"Dla Grecji połączenie Via Carpatia jest najważniejszym w tej chwili lądowym projektem międzynarodowym, który zapewni dostęp do rynków Europy Północnej i Środkowo-Wschodniej".
Straszne gówno.
Kto buduje takie wielkie tarasy na wysokości kilkunastu metrów? Mało im stadionu we Wrocławiu? Chyba że samobójcy będą skakać, tylko taki może mieć to cel.
A na tej betonozie, jak od listopada do marca przyjdzie marznący deszcz, to dopiero będą ślizgi.
Straszne gówno.
Kto buduje takie wielkie tarasy na wysokości kilkunastu metrów? Mało im stadionu we Wrocławiu? Chyba że samobójcy będą skakać, tylko taki może mieć to cel.
A na tej betonozie, jak od listopada do marca przyjdzie marznący deszcz, to dopiero będą ślizgi.
Koncertowo spierdolili.
Przypomnę nasze wcześniejsze wpisy.
@romeck powiedział(a):
Przecież w spocie reklamowym (zalinkowanym wyżej), jak krowa stoi, że dworzec PKP na tymże CPK będzie dla podróżnych "celem docelowym samym w sobie"!
@KazioToJa powiedział(a):
spójrzcie na 0:36 - ta mapka, Wciąż nie ma jak z Poznania dojechać do Kołobrzegu. Dwa najstarsze biskupstwa.
A ja przejechałem kiedyś pociągiem. Regio.
Typowy problem centralnego zwornika i przedmieść. Najbardziej cierpią te bliskie sobie przedmiescia, które i tak muszą się komunikować przez centralny zwornik. Tak działa kolej francuska, ciężko jest przejechać z miasta do miasta omijając Paryż. U nas oprócz CPK zostanie stara sieć kolejowa, więc powinno sie dać przejechać z Krakowa do Wrocławia z pominięciem CPK.
@KazioToJa powiedział(a):
spójrzcie na 0:36 - ta mapka, Wciąż nie ma jak z Poznania dojechać do Kołobrzegu. Dwa najstarsze biskupstwa.
A ja przejechałem kiedyś pociągiem. Regio.
Typowy problem centralnego zwornika i przedmieść. Najbardziej cierpią te bliskie sobie przedmiescia, które i tak muszą się komunikować przez centralny zwornik. Tak działa kolej francuska, ciężko jest przejechać z miasta do miasta omijając Paryż. U nas oprócz CPK zostanie stara sieć kolejowa, więc powinno sie dać przejechać z Krakowa do Wrocławia z pominięciem CPK.
widać zabory?
jak widać jeszcze, to trza wbić w mapę warjant francuski typu słoneczkio
o którym vide supra
mądrość idzie z centrali, po co sieci neuronowe i rozproszone?
@KazioToJa powiedział(a):
spójrzcie na 0:36 - ta mapka, Wciąż nie ma jak z Poznania dojechać do Kołobrzegu. Dwa najstarsze biskupstwa.
A ja przejechałem kiedyś pociągiem. Regio.
Typowy problem centralnego zwornika i przedmieść. Najbardziej cierpią te bliskie sobie przedmiescia, które i tak muszą się komunikować przez centralny zwornik. Tak działa kolej francuska, ciężko jest przejechać z miasta do miasta omijając Paryż. U nas oprócz CPK zostanie stara sieć kolejowa, więc powinno sie dać przejechać z Krakowa do Wrocławia z pominięciem CPK.
Rozwój w ramach CPK nie oznacza nieistnienia innych połączeń, ani braku ich rozwijania. Natomiast pajęczyna CPK to jest przytomna odpowiedź na to, na co wskazują trendy. A że w znacznej mierze nie będzie to Polska tut. marzeń, cóż.
taka szkieletowa sieć ma to do siebie, że w ciężkich czasach, w czasach zwijania tylko ona pozostaje. Źle to robią. Żadne słoneczka, trakty między ważnymi ośrodkami powinny być, inaczej będzie jak w Moskowii, gdzie często najrozsądniej jest przejechać nie wprost z miasta do miasta, tylko wszystko via Moskwa.
To nie chodzi o marzenia, to chodzi o spapraną koncepcję.
@KazioToJa powiedział(a):
taka szkieletowa sieć ma to do siebie, że w ciężkich czasach, w czasach zwijania tylko ona pozostaje. Źle to robią. Żadne słoneczka, trakty między ważnymi ośrodkami powinny być, inaczej będzie jak w Moskowii, gdzie często najrozsądniej jest przejechać nie wprost z miasta do miasta, tylko wszystko via Moskwa.
To nie chodzi o marzenia, to chodzi o spapraną koncepcję.
Magistrala Przemyśl-Wrocław świeżo po remoncie na 160. Co za porażka. Likwidacja stacji (gdzie jest Dulowa???) itp. problemy z przepustowością będą.
Skutkiem tego Przepiór robi trasę Kraków -Tarnów 3 minuty dłużej niż Pendolino.
