Mam znajomych pracujących w TVN, w różnych firmach, potwierdzają oczywiste przypuszczenia. Sytuacja mediów mejnstrimowych w III RP jest tragiczna i lepiej nie będzie, same na siebie ukręciły bat. Produkują infotainment, coraz bardziej ogłupiają swych odbiorców a potem załamują ręce że nic poza bzdurami nie jest konsumowane przez odbiorców. Demoliberalne media muszą upaść, nie ma innego wyjścia.
przemk0 Mam znajomych pracujących w TVN, w różnych firmach, potwierdzają oczywiste przypuszczenia. Sytuacja mediów mejnstrimowych w III RP jest tragiczna i lepiej nie będzie, same na siebie ukręciły bat. Produkują infotainment, coraz bardziej ogłupiają swych odbiorców a potem załamują ręce że nic poza bzdurami nie jest konsumowane przez odbiorców. Demoliberalne media muszą upaść, nie ma innego wyjścia.
Czekaj czekaj, a Onet, WP ? To są pralnie mózgów równie skuteczne jak telewizja. JORGE>
Onet zakupion przez Niemca. http://biznes.newsweek.pl/wydawca-newsweeka-kupil-onet,92762,1,1.html Bauer jest właścielem Interii. TP SA sprzedało WP: Wirtualna Polska została sprzedana spółce o2 (30% udziałów) oraz funduszowi Innova Capital (reszta) 23 października 2013, na aukcji za 375 mln zł. Fundusz planuje sprzedaż na giełdzie po około trzech latach, oraz trzymanie ostatnich akcji spółek maksymalnie przez rok lub dwa lata po debiucie. [6] [1] .
przemk0 : Mam znajomych pracujących w TVN, w różnych firmach, potwierdzają oczywiste przypuszczenia. Sytuacja mediów mejnstrimowych w III RP jest tragiczna i lepiej nie będzie, same na siebie ukręciły bat. Produkują infotainment, coraz bardziej ogłupiają swych odbiorców a potem załamują ręce że nic poza bzdurami nie jest konsumowane przez odbiorców. Demoliberalne media muszą upaść, nie ma innego wyjścia.
Czekaj czekaj, a Onet, WP ? To są pralnie mózgów równie skuteczne jak telewizja. JORGE>
Dopóki będą dopuszczały w komentarzach (wp często dopuszcza) wypowiedzi sprzeczne z linią reżimową, będą miały znaczną przewagę nad telewizją. Przekaz telewizyjny jest z definicji jednostronny. The author has edited this post (w 14.11.2013)
JORGE Czekaj czekaj, a Onet, WP ? To są pralnie mózgów równie skuteczne jak telewizja.
No niestety, a ich główną przewaga to że są znacznie tańsze od telewizji. Ale ich też ta równia pochyła nie ominie, wytresowany czytelnik czyta tylko nagłówki ale jak mu się 3 dzień z rzędu 2x w ciągu doby zmienia prawda etapu to w końcu się kapnie. No nie każdy się kapnie ale jakaś część tak. No i nie da rady całe życie w takim natłoku negatywnych emocji funkcjonować, chyba, może jestem w błędzie. Ja się w każdym razie dawno wymiksowałem z czytania dzienników i ogólnie komentarzy do bieżączki.
