop" brzmi średnio.
"Całkowita długość nowej drogi wodnej wyniesie 22,8 km. Ma mieć głębokość 5 m. Kanał ma umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o zanurzeniu do 4,5 metra, długości do 100 metrów oraz do 20 metrów szerokości."
Dziękuję! Aczkolwiek chyba źle spytałem bo chodziło mi o to jak się to ma do typowych jednostek obsługiwanych w tym rejonie Bałtyku. Gdańsk przyjmuje chyba do 15m zanurzenia. Czyli jak sie już transport trochę tu rozwinie to bedzie pewnie można rozbudować kanał.
Głębokość jest dostosowana do potrzeb portu w Elblągu. Nie ma co się ograniczać. W przyszłym roku w Elblągu wybudujemy drugi port północny Ale kto wybuduje? Na razie Elbląg nie ma kasy na pogłębienie toru wodnego. To chyba nie w pieniądzach problem, tylko w antypisie na stolcu prezydenckim.
Tak sobie popatrzyłem na max dopuszczalne zanurzenia w naszych portach: Gdańsk - 15m Gdynia - 13 (będzie pogłębiane do 16) Świnoujście - 13 Na tym tle 4,5 m w Elblągu trochę słabo się prezentuje. Pojawia się pytanie gdzie jest "wąskie gardło" - Zalew czy rzeka Elbląg. I jaki poziom dostępności chcemy osiągnąć. Pogłębienie i utrzymanie takiej drogi wodnej może być wyzwaniem dużo większym niż sam przekop mierzei.
romeck napisal(a): 17. września 2022 - otwarcie Kanału Żeglugowego (sobota, za dni kilka...).
Całkowita długość drogi wodnej z Zatoki Gdańskiej przez Zalew Wiślany do Elbląga to prawie 23 kilometry, w tym samo przejście przez Zalew Wiślany wynosi nieco ponad 10 kilometrów, na rzece Elbląg – także ponad 10 kilometrów, a pozostałe ok. 2,5 km to odcinek, na który złożą się śluza i port zewnętrzny oraz stanowisko postojowe. Kanał, jak i cały tor wodny będą miały docelowo 5 m głębokości.
Ciekawe jak się będą miały parametry techniczne do przepustowości i wielkosci jednostek. Ktoś wie?
Aaa i czy ktoś mowił może coś o nazwie? Kanał Skowroński? "Przekop" brzmi średnio.
"Całkowita długość nowej drogi wodnej wyniesie 22,8 km. Ma mieć głębokość 5 m. Kanał ma umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o zanurzeniu do 4,5 metra, długości do 100 metrów oraz do 20 metrów szerokości."
Dziękuję! Aczkolwiek chyba źle spytałem bo chodziło mi o to jak się to ma do typowych jednostek obsługiwanych w tym rejonie Bałtyku. Gdańsk przyjmuje chyba do 15m zanurzenia. Czyli jak sie już transport trochę tu rozwinie to bedzie pewnie można rozbudować kanał.
Głębokość jest dostosowana do potrzeb portu w Elblągu.
Nie ma co się ograniczać. W przyszłym roku w Elblągu wybudujemy drugi port północny Ale kto wybuduje? Na razie Elbląg nie ma kasy na pogłębienie toru wodnego. To chyba nie w pieniądzach problem, tylko w antypisie na stolcu prezydenckim. Tak sobie popatrzyłem na max dopuszczalne zanurzenia w naszych portach: Gdańsk - 15m Gdynia - 13 (będzie pogłębiane do 16) Świnoujście - 13 Na tym tle 4,5 m w Elblągu trochę słabo się prezentuje. Pojawia się pytanie gdzie jest "wąskie gardło" - Zalew czy rzeka Elbląg. I jaki poziom dostępności chcemy osiągnąć. Pogłębienie i utrzymanie takiej drogi wodnej może być wyzwaniem dużo większym niż sam przekop mierzei. Tu jest ładnie opisane https://elblag.naszemiasto.pl/port-w-elblagu-ma-szanse-stac-sie-piatym-portem-morskim/ar/c1-8825659
"17 września do elbląskiego portu będą mogły wpływać statki, ale takie jakie wpływają do nas dotąd - mające zanurzenie do 2 metrów 20 centymetrów i o długości do 85 metrów. Różnicą będzie natomiast, i to podstawowa sprawa, azymut ich przybycia. Będą płynąć już nie, tak jak dotąd, przez wody Federacji Rosyjskiej, ale przez terytorium polskie. To podstawowa sprawa, sprawa suwerenności gospodarczej."