Otwarto w tym tygodniu obwodnicę m. Uć. Dzięki niej KM będzie oszczędzać kilkanaście godzin w miesiącu. Tak, jakby 2 dni krócej pracowała co miesiąc. I wiecie, o czym rozmawiają ludzie (w tym wyborcy PiS)? Że rondo przy zjeździe jest za małe (nie jest).
O! Weszłem sobie na tt a tam krytyka nowej wersji apki mObywatel. Korzystam z niej (apki) i oszczędzam sporo czasu i fatygi. Za ZiS nie było powodów do krytyki nowej wersji.
@KazioToJa powiedział(a):
taka szkieletowa sieć ma to do siebie, że w ciężkich czasach, w czasach zwijania tylko ona pozostaje. Źle to robią. Żadne słoneczka, trakty między ważnymi ośrodkami powinny być, inaczej będzie jak w Moskowii, gdzie często najrozsądniej jest przejechać nie wprost z miasta do miasta, tylko wszystko via Moskwa.
To nie chodzi o marzenia, to chodzi o spapraną koncepcję.
Sieć szkieletowa nie przeszkadza przecież w tworzeniu pajęczyny, pierwsze rzeczy najpierw. Taka Łomża czeka na kolej odkąd car postanowił ją umyślnie ominąć 200 lat temu.
Porażka to coś mniej jednak niż klęska.
Przy okazji remontu likwidują stacje, bocznice, tory itp. Głównie o to się rozchodzi. I o ekrany dźwiękochłonne.
Skutki:
Skutki są takie, że teoretyczne, abstrakcyjne warunki uzyskania dofinansowania unijnego są spełnione. Ale praktycznie nie zrobisz rozkładu bo polikwidowali stacje, gdzie szybszy pociąg mógł wyprzedzić wolniejszy. Gdzie towar se mógł stanąć.
Tak już się nie da:
Wspomniane wyżej połączenie Poznań-Kołobrzeg śmiga aż miło. Jutro na ten przykład 10 pociągów Regio. Nie wiem o co się koleżeństwu rozchodzi.
Ostanio syn z kumplami jechał nad jez. Dadaj. Pewnie mało kto wie gdzie to jest. Z Wawki jedna przesiadka i 5 km z buta. Sam się zdziwiłem że coś jeździ na takie zadupie. Tak że tak.
@rabarbar powiedział(a):
Wspomniane wyżej połączenie Poznań-Kołobrzeg śmiga aż miło. Jutro na ten przykład 10 pociągów Regio. Nie wiem o co się koleżeństwu rozchodzi.
Ostanio syn z kumplami jechał nad jez. Dadaj. Pewnie mało kto wie gdzie to jest. Z Wawki jedna przesiadka i 5 km z buta. Sam się zdziwiłem że coś jeździ na takie zadupie. Tak że tak.
@KazioToJa powiedział(a):
spójrzcie na 0:36 - ta mapka, Wciąż nie ma jak z Poznania dojechać do Kołobrzegu. Dwa najstarsze biskupstwa.
naboku
Ażem sobie pogóglał o historii djecezyj w Polsce.
... podzielili Polskę roku 1000 na pięć biskupstw: Poznańskie, Gnieźnieńskie, Krakowskie, Wrocławskie i Kołobrzeskie ...
a akapity wcześniej
... Gaudenty uzyskał sakrę biskupią i już jako arcybiskup gnieźnieński wymieniony jest w Rzymie w grudniu roku 999, kiedy wybierał się z Ottonem III w drogę do grobu św. Wojciecha do Polski. Zorganizowanie nowej prowincyi kościelnej i oznaczenie granic dyecezyi nastąpiło podczas zjazdu Ottona w Gnieźnie, w marcu roku 1000. Wówczas odbył się i synod kościelny, gdyż Ottonowi towarzyszyli kardynałowie.
... z ramienia ottonowego przybył do Polski, nad Wartę, pierwszy biskup, Jordan, w roku 966 lub 967. Data więc powyższa uważaną jest za założenie biskupstwa Poznańskiego, lubo Jordan nie był właściwie biskupem poznańskim, lecz wogóle polskim
Całe życie albo się uczy, albo doucza człek z historii Polski!
GUS @GUS_STAT
Obroty towarowe handlu zagranicznego w okresie styczeń-maj 2023 r. wyniosły w cenach bieżących
687,0 mld PLN w #eksport (wzrost o 8,1% r/r) oraz
662,4 mld PLN w #import (spadek o 1,6% r/r).
Komentarz
I Portugalia też na podium. A co w końcu z tą Chorwacją i jej euro? Dobrze? Niedobrze? Najgorzej być tuż za podium?
Jak ceny wzrosły, to i PKB
Proszę nie traktować skrótu PKB leksykalnie i intuicyjnie. To skomplikowany, syntetyczny wskaźnik a inflację się odlicza.
https://www.tvp.info/71235153/-ekspert-dla-grecji-polaczenie-via-carpatia-jest-najwazniejszym-obecnie-ladowym-projektem-miedzynarodowym
Zdaje się na grafice jest kwartał do poprzedniego kwartału.
Niemożliwe, to byśmy mieli wzrost dwucyfrowy!