721 tys. straty przy 965 tys. przychodu !!! No, to robi wrażenie. Ale to są drobniaki w skali medialnej, ciapek ma sponsora. Jest klikalność jest git, pół banieczki się dołoży. JORGE>
O tej informacji o sprzedaży wp.pl to wiedziałem, nie pokojarzyłem jednak kto to kupił. No, jeżeli wp pójdzie droga Niusłika to będzie jeszcze ciekawiej. A tak na marginesie, jak myślicie SKOK bym mi pożyczył 375 milionów na zakup wp ? Bo chyba inaczej się nie da, he, he. Nic bym nie zmieniał, po co psuć interes, który działa ? Sensacje, gołe baby po 22, o Lewandowskim by też dużo było, Wojewódzkim. Tyle, że na 10 informacji jedną bym prawdziwą dawał, to już postęp. Odkrajanie salami plasterek po plasterku, tyle że odwrotnie. JORGE> The author has edited this post (w 15.11.2013)
A czy u was jest Radio i ? Bo u nas tak. Ktoś mi kiedyś polecił, mówiąc że super muzyka leci i warto posłuchać, mimo że jak u Rydzyka też o Kościele, religii dużo, nawet się modlą (osoba lemingowa). Nawet w większości taksówek, którymi przez ostatnie pół roku jechałem Radio i nadaje. No to i ja zacząłem w samochodzie, jeżdżąc po mieście to radio nastawiać. Faktycznie dobór kawałków bardzo OK, faktycznie dużo jest wstawek katolickich, z takimi 5 minutowymi rekolekcjami włącznie. Ale najciekawsze są informacje. Bronek to, Bronek tamto, jak fajnie miau, miau. Donek zły, Donek niebardzo. O PiS, albo wcale, albo oschle. Marsz i burdy złe. Ksenofobia białostocka zła. Ale podane to wszystko w taki sposób, że na pierwszy rzut ucha nie jest oczywiste o co kaman. A wg mnie, klasyczne odbicie, ewentualnie uwarunkowanie elektoratu prawicowego. Czy się mylę ? JORGE>
Brzmi jak nowe Radio Plus Józef, discopolo a pomiędzy rekolekcje. W Warszawie też taksiarze lubią to wrzucić, i kierowcy autobusów - to jest mega, wracam do domu przed Wszystkich Świętych, w niedzielę ok. 20, cały autobus ludzi i wszyscy słuchają audycji jak z Radia Maryja bo kierowca sobie tak życzy.
przemk0 Brzmi jak nowe Radio Plus Józef, discopolo a pomiędzy rekolekcje. W Warszawie też taksiarze lubią to wrzucić, i kierowcy autobusów - to jest mega, wracam do domu przed Wszystkich Świętych, w niedzielę ok. 20, cały autobus ludzi i wszyscy słuchają audycji jak z Radia Maryja bo kierowca sobie tak życzy.
po Twojej sugestii czasem włączam tego Plusa, ale on należy do EuroZet, czyli twarde jądro żydokomuny, jeśli się nie mylę. No i diskopolisko, na rekolekcje nie trafiłem, ale przynajmniej nie ma co chwilę tekstów seksualnych, jak w jakiejś Esce. Jest postęp, tzn. regres
Trzeba obejrzeć ramówkę, przypuszczam że gadane audycje na pewno są wieczorami a poza to różnie może być. Ta na którą trafiłem była w niedzielę o 20:00 - dość szczególna pora. Ogólnie ciekawe że komuszy biznesmeni włączają do koszyka także taki target.
Dobrych wiadomosci nigdy nie za duzo. W pierwszych trzech kwartałach br. wpływy reklamowe „Gazety Wyborczej” zmalały w skali roku o 31,3 proc., a ze sprzedaży dziennika - tylko o 6,1 proc. Natomiast w segmencie magazynów Agory zarówno przychody reklamowe, jak i ze sprzedaży spadły o ok. 30 proc. Od stycznia do września br. w segmencie prasy codziennej Agora zanotowała 359,1 mln zł przychodów, o 7,6 proc. mniej niż rok wcześniej. Przy czym mocno wzrosły wpływy określone jako pozostałe - o 22,9 proc., do kwoty 121,5 mln zł. Składają się na to przede wszystkim usługi poligraficzne (w drukarni Agory drukowana jest m.in. „Rzeczpospolita). Z kolei przychody z projektów specjalnych (w tym kolekcji wydawniczych) zwiększyły się o 18,3 proc., do 25,9 mln zł. Za to dużo mniej niż rok wcześniej Agora zarobiła na swoich dwóch dziennikach. Co prawda przychody ze sprzedaży „Gazety Wyborczej” od stycznia do września br. zmalały rok do roku tylko o 6,1 proc. (z 80,8 do 75,9 mln zł), co wydawca wyjaśnia dwukrotną podwyżką jej ceny: w styczniu i lipcu br. Jednocześnie wpływy reklamowe dziennika zmniejszyły się aż o 31,3 proc. (z 153,5 do 105,5 mln zł, czyli o 48 mln zł), a w przypadku bezpłatnego „Metra” ten spadek wyniósł 22,4 proc. (z 20,1 do 15,6 mln zł). Przypomnijmy, że według szacunków Starlinka w I połowie br. wydatki na reklamę w gazetach wyniosły 176,3 mln zł, o 28,1 proc. mniej niż rok wcześniej (przeczytaj o tym więcej). Natomiast w trzech kwartałach br. