@wildcatter1 powiedział(a):
Może jednak ma sens? Skoro wszystkie firmy automotive w to wchodzą?
Która z firm Japońskich wchodzi w czyste elektryki?
Pocztkowo była euforia, że zmusimy klientów aby po max 5 latach wymieniali samochód, ale teraz proza życia ich dopadła, n o i te łachudry z Chin oczywiście też.
To japońskie firmy są jakąś wyrocznią?
A nie są? To są ludzie, którzy myślą i to nieideologicznie. Pragmatyczni i skuteczni biznesmeni to są.
Osobiście jeżdżę hybrydą i uważam ten rodzaj automobila za idealny. Elektryk kiedy trzeba, kiedy trzeba spalinowy. Denerwuje mnie tylko jak się mądrzy.
Auto służy do przemieszczania z punktu A do punktu B, osiągi są trzeciorzędne przecież. A teraz zresztą trudno kupić auto które ma dobre osiągi bo są tylko słabe silniki do wyboru.
Osiągi są ograniczone przepisami. 50 km/h w mieście, ciut więcej gdzie indziej. Praktycznie nigdzie prędkość dozwolona nie zbliża się do prędkości maksymalnej badziewiastego pojazdu.
A telefon służy do dzwonienia i dlatego iPhone ma 60% rynku w Stanach.
Oczywiście, że prędkość maksymalna to nie jest kluczowy parametr, ale przyspieszenie, zwrotność już dość mocno wpływają na UX.
@Szturmowiec.Rzplitej powiedział(a):
Najlepszym sposobem magazynowania wodoru jest przerobić go na amoniaczki.
Dla dużego transportu na pewno. Statki szczególnie, pociągi, może tiry. Może do produkcji elektryczności lokalnie dla przemysłu.
Dla osobowego raczej chyba nikt nie myśli o tym.
@wildcatter1 powiedział(a):
Napewno jednym z mocno rozwijanych.
W 2010 Japonia była wiodącym krajem jeśli chodzi o patenty w 35 dziedzinach. Obecnie w 3.
Jeśli chodzi o rozsądnych biznesmenów popatrzył bym na Koreę.
Bardzo prawdopodobny jest to że spadek innowacyjności jest spowodowany m.in. starzeniem się społeczeństwa japońskiego, a co za tym idzie spadkiem odsetka ludzi młodych i kreatywnych.. Einstein dokonywał swoich głównych odkryć gdy był w okolicach 30-tki, a nie gdy został już starszym siwym panem jakiego znamy z najpopularniejszych fotografii
Niestety Korea ze swoim katastrofalnym przyrostem naturalnym zdaje się iść do podobną ścieżką.
@Szturmowiec.Rzplitej powiedział(a):
Najlepszym sposobem magazynowania wodoru jest przerobić go na amoniaczki.
...ale to już nie jest magazynowanie wodoru, najlepszym ze sposobów magazynowania są wodorki, znane od lat i pionierami byli Japończycy, i najszybciej się zorientowali, że to ślepa uliczka
Widziałem w telewizorze lekramę samochodu PeKing 7 - tak sobie suv a silniczkiem 1,5 literka, ale mocno sturbinowanym, na 175kM. A z kolei na telebimach ojro lekarumuje się kitajski elektryk BYD. Przypadkiem trafiłem na tt na kolesia, który twierdzi, że jest posiadaczem tego gunwa, że jest wysokiej jakości i że w ChRL kosztuje ledwie 65kplh. Imperium chińskie kontratakuje.
Tylko ten wojtek udało mi się zidentyfikować jako samochodowy, toteż tutaj vlepiam (ponoć to działa już od 7 lipca?)
Czarne skrzynki w samochodach. Nowe przepisy weszły w życie
Czarne skrzynki będą rejestrować kluczowe informacje o pojeździe i jego zachowaniu w trakcie jazdy, co ma pomóc w lepszym zrozumieniu przyczyny wypadków i zapobieganiu im w przyszłości.
Taki system będzie miał również niebagatelne znaczenie w sytuacji, kiedy doszło do wypadku, w którym ktoś został ranny lub poniósł śmierć, ale przy zdarzeniu nie było świadków, a trzeba ustalić przyczynę i przebieg zdarzenia.