Straszne gówno.
Kto buduje takie wielkie tarasy na wysokości kilkunastu metrów? Mało im stadionu we Wrocławiu? Chyba że samobójcy będą skakać, tylko taki może mieć to cel.
A na tej betonozie, jak od listopada do marca przyjdzie marznący deszcz, to dopiero będą ślizgi.
Koncertowo spierdolili.
spójrzcie na 0:36 - ta mapka, Wciąż nie ma jak z Poznania dojechać do Kołobrzegu. Dwa najstarsze biskupstwa.
Przypomnę nasze wcześniejsze wpisy.
•
A ja przejechałem kiedyś pociągiem. Regio.
Typowy problem centralnego zwornika i przedmieść. Najbardziej cierpią te bliskie sobie przedmiescia, które i tak muszą się komunikować przez centralny zwornik. Tak działa kolej francuska, ciężko jest przejechać z miasta do miasta omijając Paryż. U nas oprócz CPK zostanie stara sieć kolejowa, więc powinno sie dać przejechać z Krakowa do Wrocławia z pominięciem CPK.
Ja jechałem w obie strony w kwietniu. Czas przejazdu ok. 3 godziny.
I my się dziwimy że nas nienawidzą?
widać zabory?
jak widać jeszcze, to trza wbić w mapę warjant francuski typu słoneczkio
o którym vide supra
mądrość idzie z centrali, po co sieci neuronowe i rozproszone?
Rozwój w ramach CPK nie oznacza nieistnienia innych połączeń, ani braku ich rozwijania. Natomiast pajęczyna CPK to jest przytomna odpowiedź na to, na co wskazują trendy. A że w znacznej mierze nie będzie to Polska tut. marzeń, cóż.
taka szkieletowa sieć ma to do siebie, że w ciężkich czasach, w czasach zwijania tylko ona pozostaje. Źle to robią. Żadne słoneczka, trakty między ważnymi ośrodkami powinny być, inaczej będzie jak w Moskowii, gdzie często najrozsądniej jest przejechać nie wprost z miasta do miasta, tylko wszystko via Moskwa.
To nie chodzi o marzenia, to chodzi o spapraną koncepcję.
Quiz i Kazio Na was zawsze można liczyć ...
Magistrala Przemyśl-Wrocław świeżo po remoncie na 160. Co za porażka. Likwidacja stacji (gdzie jest Dulowa???) itp. problemy z przepustowością będą.
Skutkiem tego Przepiór robi trasę Kraków -Tarnów 3 minuty dłużej niż Pendolino.
Otwarto w tym tygodniu obwodnicę m. Uć. Dzięki niej KM będzie oszczędzać kilkanaście godzin w miesiącu. Tak, jakby 2 dni krócej pracowała co miesiąc. I wiecie, o czym rozmawiają ludzie (w tym wyborcy PiS)? Że rondo przy zjeździe jest za małe (nie jest).
O! Weszłem sobie na tt a tam krytyka nowej wersji apki mObywatel. Korzystam z niej (apki) i oszczędzam sporo czasu i fatygi. Za ZiS nie było powodów do krytyki nowej wersji.
Sieć szkieletowa nie przeszkadza przecież w tworzeniu pajęczyny, pierwsze rzeczy najpierw. Taka Łomża czeka na kolej odkąd car postanowił ją umyślnie ominąć 200 lat temu.
Co znaczy porażka? Klęska? PiS rozpieprza polskie kolejki!!!
Porażka to coś mniej jednak niż klęska.
Przy okazji remontu likwidują stacje, bocznice, tory itp. Głównie o to się rozchodzi. I o ekrany dźwiękochłonne.
ZiS nie zrobili za małego ronda przy zjeździe z obwodnicy. I kolejki Przemyśl-Wrocław też nie rozpiepszyli.
Skutki:
Skutki są takie, że teoretyczne, abstrakcyjne warunki uzyskania dofinansowania unijnego są spełnione. Ale praktycznie nie zrobisz rozkładu bo polikwidowali stacje, gdzie szybszy pociąg mógł wyprzedzić wolniejszy. Gdzie towar se mógł stanąć.
Tak już się nie da:
Wspomniane wyżej połączenie Poznań-Kołobrzeg śmiga aż miło. Jutro na ten przykład 10 pociągów Regio. Nie wiem o co się koleżeństwu rozchodzi.
Ostanio syn z kumplami jechał nad jez. Dadaj. Pewnie mało kto wie gdzie to jest. Z Wawki jedna przesiadka i 5 km z buta. Sam się zdziwiłem że coś jeździ na takie zadupie. Tak że tak.
Kolega może z Bartoszyc?
Nie, ale wiem że z Pasłęku czy Piszu też kiedyś nie można było odjechać pociągiem.
naboku
Ażem sobie pogóglał o historii djecezyj w Polsce.
a akapity wcześniej
Całe życie albo się uczy, albo doucza człek z historii Polski!
→A tu w .pdf historia od 966 do 1939 roku, opracowanie z 1969
Import is a benefit, export is a cost ??