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 201 295 egz., o 15,9 proc. mniej niż rok wcześniej (zobacz wyniki wszystkich dzienników ogólnopolskich). Agora szacuje, że w samym III kwartale wydatki reklamowe w gazetach zmalały w skali roku o 32 proc., a udział „Gazety Wyborczej” w tym segmencie wyniósł ponad 35 proc., o jeden pkt proc. mniej niż rok wcześniej. Przy czym w przypadku samych dzienników ogólnopolskich udział „GW” wyniósł już 42,5 proc. po wzroście rok do roku o 0,5 pkt proc. Po stronie kosztów w segmencie prasy codziennej Agora wyraźnie ograniczyła wydatki na reprezentację i reklamę (o 22,7 proc., z 32,6 do 25,2 mln zł) oraz wynagrodzenia i świadczenia dla pracowników (o 12,3 proc., z 98,1 do 86 mln zł), nie ponosiła też już kosztów zwolnień grupowych, które w III kwartale ub.r. wiązały się w wydatkami wynoszącymi 6 mln zł. Z kolei przychody czasopism wydawanych przez Agorę w trzech kwartałach br. wyniosły 33,8 mln zł, aż o 32,5 proc. mniej niż rok wcześniej (to spadek o 16,3 mln zł). Złożyły się na to spadki przychodów ze sprzedaży pism (o 29,8 proc., z 20,8 do 14,6 mln zł) i wpływów reklamowych (o 34,1 proc., z 29 do 19,1 mln zł). Jednocześnie spółce udało się mocno obciąć w tym segmencie koszty, które od stycznia do września br. wyniosły 30 mln zł, o 36,7 proc. mniej niż rok wcześniej. Wydatki na reprezentację i reklamę zmalały aż o 55,6 proc. (z 9,9 do 4,4 mln zł), a na materiały, energię, towary i usługi poligraficzne - o 41,2 proc. (z 19,9 do 11,1 mln zł). Nie wiem, jak dla was, ale dla mnie brzmi to jak muzyka: spadek o 30%, zwolniena grupowe, ciecie kosztow... Moglbym tego sluchac godzinami. Ci Polacy, co po raz kolejny uwierzyli don Aldowi, maja pamięć złotych rybek i nie potrzebują własnego państwa. Trzy dni po tym, jak je stracą, zapomną, że je kiedyś mieli.
Nie sądzę by się tym przejmowali. Najwyżej, budźet zamówi kolejne reklamy, a POfilskie firmy - kolejne prenumeraty. Wydaje się, że to zgodne z ich strategią. Dawno pisano, że macki przenoszą za wschodnią ścianę i tak jest. Szukałam info o ataku na polską ambasadę w Moskwie na stronach kacapskich i co trochę potykałam się o g...o. * "Podstawą tronu Bożego są sprawiedliwość i prawo; przed Nim kroczą łaska i wierność." Księga Psalmów 89:15 / Biblia Tysiąclecia
*
"Podstawą tronu Bożego są sprawiedliwość i prawo; przed Nim kroczą łaska i wierność."
Księga Psalmów 89:15 / Biblia Tysiąclecia
Jeśli jest tak źle, to dlaczego od kilku miesięcy rosną akcje GW i TVNu? Jeżeli ziarno pszenicy wpadłszy w ziemię nie obumrze, zostanie tylko samo, ale jeżeli obumrze, przynosi plon obfity.
Gielda rosnie. Jak to ten Sharpe mowil - jest beta odwzorowujaca rynek, czynniki idiosynkratyczne i korelacje... Niby u niego tez byla alfa odwzorowujaca trading performance ale alfe to Fama juz zfalsyfikowal dawno temu. Ci Polacy, co po raz kolejny uwierzyli don Aldowi, maja pamięć złotych rybek i nie potrzebują własnego państwa. Trzy dni po tym, jak je stracą, zapomną, że je kiedyś mieli.
Tak mi przyszło do głowy, czy aby nie szykuje się jakieś spektakularne przejęcie. Jakbyście chcieli przejąć Agorę, to rozmawialibyście z właścicielami, czy jej jedynym zleceniodawcą?
Oj, panie. Ten tomat to zostal ze wszystkich stron przedyskutowany. Do dzis mam w glowie term sheet z finansami Obory. The author has edited this post (w 18.11.2013) Ci Polacy, co po raz kolejny uwierzyli don Aldowi, maja pamięć złotych rybek i nie potrzebują własnego państwa. Trzy dni po tym, jak je stracą, zapomną, że je kiedyś mieli.