Wśród zarejestrowanych danych znajdą się m.in.:
• przyspieszenie wzdłużne i boczne,
• ciśnienie w układzie hamulcowym,
• prędkość obrotowa silnika,
• stan pasów bezpieczeństwa oraz ich napinaczy,
• użycie kierunkowskazów,
• stan poduszek powietrznych,
• prędkość pojazdu,
• pozycję i nachylenie pojazdu na drodze,
• stan i szybkość uruchomienia wszystkich systemów bezpieczeństwa pojazdu,
• dane z systemu pokładowego eCall,
• uruchomienie hamulców.
Urządzenia mają zapisywać wszystkie parametry podczas podróży, a jeśli dojdzie do wypadku drogowego, trwale zapiszą w pamięci pięć sekund przed i pięć sekund po zajściu.
Niezwykle jestem ciekaw, jak długo te dane będą przechowywane i do czego będą mogły być podstawą poza wypadkami. Tak czy siak, chyba przyjdzie zmienić styl jazdy. Co i tak się dzieje ze względu na wiek.
Dzięki temu 7 maja celnicy zatrzymali na posterunku drogowym w Šalčininkai dwie Tesle Cybertruck, wyprodukowane w 2023 r. Ich łączna wartość określona przez celników to ok. 200 tys. euro (ok. 860 tys. zł). Samochody miały rzekomo jechać na Białoruś i to był ich oficjalny cel. Urzędnicy podejrzewali, że samochody te zostałyby później przetransportowane i zarejestrowane w Rosji, która już od 2014 r. podlega sankcjom Unii Europejskiej w zakresie eksportu samochodów.
Oba Cybertrucki zostały zatrzymane i są przechowywane na terenie litewskich służb celnych, a kierowcy zostali zwolnieni po przesłuchaniu.
Wileńska Sekcja Celnej Służby Kryminalnej (CCS) wszczęła postępowanie przygotowawcze w sprawie przemytu i naruszenia sankcji międzynarodowych. Służby celne współpracują z władzami USA nadzorującymi międzynarodowe sankcje w celu przeprowadzenia tego zatrzymania.
Pacząc czy coś się poprawiło odnośnie problemów z elektrykami w zimie, wyszperałem jak sobie bracia za Odrą z tym problemem sobie poradzili:
Serwis Trojmiasto.pl otrzymał niedawno list od czytelnika, którym okazał się kierowca autobusu miejskiego w Niemczech. Mężczyzna zwrócił uwagę, że także nasi zachodni sąsiedzi stawiają na szeroko rozumianą elektromobilność i także w ich przypadku rozwiązanie to tworzy więcej problemów, niż ich rozwiązuje.
Niemiecki kierowca zauważa, że jeden pojazd o napędzie spalinowym bez problemu pokonywał dziennie 250 km. Obecnie ze względu na wymianę floty na autobusy elektryczne, dystans ten jest nierzadko dzielony na pół. Jak czytamy w liście:
Jeden elektryk jeździ od godz. 5, ale tylko do godz. 13. Resztę przejmuje drugi pojazd. Pierwszy dojeżdża do przystanku końcowego i zjeżdża do zajezdni na ładowanie, a drugi wjeżdża w jego miejsce. Oczywiście taka zmiana wiąże się ze zmianą planów pracy dla kierowców.
Źródło.
Czyli wystarczy kupić dwa autobusy elektryczne zamiast jednego spalinowego i system działa!
Natomiast w tym roku dołączyli Szwedzi:
Bezemisyjny transport publiczny okazuje się problematyczny także w innych zakątkach Europy – zwłaszcza w regionach o zimniejszym klimacie. Niedawno mogło się o tym przekonać szwedzkie przedsiębiorstwo komunikacyjne Svealandstrafiken, które musiało wycofać nowo zakupione pojazdy z ruchu.
W oficjalnym komunikacie przekazano, że nowe pojazdy zostały wycofane z eksploatacji zaledwie kilka dni po rozpoczęciu użytkowania. Choć nie podano oficjalnej przyczyny tego kroku, kierownik techniczny szwedzkiego przedsiębiorstwa przyznał, że nowoczesne autobusy „po prostu się nie ładują”.
Źródło omówienia.