"Eksperci uważają, że nawet 20 proc. statków handlowych obsługiwanych obecnie przez port w Gdańsku mogłaby korzystać z portu morskiego w Elblągu."
"Razem z prezydentem Elbląga Witoldem Wróblewskim podpisaliśmy w tym miesiącu w ambasadzie RP w Kopenhadze list intencyjny o współpracy portu elbląskiego z portem morskim w Vordingborg. Spora część obsługiwanych tam jednostek mogłaby, po pogłębieniu toru wodnego, przypływać do Elbląga. Myślę o statkach o zanurzeniu 3,8 metra, a nośność do 5 tys. ton. Takich jednostek jest zresztą na Bałtyku bardzo dużo i to nie tylko w Danii."
3,8 metra, docelowo ma to być 4,5 metra przecież, bo takie są możliwości przekopu przez Mierzeję. To się wydaje mało ale to nie jest mało.
Zodiak II i bliźniacza Planeta I nadają się też do wątku "Technologia Rzplitej". To dzieło polskich projektantów i stoczniowców z Remontowa Shipbuilding. Poziom światowy.
W_Nieszczególny napisal(a): Zodiak II i bliźniacza Planeta I nadają się też do wątku "Technologia Rzplitej". To dzieło polskich projektantów i stoczniowców z Remontowa Shipbuilding. Poziom światowy.
znaki , wszędzie znaki i mowa symboli jak papieskie odzienie za Bene Dicta
Komentarz
Aaa i czy ktoś mowił może coś o nazwie? Kanał Skowroński?
"Przekop" brzmi średnio.
Aaa i czy ktoś mowił może coś o nazwie? Kanał Skowroński?
"Przekop" brzmi średnio.
"Całkowita długość nowej drogi wodnej wyniesie 22,8 km. Ma mieć głębokość 5 m. Kanał ma umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o zanurzeniu do 4,5 metra, długości do 100 metrów oraz do 20 metrów szerokości."
Dziękuję!
Aczkolwiek chyba źle spytałem bo chodziło mi o to jak się to ma do typowych jednostek obsługiwanych w tym rejonie Bałtyku. Gdańsk przyjmuje chyba do 15m zanurzenia. Czyli jak sie już transport trochę tu rozwinie to bedzie pewnie można rozbudować kanał.
Więc jakaś prowokacyjna nawet nazwa by się tu idealnie nadała.
Dziękuję!
Aczkolwiek chyba źle spytałem bo chodziło mi o to jak się to ma do typowych jednostek obsługiwanych w tym rejonie Bałtyku. Gdańsk przyjmuje chyba do 15m zanurzenia. Czyli jak sie już transport trochę tu rozwinie to bedzie pewnie można rozbudować kanał.
Głębokość jest dostosowana do potrzeb portu w Elblągu.
Aczkolwiek chyba źle spytałem bo chodziło mi o to jak się to ma do typowych jednostek obsługiwanych w tym rejonie Bałtyku. Gdańsk przyjmuje chyba do 15m zanurzenia. Czyli jak sie już transport trochę tu rozwinie to bedzie pewnie można rozbudować kanał.
Głębokość jest dostosowana do potrzeb portu w Elblągu.
Nie ma co się ograniczać.
W przyszłym roku w Elblągu wybudujemy drugi port północny
Aczkolwiek chyba źle spytałem bo chodziło mi o to jak się to ma do typowych jednostek obsługiwanych w tym rejonie Bałtyku. Gdańsk przyjmuje chyba do 15m zanurzenia. Czyli jak sie już transport trochę tu rozwinie to bedzie pewnie można rozbudować kanał.