Agora nie rozczarowywuje swoich fanów. W I półroczu br. Grupa Agora zanotowała spadek przychodów, mocno spadł też wskaźnik EBITDA, a spółka zakończyła pierwsze sześć miesięcy tego roku ze stratą netto wynoszącą niemal 11 mln zł. Z raportu finansowego medialnej spółki wynika, że przychody Agory w I półroczu br. wyniosły 524,8 mln zł, o 1,7 proc. mniej niż w analogicznym okresie ub.r. W dół o 6,6 proc. do 257,3 mln zł spadły jej przychody reklamowe, zaś o 4,9 proc. do 65,6 mln zł zmalały przychody ze sprzedaży wydawnictw. Pozytywną dynamikę wykazały zaś przychody ze sprzedaży biletów do kin (wzrost o 7,1 proc. do 66,1 mln zł) i usług poligraficznych (wzrost o 9,7 proc. do 81,8 mln zł). Przychody segmentu prasa w I półroczu br. wyniosły 149,7 mln zł i spadły aż o 13,5 proc. względem analogicznego okresu ub.r. Segment książek i filmów zanotował 125,2 mln zł przychodów (wzrost o 4 proc.), segment reklamy zewnętrznej - 73,7 mln zł (spadek o 3,4 proc.), segment radiowy - 41,3 mln zł (+1,2 proc.), a segment druku - 85,6 mln zł (+ 9,9 proc.). Najmocniej, bo 10,6 proc., poszły do góry przychody segmentu internet - wyniosły one 60,7 mln zł. Koszty operacyjne Agory w pierwszych dwóch kwartałach br. uplasowały się na poziomie 529,7 mln zł, czyli o 0,9 proc. większym niż rok wcześniej. Najmocniej, bo o 3,9 proc. wzrosły koszty wynagrodzeń i świadczeń. Agora na poziomie operacyjnym w I półroczu br. wykazała 9,6 mln zł starty, przy 4 mln zł zysku rok wcześniej. Z kolei zysk EBITDA firmy wyniósł w analizowanym okresie 38,3 mln zł, aż o 28 proc. mniej niż wcześniej. W I półroczu br. spółka odnotował stratę netto wynoszącą 10,5 mln zł. Rok wcześniej jej starta na poziomie netto była zdecydowanie niższa i wyniosła tylko 0,8 mln zł. W samym II kwartale br. przychody Agory wyniosły 271,9 mln zł, o 0,4 proc. mniej niż rok wcześniej, a starta netto uplasowała się na poziomie 1,5 mln zł (rok wcześniej spółka miała 0,6 mln zł zysku netto). http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/niemal-11-mln-zl-straty-agory-w-i-polroczu-spadek-przychodow# The author has edited this post (w 14.08.2014)
W dół o 6,6 proc. do 257,3 mln zł spadły jej przychody reklamowe
Ile z tych 257,3 mln zł to z naszych podatkow? Ci Polacy, co po raz kolejny uwierzyli don Aldowi, maja pamięć złotych rybek i nie potrzebują własnego państwa. Trzy dni po tym, jak je stracą, zapomną, że je kiedyś mieli.
Jakieś dane są: Parlamentarny zespół ds. obrony wolności słowa zwróci się do Najwyższej Izby Kontroli, a później być może do prokuratury o wyjaśnienia ws. przeznaczania publicznych pieniędzy na ogłoszenia w niektórych mediach. Zespół opublikował raport: "Wydatki KPRM i ministerstw na ogłoszenia i komunikaty w środkach masowego przekazu w latach 2008 - 2012". Dane s? pora?aj?ce - do medi�w z ministerstw w ci?gu pi?ciu lat pop?yn??o 124 622 539 z?. Niestety, raport pokazuje dobitnie, ?e nie wszystkie media mog? liczy? na hojne granty z resort�w. Gazeta Wyborcza dosta?a ponad po?ow? (51,6 proc.) wszystkich pieni?dzy wydanych przez ministerstwa rz?du Donalda Tuska na og?oszenia i reklamy w dziennikach og�lnopolskich w ostatnich pi?ciu latach. http://www.prawyprosty.net/index.php/polska/2535-tuska-pompuje-publiczne-pienidze-w-gazet-wyborcz-tvn-i-inne-posuszne-media-szokujcy-raport-sejmowego-zespou Tutej dane wycinkowe, ale, paradoksalnie, szersze:
„ Gazeta Wyborcza” 8 listopada: PI ĘĆ reklam prywatnych, TRZYDZIE Ś CI publicznych
Czyli z tych 257,3 mln zł przynajmniej 200 mln zł to znaszych podatkow? Przeboleje, jesli za rok przeczytam: W I półroczu br. Grupa Agora zanotowała spadek przychodów, mocno spadł też wskaźnik EBITDA, a spółka zakończyła pierwsze sześć miesięcy tego roku ze stratą netto wynoszącą niemal 211 mln zł. Ci Polacy, co po raz kolejny uwierzyli don Aldowi, maja pamięć złotych rybek i nie potrzebują własnego państwa. Trzy dni po tym, jak je stracą, zapomną, że je kiedyś mieli.
