Skip to content

Elektromobilność - da sie

1282930313234»

Komentarz

  • @W_Nieszczególny powiedział(a):
    Jak duże różnice wzniesień, to najlepiej zainwestować w trolejbusy, bo autobusy spalinowe też nie są optymalne - sprzęgła, hamulce i skrzynie biegów się szybciej zużywają, nie mówiąc o paliwie. Dla współczesnych trolejbusów nie trzeba nawet robić sieci trakcyjnej na całej trasie, więc taka inwestycja nie musi być ponad siły miasta.

    Najlepsze są i tak podziemne trolejbusy dieslowskie.

    • Podziemne -- w ścisłym centrum miasta.
    • Trolejbusy -- centralnie, czyli tam, gdzie opłaca się budować infrastrukturę
    • Dieslowskie -- na obrzeżach miasta, tam gdzie za daleko i zbyt rzadko

    Wszystkie te trzy wymogi może spełnić jeden pojazd, zwłaszcza że opcja jeden jest bardziej kwestią infrastruktury niż samego autokinetonu.

  • Przy okazji dobrze jest zadbać o bezpieczeństwo w tych podziemnych i naziemnych, gdyż od niego może zależeć przepustowoś.

  • @trep powiedział(a):
    Przy okazji dobrze jest zadbać o bezpieczeństwo w tych podziemnych i naziemnych, gdyż od niego może zależeć przepustowoś.

    Nu, wogle, opowiadam się za beźpieczęstwem na drodze.

  • edytowano 6 March

    Tymczasem w Poznaniu:

    "Wszystkie poznańskie autobusy wodorowe @solarisbus_official zostały wycofane z ruchu i natychmiast skierowane do zajezdni. Decyzja została podjęta w trybie awaryjnym po tym, jak pokładowe systemy diagnostyczne we wszystkich pojazdach wykryły niespodziewane usterki. To pierwszy tak poważny incydent związany z technologią wodorową w Polsce.

    Awaryjny powrót dotyczył wszystkich 25. autobusów wodorowych Solaris Urbino 12 Hydrogen, które zostały zakupione w 2023 roku. Pojazdy te były elementem pilotażowego projektu związanym z dekarbonizacją floty komunikacyjnej stolicy Wielkopolski. Są to 12-metrowe autobusy niskopodłogowe, wyposażone w wodorowe ogniwo paliwowe o mocy 70 kW, zasilane z magazynów wodoru o pojemności 37,5 kg.

    Maksymalny zasięg tych pojazdów na jednym tankowaniu wynosi do 350 km.

    Awaria miała miejsce w godzinach dopołudniowych, a jej przyczyna nie została jeszcze ustalona.

    “Obecnie wspólnie z producentem autobusów oraz dostawcą paliwa wodorowego pracujemy nad wyjaśnieniem przyczyny i rozwiązaniem problemów. O dalszym rozwoju sytuacji będziemy informować na bieżąco” – poinformowało MPK Poznań w oficjalnym komunikacie.
    W miejsce wycofanych Solarisów wysłano pojazdy z napędem konwencjonalnym, co pozwoliło uniknąć zakłóceń w funkcjonowaniu transportu publicznego w mieście. ""

  • Bardzo ciekawa analiza o sytuacji rynku motoryzacyjnego. Od 20:55 jest rys historyczny aut elektrycznych, które 100 lat temu dominowały nad spalinowymi i jak się to potem potoczyło i dlaczego.

Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.