@W_Nieszczególny powiedział(a):
Jak duże różnice wzniesień, to najlepiej zainwestować w trolejbusy, bo autobusy spalinowe też nie są optymalne - sprzęgła, hamulce i skrzynie biegów się szybciej zużywają, nie mówiąc o paliwie. Dla współczesnych trolejbusów nie trzeba nawet robić sieci trakcyjnej na całej trasie, więc taka inwestycja nie musi być ponad siły miasta.
Najlepsze są i tak podziemne trolejbusy dieslowskie.
Podziemne -- w ścisłym centrum miasta.
Trolejbusy -- centralnie, czyli tam, gdzie opłaca się budować infrastrukturę
Dieslowskie -- na obrzeżach miasta, tam gdzie za daleko i zbyt rzadko
Wszystkie te trzy wymogi może spełnić jeden pojazd, zwłaszcza że opcja jeden jest bardziej kwestią infrastruktury niż samego autokinetonu.
"Wszystkie poznańskie autobusy wodorowe @solarisbus_official zostały wycofane z ruchu i natychmiast skierowane do zajezdni. Decyzja została podjęta w trybie awaryjnym po tym, jak pokładowe systemy diagnostyczne we wszystkich pojazdach wykryły niespodziewane usterki. To pierwszy tak poważny incydent związany z technologią wodorową w Polsce.
Awaryjny powrót dotyczył wszystkich 25. autobusów wodorowych Solaris Urbino 12 Hydrogen, które zostały zakupione w 2023 roku. Pojazdy te były elementem pilotażowego projektu związanym z dekarbonizacją floty komunikacyjnej stolicy Wielkopolski. Są to 12-metrowe autobusy niskopodłogowe, wyposażone w wodorowe ogniwo paliwowe o mocy 70 kW, zasilane z magazynów wodoru o pojemności 37,5 kg.
Maksymalny zasięg tych pojazdów na jednym tankowaniu wynosi do 350 km.
Awaria miała miejsce w godzinach dopołudniowych, a jej przyczyna nie została jeszcze ustalona.
“Obecnie wspólnie z producentem autobusów oraz dostawcą paliwa wodorowego pracujemy nad wyjaśnieniem przyczyny i rozwiązaniem problemów. O dalszym rozwoju sytuacji będziemy informować na bieżąco” – poinformowało MPK Poznań w oficjalnym komunikacie.
W miejsce wycofanych Solarisów wysłano pojazdy z napędem konwencjonalnym, co pozwoliło uniknąć zakłóceń w funkcjonowaniu transportu publicznego w mieście. ""
Bardzo ciekawa analiza o sytuacji rynku motoryzacyjnego. Od 20:55 jest rys historyczny aut elektrycznych, które 100 lat temu dominowały nad spalinowymi i jak się to potem potoczyło i dlaczego.
Komentarz
Najlepsze są i tak podziemne trolejbusy dieslowskie.
Wszystkie te trzy wymogi może spełnić jeden pojazd, zwłaszcza że opcja jeden jest bardziej kwestią infrastruktury niż samego autokinetonu.
Przy okazji dobrze jest zadbać o bezpieczeństwo w tych podziemnych i naziemnych, gdyż od niego może zależeć przepustowoś.
Nu, wogle, opowiadam się za beźpieczęstwem na drodze.
Tymczasem w Poznaniu:
"Wszystkie poznańskie autobusy wodorowe @solarisbus_official zostały wycofane z ruchu i natychmiast skierowane do zajezdni. Decyzja została podjęta w trybie awaryjnym po tym, jak pokładowe systemy diagnostyczne we wszystkich pojazdach wykryły niespodziewane usterki. To pierwszy tak poważny incydent związany z technologią wodorową w Polsce.
Awaryjny powrót dotyczył wszystkich 25. autobusów wodorowych Solaris Urbino 12 Hydrogen, które zostały zakupione w 2023 roku. Pojazdy te były elementem pilotażowego projektu związanym z dekarbonizacją floty komunikacyjnej stolicy Wielkopolski. Są to 12-metrowe autobusy niskopodłogowe, wyposażone w wodorowe ogniwo paliwowe o mocy 70 kW, zasilane z magazynów wodoru o pojemności 37,5 kg.
Maksymalny zasięg tych pojazdów na jednym tankowaniu wynosi do 350 km.
Awaria miała miejsce w godzinach dopołudniowych, a jej przyczyna nie została jeszcze ustalona.
“Obecnie wspólnie z producentem autobusów oraz dostawcą paliwa wodorowego pracujemy nad wyjaśnieniem przyczyny i rozwiązaniem problemów. O dalszym rozwoju sytuacji będziemy informować na bieżąco” – poinformowało MPK Poznań w oficjalnym komunikacie.
W miejsce wycofanych Solarisów wysłano pojazdy z napędem konwencjonalnym, co pozwoliło uniknąć zakłóceń w funkcjonowaniu transportu publicznego w mieście. ""
Bardzo ciekawa analiza o sytuacji rynku motoryzacyjnego. Od 20:55 jest rys historyczny aut elektrycznych, które 100 lat temu dominowały nad spalinowymi i jak się to potem potoczyło i dlaczego.