To ta opinia jest zupełnie inna niż tamten dylemat:
czy dalej bogacić Państwo (w znaczeniu władców) czy może jednak dać trochę społeczeństwu, bo obecny model się wyczerpuje,
Ten cytat ja potrafię zrozumieć tylko tak: Czy dalej bogacimy jedynie władców utrzymując w nędzy społeczeństwo, czy może władcy mają podzielić się bogactwem ze społeczeństwem?
o 8:59 dziś mamy co innego: czy mamy w końcu powstrzymać dalsze bogacenie się społeczeństwa?
Zasadniczo Chiny mają bardzo niekorzystną, wręcz patologiczną strukturę demograficzną. I tu są możliwe dwa podejścia:
Pesymista chiński powie: mamy zbyt niski procent młodych ludzi w wieku produkcyjnym, a zwiększenie dzietności będzie trudne i da efekty po kilkudziesięciu latach
Optymista zaś: mamy zbyt wysoki procent starców w wieku postprodukcyjnym, dostrzegam tu okno możliwości, mając na uwadze pewne tradycje...
Żył był szczep czy klan gdzieś na wyspach Fidżi
starców kijem tłukli tam żeby im obrzydzić
Jak tu na to się oburzać za bardzo
czy to sposób lepszy był niż domy dla starców
Wracając do Chin, to promocja TemU (czyli PinDuoDuo) wskazuje, że 'rozwój gospodarki' wygrał w elitach chińskich ze społeczeństwem.
Pytanie czy mają wystarczająco dużo brutalnych wojowników z interioru aby buntujących się mieszkańców obszarów miejskich poskromić i zagonić do pracy?
@ms.wygnaniec powiedział(a):
Wracając do Chin, to promocja TemU (czyli PinDuoDuo) wskazuje, że 'rozwój gospodarki' wygrał w elitach chińskich ze społeczeństwem.
Pytanie czy mają wystarczająco dużo brutalnych wojowników z interioru aby buntujących się mieszkańców obszarów miejskich poskromić i zagonić do pracy?
Wczoraj czytałem, że chiński pociąg megnev jeżdżący z prędkością 600km/h wchodzi do produkcji. Ale z drugiej strony chińskie koleje dokładają do interesu 20 milionów dolarów dziennie i są zadłużone na ok. bilion dolarów, na co słyszę, że to nieważne bo to nie jest projekt biznesowy tylko infrastrukturalny i podnoszący cywilizację. To prawda, ale długo tak można?
Biega zapewne o maglev, co jest skrótowcem z magnetic levitation. Jechałem tym z Pudong do miasta, ale wtedy on jeździł tylko 431 kph. Co ciekawe: w środku w ogóle nie odnosiło się wrażenia, że się gdzieś jedzie. Co jeszcze ciekawsze - nie czuło się startu ani hamowania. Podróż była szybka a bilety były nieprzyzwoicie tanie (owdp sporo tańsze niż taxi - e: sprawdziłem i to wciąż jest 50 czarnych czyli jakieś 30 złoty. Taxi PVG -> Shanghai City na googlach to obecnie 26 ojro czyli 4 razy drożej). Tak, to nie jest projekt biznesowy).
Port jest niezbędny do wysyłki towarów a lotnisko? Chiny nie mają takich znowu atrakcji turystycznych a kontener można zamówić nie opuszczając pokoju biurowego.
Porównanie maglev z CPK, to totalne nieporozumienie. Maglev to króciutka linia kolejowa z lotniska w ShangHai do city. Coś, czego na mapie Chin w ogóle nie widać, bez czego Chiny mogą się obejść, czego braku nikt by nie zauważył. CPK to projekt ogólnokrajowy zmieniający cały kraj i życie jego mieszkańców.
Turyści odwiedzający ogrody zoologiczne w Chinach z pewnością mają nadzieję na zobaczenie pand. A co, jeśli "na stanie" nie ma tych zwierząt? Nie ma problemu — biegli w podróbkach Chińczycy mają na to sposoby. Wystarczy... pomalować psy.
Taka ciekawostka, w tamtym tygodniu firma Hikvision, wielki dostawca średniej klasy kamer do monitoringu i wszystkiego co się w z tym wiąże, posiadająca bodaj 70% rynku w Rosji, bez uprzedzenia po prostu zawinęła się z Rosji, nie odbierają telefonów, biuro zamknięte, koniec.
Komentarz
O tej korekcie demograficznej to gdzieś słyszałem w tym tygodniu na YouTube, jakiś podcast z badaczem demografii bodajże?
At MS:
To ta opinia jest zupełnie inna niż tamten dylemat:
Ten cytat ja potrafię zrozumieć tylko tak: Czy dalej bogacimy jedynie władców utrzymując w nędzy społeczeństwo, czy może władcy mają podzielić się bogactwem ze społeczeństwem?
o 8:59 dziś mamy co innego: czy mamy w końcu powstrzymać dalsze bogacenie się społeczeństwa?