Głębokość jest dostosowana do potrzeb portu w Elblągu.
Nie ma co się ograniczać.
W przyszłym roku w Elblągu wybudujemy drugi port północny
Ale kto wybuduje? Na razie Elbląg nie ma kasy na pogłębienie toru wodnego.
Nie ma co się ograniczać.
W przyszłym roku w Elblągu wybudujemy drugi port północny
Ale kto wybuduje? Na razie Elbląg nie ma kasy na pogłębienie toru wodnego.
To chyba nie w pieniądzach problem, tylko w antypisie na stolcu prezydenckim.
Nie ma co się ograniczać.
W przyszłym roku w Elblągu wybudujemy drugi port północny
Ale kto wybuduje? Na razie Elbląg nie ma kasy na pogłębienie toru wodnego.
To chyba nie w pieniądzach problem, tylko w antypisie na stolcu prezydenckim.
Tak sobie popatrzyłem na max dopuszczalne zanurzenia w naszych portach:
Gdańsk - 15m
Gdynia - 13 (będzie pogłębiane do 16)
Świnoujście - 13
Na tym tle 4,5 m w Elblągu trochę słabo się prezentuje. Pojawia się pytanie gdzie jest "wąskie gardło" - Zalew czy rzeka Elbląg. I jaki poziom dostępności chcemy osiągnąć. Pogłębienie i utrzymanie takiej drogi wodnej może być wyzwaniem dużo większym niż sam przekop mierzei.
W przyszłym roku w Elblągu wybudujemy drugi port północny
Ale kto wybuduje? Na razie Elbląg nie ma kasy na pogłębienie toru wodnego.
To chyba nie w pieniądzach problem, tylko w antypisie na stolcu prezydenckim.
Tak sobie popatrzyłem na max dopuszczalne zanurzenia w naszych portach:
Gdańsk - 15m
Gdynia - 13 (będzie pogłębiane do 16)
Świnoujście - 13
Na tym tle 4,5 m w Elblągu trochę słabo się prezentuje. Pojawia się pytanie gdzie jest "wąskie gardło" - Zalew czy rzeka Elbląg. I jaki poziom dostępności chcemy osiągnąć. Pogłębienie i utrzymanie takiej drogi wodnej może być wyzwaniem dużo większym niż sam przekop mierzei.
Tu jest ładnie opisane https://elblag.naszemiasto.pl/port-w-elblagu-ma-szanse-stac-sie-piatym-portem-morskim/ar/c1-8825659
"17 września do elbląskiego portu będą mogły wpływać statki, ale takie jakie wpływają do nas dotąd - mające zanurzenie do 2 metrów 20 centymetrów i o długości do 85 metrów. Różnicą będzie natomiast, i to podstawowa sprawa, azymut ich przybycia. Będą płynąć już nie, tak jak dotąd, przez wody Federacji Rosyjskiej, ale przez terytorium polskie. To podstawowa sprawa, sprawa suwerenności gospodarczej."
"Eksperci uważają, że nawet 20 proc. statków handlowych obsługiwanych obecnie przez port w Gdańsku mogłaby korzystać z portu morskiego w Elblągu."
"Razem z prezydentem Elbląga Witoldem Wróblewskim podpisaliśmy w tym miesiącu w ambasadzie RP w Kopenhadze list intencyjny o współpracy portu elbląskiego z portem morskim w Vordingborg. Spora część obsługiwanych tam jednostek mogłaby, po pogłębieniu toru wodnego, przypływać do Elbląga. Myślę o statkach o zanurzeniu 3,8 metra, a nośność do 5 tys. ton. Takich jednostek jest zresztą na Bałtyku bardzo dużo i to nie tylko w Danii."
3,8 metra, docelowo ma to być 4,5 metra przecież, bo takie są możliwości przekopu przez Mierzeję. To się wydaje mało ale to nie jest mało.
i to nie jest ostatnie słowo!
pono nowy Kurski czyli Karol Marx odwołał koncert czy potańcówkę na otwarcie kanału w tvp
jak papieskie odzienie za Bene Dicta