los Czyli z tych 257,3 mln zł przynajmniej 200 mln zł to znaszych podatkow? Przeboleje, jesli za rok przeczytam: W I półroczu br. Grupa Agora zanotowała spadek przychodów, mocno spadł też wskaźnik EBITDA, a spółka zakończyła pierwsze sześć miesięcy tego roku ze stratą netto wynoszącą niemal 211 mln zł.
He he, Panie Premierze ratuj nas !!! Jak widać los Wyborczej jest w 100 % zależny od losu Donka. JORGE>
Szturmowiec.Rzplitej Jak zwykle - ktoś tam się wpieni i zrobi artykulik o tym, co zobaczył. Ale solidnego Agora Watch jeszcze się nie doczekaliśmy.
I się nie doczekamy, bo czasochłonne i nie ma sensu. To znaczy miałoby sens, gdyby na podstawie Agora Watch ktoś zostałby wsadzony lub na Czerskiej, w miejscu po biurowcu Agory, powstał Park Wolności Słowa. Niejaki Michał Pretm robił HGW Watch, gdzie dzień w dzień opisywał wałki warszawskiej władzy na kwoty od 5 tysięcy do 50 mln złotych. I po paru latach roboty, wziął się sfrustrował i rzucił to w cholerę, bo wszyscy się przyzwyczaili. Ciekawe swoją drogą ile mleka z państwowego cyca dostał Aadaś w latach 2005-2007.
Komentarz
w siłę reklam.
“It is not necessary to understand things in order to argue about them.”
“I quickly laugh at everything for fear of having to cry.”
JORGE>
http://biznes.newsweek.pl/wydawca-newsweeka-kupil-onet,92762,1,1.html
Bauer jest właścielem Interii.
TP SA sprzedało WP:
Wirtualna Polska została sprzedana
spółce o2
(30% udziałów) oraz funduszowi
Innova Capital
(reszta) 23 października 2013, na aukcji za 375 mln zł. Fundusz planuje sprzedaż na giełdzie po około trzech latach, oraz trzymanie ostatnich akcji spółek maksymalnie przez rok lub dwa lata po debiucie.
[6]
[1]
.
Przekaz telewizyjny jest z definicji jednostronny.
The author has edited this post (w 14.11.2013)
JORGE>
JORGE>
The author has edited this post (w 15.11.2013)
JORGE>
The author has edited this post (w 15.11.2013)
W pierwszych trzech kwartałach br. wpływy reklamowe „Gazety Wyborczej” zmalały w skali roku o 31,3 proc., a ze sprzedaży dziennika - tylko o 6,1 proc. Natomiast w segmencie magazynów Agory zarówno przychody reklamowe, jak i ze sprzedaży spadły o ok. 30 proc.
Od stycznia do września br. w segmencie prasy codziennej Agora zanotowała 359,1 mln zł przychodów, o 7,6 proc. mniej niż rok wcześniej. Przy czym mocno wzrosły wpływy określone jako pozostałe - o 22,9 proc., do kwoty 121,5 mln zł. Składają się na to przede wszystkim usługi poligraficzne (w drukarni Agory drukowana jest m.in. „Rzeczpospolita). Z kolei przychody z projektów specjalnych (w tym kolekcji wydawniczych) zwiększyły się o 18,3 proc., do 25,9 mln zł.