Reszta to zwykłe informacje, o spadkach zasięgu, wydłużanym czasem ładowania itp.
Rozmawiałem z inżynierem i mi wytłumaczył, że bateria jest dobra, tak jak pisał trep, jak ma temperaturę w przedziale od +10 do jakiś +35 stopni Celsjusza.
Komentarz
A nie są? To są ludzie, którzy myślą i to nieideologicznie. Pragmatyczni i skuteczni biznesmeni to są.
Otoczeni z jednej strony przez ruskich, z drugiej przez kimów.
Osobiście jeżdżę hybrydą i uważam ten rodzaj automobila za idealny. Elektryk kiedy trzeba, kiedy trzeba spalinowy. Denerwuje mnie tylko jak się mądrzy.
Otóż nie, gdyż płacisz tyle co za porządny samochód, a osiągi ma jak bele jakie vozidlo.
Auto służy do przemieszczania z punktu A do punktu B, osiągi są trzeciorzędne przecież. A teraz zresztą trudno kupić auto które ma dobre osiągi bo są tylko słabe silniki do wyboru.
Osiągi są ograniczone przepisami. 50 km/h w mieście, ciut więcej gdzie indziej. Praktycznie nigdzie prędkość dozwolona nie zbliża się do prędkości maksymalnej badziewiastego pojazdu.
A telefon służy do dzwonienia i dlatego iPhone ma 60% rynku w Stanach.
Oczywiście, że prędkość maksymalna to nie jest kluczowy parametr, ale przyspieszenie, zwrotność już dość mocno wpływają na UX.
O to to! UX, właśnie! A konkretnie litry UX na zlocisza.
Miałem okazję poznać z bliska i nie opisałbym ich w ten sposób.
Mają swoje zalety ale od lat przegrywają w innowacje. Podobno to wina demografii
..."hydrogen storage", rozsądni
Najlepszym sposobem magazynowania wodoru jest przerobić go na amoniaczki.
Napewno jednym z mocno rozwijanych.
W 2010 Japonia była wiodącym krajem jeśli chodzi o patenty w 35 dziedzinach. Obecnie w 3.
Jeśli chodzi o rozsądnych biznesmenów popatrzył bym na Koreę.
Dla dużego transportu na pewno. Statki szczególnie, pociągi, może tiry. Może do produkcji elektryczności lokalnie dla przemysłu.
Dla osobowego raczej chyba nikt nie myśli o tym.
Bardzo prawdopodobny jest to że spadek innowacyjności jest spowodowany m.in. starzeniem się społeczeństwa japońskiego, a co za tym idzie spadkiem odsetka ludzi młodych i kreatywnych.. Einstein dokonywał swoich głównych odkryć gdy był w okolicach 30-tki, a nie gdy został już starszym siwym panem jakiego znamy z najpopularniejszych fotografii
Niestety Korea ze swoim katastrofalnym przyrostem naturalnym zdaje się iść do podobną ścieżką.
...ale to już nie jest magazynowanie wodoru, najlepszym ze sposobów magazynowania są wodorki, znane od lat i pionierami byli Japończycy, i najszybciej się zorientowali, że to ślepa uliczka
To może węglowodorki? Odpowiednie silnik już mamy.
...gorzej w węglowodorkami, których nie mamy w PL
Widziałem w telewizorze lekramę samochodu PeKing 7 - tak sobie suv a silniczkiem 1,5 literka, ale mocno sturbinowanym, na 175kM. A z kolei na telebimach ojro lekarumuje się kitajski elektryk BYD. Przypadkiem trafiłem na tt na kolesia, który twierdzi, że jest posiadaczem tego gunwa, że jest wysokiej jakości i że w ChRL kosztuje ledwie 65kplh. Imperium chińskie kontratakuje.
Takie świństwo braciom Niemcom zrobić.
Chińczyk Niemca oszwabia? Sorry, taki mamy Zeitgeist.
Mówi się Zeitenwende.
Tylko ten wojtek udało mi się zidentyfikować jako samochodowy, toteż tutaj vlepiam (ponoć to działa już od 7 lipca?)
Czarne skrzynki w samochodach. Nowe przepisy weszły w życie
Czarne skrzynki będą rejestrować kluczowe informacje o pojeździe i jego zachowaniu w trakcie jazdy, co ma pomóc w lepszym zrozumieniu przyczyny wypadków i zapobieganiu im w przyszłości.