Te zdania stoją ze sobą w sprzeczności.
A któremu mundrali coś takiego przeszkadza?
O chińskich jedynakach wychowywanych bezstresowo.
Zasadniczo Chiny mają bardzo niekorzystną, wręcz patologiczną strukturę demograficzną. I tu są możliwe dwa podejścia:
Program eutanazji wejdzie mocno
Żył był szczep czy klan gdzieś na wyspach Fidżi
starców kijem tłukli tam żeby im obrzydzić
Jak tu na to się oburzać za bardzo
czy to sposób lepszy był niż domy dla starców
Wracając do Chin, to promocja TemU (czyli PinDuoDuo) wskazuje, że 'rozwój gospodarki' wygrał w elitach chińskich ze społeczeństwem.
Pytanie czy mają wystarczająco dużo brutalnych wojowników z interioru aby buntujących się mieszkańców obszarów miejskich poskromić i zagonić do pracy?
Wczoraj czytałem, że chiński pociąg megnev jeżdżący z prędkością 600km/h wchodzi do produkcji. Ale z drugiej strony chińskie koleje dokładają do interesu 20 milionów dolarów dziennie i są zadłużone na ok. bilion dolarów, na co słyszę, że to nieważne bo to nie jest projekt biznesowy tylko infrastrukturalny i podnoszący cywilizację. To prawda, ale długo tak można?
Biega zapewne o maglev, co jest skrótowcem z magnetic levitation. Jechałem tym z Pudong do miasta, ale wtedy on jeździł tylko 431 kph. Co ciekawe: w środku w ogóle nie odnosiło się wrażenia, że się gdzieś jedzie. Co jeszcze ciekawsze - nie czuło się startu ani hamowania. Podróż była szybka a bilety były nieprzyzwoicie tanie (owdp sporo tańsze niż taxi - e: sprawdziłem i to wciąż jest 50 czarnych czyli jakieś 30 złoty. Taxi PVG -> Shanghai City na googlach to obecnie 26 ojro czyli 4 razy drożej). Tak, to nie jest projekt biznesowy).
takie ichnie CPK
Shang Hai miał byc największym portem lotniczym naaśfiecie!
nie wiem jak im teraz idzie ,
z tym projektem
Miał być? Przecież jest.
Co ciekawe, w pierwszej 10 aż 7 największych portów na świecie to Chiny.
https://www.tirsped.com.pl/blog/10-najwiekszych-portow-na-swiecie/
Największy biały, to USA na miejscu 10.
byłem tylko raz i na krótko, mam stare dane
dzięki trepu!
https://www.focus.pl/artykul/najwieksze-lotniska-na-swiecie
zaskakujące
nie ma Chin!
Port jest niezbędny do wysyłki towarów a lotnisko? Chiny nie mają takich znowu atrakcji turystycznych a kontener można zamówić nie opuszczając pokoju biurowego.
Tymczasem nasi:
https://www.portgdansk.pl/biznes/informacje-ogolne/facts-and-figures/
https://www.portgdansk.pl/wydarzenia/port-gdansk-awansowal-na-drugie-miejsce-w-rankingu-portow-baltyckich/
To niedopuszczalne! To się musi zmienić.
Porównanie maglev z CPK, to totalne nieporozumienie. Maglev to króciutka linia kolejowa z lotniska w ShangHai do city. Coś, czego na mapie Chin w ogóle nie widać, bez czego Chiny mogą się obejść, czego braku nikt by nie zauważył. CPK to projekt ogólnokrajowy zmieniający cały kraj i życie jego mieszkańców.
Z pewnością niezrówoważony rozwój portu w Gdańsku zagraża populacji stułbi modrej oraz
szczeżuji spłaszczonej w ujściu Wisły.
Chińskie pekape jest też i takie:
Eee, Pawlak był pierwszy z pastowanym kabanem 😁
Jeszcze Tytus, Romek i A'Tomek z Wolosatym. "Dzik na dziko".
Jak nie idzie, to nie idzie
https://wszystkoconajwazniejsze.pl/pepites/w-usa-odkryto-ogromne-zrodlo-litu/
My, jak widać, jesteśmy raczej do roli Gołandii niż Francy przewidziani.
Ładne określenie - "rozpacz klimatyczna".
Taka ciekawostka, w tamtym tygodniu firma Hikvision, wielki dostawca średniej klasy kamer do monitoringu i wszystkiego co się w z tym wiąże, posiadająca bodaj 70% rynku w Rosji, bez uprzedzenia po prostu zawinęła się z Rosji, nie odbierają telefonów, biuro zamknięte, koniec.
Bardzo popularny sprzęt, dany hikwizjon.