Za to dużo mniej niż rok wcześniej Agora zarobiła na swoich dwóch dziennikach. Co prawda przychody ze sprzedaży „Gazety Wyborczej” od stycznia do września br. zmalały rok do roku tylko o 6,1 proc. (z 80,8 do 75,9 mln zł), co wydawca wyjaśnia dwukrotną podwyżką jej ceny: w styczniu i lipcu br. Jednocześnie wpływy reklamowe dziennika zmniejszyły się aż o 31,3 proc. (z 153,5 do 105,5 mln zł, czyli o 48 mln zł), a w przypadku bezpłatnego „Metra” ten spadek wyniósł 22,4 proc. (z 20,1 do 15,6 mln zł).
Przypomnijmy, że według szacunków Starlinka w I połowie br. wydatki na reklamę w gazetach wyniosły 176,3 mln zł, o 28,1 proc. mniej niż rok wcześniej (przeczytaj o tym więcej). Natomiast w trzech kwartałach br. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 201 295 egz., o 15,9 proc. mniej niż rok wcześniej (zobacz wyniki wszystkich dzienników ogólnopolskich).
Agora szacuje, że w samym III kwartale wydatki reklamowe w gazetach zmalały w skali roku o 32 proc., a udział „Gazety Wyborczej” w tym segmencie wyniósł ponad 35 proc., o jeden pkt proc. mniej niż rok wcześniej. Przy czym w przypadku samych dzienników ogólnopolskich udział „GW” wyniósł już 42,5 proc. po wzroście rok do roku o 0,5 pkt proc.
Po stronie kosztów w segmencie prasy codziennej Agora wyraźnie ograniczyła wydatki na reprezentację i reklamę (o 22,7 proc., z 32,6 do 25,2 mln zł) oraz wynagrodzenia i świadczenia dla pracowników (o 12,3 proc., z 98,1 do 86 mln zł), nie ponosiła też już kosztów zwolnień grupowych, które w III kwartale ub.r. wiązały się w wydatkami wynoszącymi 6 mln zł.
Z kolei przychody czasopism wydawanych przez Agorę w trzech kwartałach br. wyniosły 33,8 mln zł, aż o 32,5 proc. mniej niż rok wcześniej (to spadek o 16,3 mln zł). Złożyły się na to spadki przychodów ze sprzedaży pism (o 29,8 proc., z 20,8 do 14,6 mln zł) i wpływów reklamowych (o 34,1 proc., z 29 do 19,1 mln zł).
Jednocześnie spółce udało się mocno obciąć w tym segmencie koszty, które od stycznia do września br. wyniosły 30 mln zł, o 36,7 proc. mniej niż rok wcześniej. Wydatki na reprezentację i reklamę zmalały aż o 55,6 proc. (z 9,9 do 4,4 mln zł), a na materiały, energię, towary i usługi poligraficzne - o 41,2 proc. (z 19,9 do 11,1 mln zł).
Nie wiem, jak dla was, ale dla mnie brzmi to jak muzyka: spadek o 30%, zwolniena grupowe, ciecie kosztow... Moglbym tego sluchac godzinami.
Ci Polacy, co po raz kolejny uwierzyli don Aldowi, maja pamięć złotych rybek i nie potrzebują własnego państwa. Trzy dni po tym, jak je stracą, zapomną, że je kiedyś mieli.
Wydaje się, że to zgodne z ich strategią. Dawno pisano, że macki przenoszą za wschodnią ścianę i tak jest. Szukałam info o ataku na polską ambasadę w Moskwie na stronach kacapskich i co trochę potykałam się o g...o.
*
"Podstawą tronu Bożego są sprawiedliwość i prawo; przed Nim kroczą łaska i wierność."
Księga Psalmów 89:15 / Biblia Tysiąclecia
*
"Podstawą tronu Bożego są sprawiedliwość i prawo; przed Nim kroczą łaska i wierność."
Księga Psalmów 89:15 / Biblia Tysiąclecia
A budżet też nie jest z gumy.
Jeżeli ziarno pszenicy wpadłszy w ziemię nie obumrze, zostanie tylko samo, ale jeżeli obumrze, przynosi plon obfity.
Ci Polacy, co po raz kolejny uwierzyli don Aldowi, maja pamięć złotych rybek i nie potrzebują własnego państwa. Trzy dni po tym, jak je stracą, zapomną, że je kiedyś mieli.