Taki system będzie miał również niebagatelne znaczenie w sytuacji, kiedy doszło do wypadku, w którym ktoś został ranny lub poniósł śmierć, ale przy zdarzeniu nie było świadków, a trzeba ustalić przyczynę i przebieg zdarzenia.
Wśród zarejestrowanych danych znajdą się m.in.:
• przyspieszenie wzdłużne i boczne,
• ciśnienie w układzie hamulcowym,
• prędkość obrotowa silnika,
• stan pasów bezpieczeństwa oraz ich napinaczy,
• użycie kierunkowskazów,
• stan poduszek powietrznych,
• prędkość pojazdu,
• pozycję i nachylenie pojazdu na drodze,
• stan i szybkość uruchomienia wszystkich systemów bezpieczeństwa pojazdu,
• dane z systemu pokładowego eCall,
• uruchomienie hamulców.
Urządzenia mają zapisywać wszystkie parametry podczas podróży, a jeśli dojdzie do wypadku drogowego, trwale zapiszą w pamięci pięć sekund przed i pięć sekund po zajściu.
Niezwykle jestem ciekaw, jak długo te dane będą przechowywane i do czego będą mogły być podstawą poza wypadkami. Tak czy siak, chyba przyjdzie zmienić styl jazdy. Co i tak się dzieje ze względu na wiek.
Jak informują litewskie służby celne, prawie co drugi luksusowy samochód (o wartości ponad 50 tys. euro) eksportowany z terenu Unii Europejskiej do krajów trzecich (Kazachstan, Białoruś, Uzbekistan itp.) trafiał później do Rosji. W ten sposób omijane są sankcje nałożone na Rosję za atak na Ukrainę. Dlatego służby celne na Litwie zaostrzyły kontrolę eksportu aut luksusowych.
https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/dwie-tesle-cybertruck-jechaly-do-rosji-ale-nie-dojechaly-przemyt-do-tego-kraju-trwa-w/xdfwb8m
Dzięki temu 7 maja celnicy zatrzymali na posterunku drogowym w Šalčininkai dwie Tesle Cybertruck, wyprodukowane w 2023 r. Ich łączna wartość określona przez celników to ok. 200 tys. euro (ok. 860 tys. zł). Samochody miały rzekomo jechać na Białoruś i to był ich oficjalny cel. Urzędnicy podejrzewali, że samochody te zostałyby później przetransportowane i zarejestrowane w Rosji, która już od 2014 r. podlega sankcjom Unii Europejskiej w zakresie eksportu samochodów.
Oba Cybertrucki zostały zatrzymane i są przechowywane na terenie litewskich służb celnych, a kierowcy zostali zwolnieni po przesłuchaniu.
Wileńska Sekcja Celnej Służby Kryminalnej (CCS) wszczęła postępowanie przygotowawcze w sprawie przemytu i naruszenia sankcji międzynarodowych. Służby celne współpracują z władzami USA nadzorującymi międzynarodowe sankcje w celu przeprowadzenia tego zatrzymania.
Mogli śmiało to gówno puścić do Rosji.
mam wrażenie , że dizajn mogłby powstać w jakimś warstacie w Woroneżu
no chyba że to technologia andyradarowa
A prąd do nich dostarczyli?
Przecież Musk może im to zdalnie wyłączyć.
Pacząc czy coś się poprawiło odnośnie problemów z elektrykami w zimie, wyszperałem jak sobie bracia za Odrą z tym problemem sobie poradzili:
Źródło.
Czyli wystarczy kupić dwa autobusy elektryczne zamiast jednego spalinowego i system działa!
Natomiast w tym roku dołączyli Szwedzi:
Źródło omówienia.
Reszta to zwykłe informacje, o spadkach zasięgu, wydłużanym czasem ładowania itp.
Rozmawiałem z inżynierem i mi wytłumaczył, że bateria jest dobra, tak jak pisał trep, jak ma temperaturę w przedziale od +10 do jakiś +35 stopni Celsjusza.
Wiela jest krajów na świecie z taką (powiedzmy +-3stC) amplitudą temperatur w ciągu roku?