The author has edited this post (w 18.11.2013)
Ci Polacy, co po raz kolejny uwierzyli don Aldowi, maja pamięć złotych rybek i nie potrzebują własnego państwa. Trzy dni po tym, jak je stracą, zapomną, że je kiedyś mieli.
W I półroczu br. Grupa Agora zanotowała spadek przychodów, mocno spadł też wskaźnik EBITDA, a spółka zakończyła pierwsze sześć miesięcy tego roku ze stratą netto wynoszącą niemal 11 mln zł.
Z raportu finansowego medialnej spółki wynika, że przychody Agory w I półroczu br. wyniosły 524,8 mln zł, o 1,7 proc. mniej niż w analogicznym okresie ub.r. W dół o 6,6 proc. do 257,3 mln zł spadły jej przychody reklamowe, zaś o 4,9 proc. do 65,6 mln zł zmalały przychody ze sprzedaży wydawnictw. Pozytywną dynamikę wykazały zaś przychody ze sprzedaży biletów do kin (wzrost o 7,1 proc. do 66,1 mln zł) i usług poligraficznych (wzrost o 9,7 proc. do 81,8 mln zł).
Przychody segmentu prasa w I półroczu br. wyniosły 149,7 mln zł i spadły aż o 13,5 proc. względem analogicznego okresu ub.r. Segment książek i filmów zanotował 125,2 mln zł przychodów (wzrost o 4 proc.), segment reklamy zewnętrznej - 73,7 mln zł (spadek o 3,4 proc.), segment radiowy - 41,3 mln zł (+1,2 proc.), a segment druku - 85,6 mln zł (+ 9,9 proc.). Najmocniej, bo 10,6 proc., poszły do góry przychody segmentu internet - wyniosły one 60,7 mln zł.
Koszty operacyjne Agory w pierwszych dwóch kwartałach br. uplasowały się na poziomie 529,7 mln zł, czyli o 0,9 proc. większym niż rok wcześniej. Najmocniej, bo o 3,9 proc. wzrosły koszty wynagrodzeń i świadczeń.
Agora na poziomie operacyjnym w I półroczu br. wykazała 9,6 mln zł starty, przy 4 mln zł zysku rok wcześniej. Z kolei zysk EBITDA firmy wyniósł w analizowanym okresie 38,3 mln zł, aż o 28 proc. mniej niż wcześniej.
W I półroczu br. spółka odnotował stratę netto wynoszącą 10,5 mln zł. Rok wcześniej jej starta na poziomie netto była zdecydowanie niższa i wyniosła tylko 0,8 mln zł.
W samym II kwartale br. przychody Agory wyniosły 271,9 mln zł, o 0,4 proc. mniej niż rok wcześniej, a starta netto uplasowała się na poziomie 1,5 mln zł (rok wcześniej spółka miała 0,6 mln zł zysku netto).
http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/niemal-11-mln-zl-straty-agory-w-i-polroczu-spadek-przychodow#
The author has edited this post (w 14.08.2014)
Ci Polacy, co po raz kolejny uwierzyli don Aldowi, maja pamięć złotych rybek i nie potrzebują własnego państwa. Trzy dni po tym, jak je stracą, zapomną, że je kiedyś mieli.
Parlamentarny zespół ds. obrony wolności słowa zwróci się do Najwyższej Izby Kontroli, a później być może do prokuratury o wyjaśnienia ws. przeznaczania publicznych pieniędzy na ogłoszenia w niektórych mediach. Zespół opublikował raport: "Wydatki KPRM i ministerstw na ogłoszenia i komunikaty w środkach masowego przekazu w latach 2008 - 2012".
Dane s? pora?aj?ce -
do medi�w z ministerstw w ci?gu pi?ciu lat pop?yn??o 124 622 539 z?. Niestety, raport pokazuje dobitnie, ?e nie wszystkie media mog? liczy? na hojne granty z resort�w.
Gazeta Wyborcza dosta?a ponad po?ow? (51,6 proc.) wszystkich pieni?dzy wydanych przez ministerstwa rz?du Donalda Tuska na og?oszenia i reklamy w dziennikach og�lnopolskich w ostatnich pi?ciu latach.
http://www.prawyprosty.net/index.php/polska/2535-tuska-pompuje-publiczne-pienidze-w-gazet-wyborcz-tvn-i-inne-posuszne-media-szokujcy-raport-sejmowego-zespou
Tutej dane wycinkowe, ale, paradoksalnie, szersze:
„
http://wpolityce.pl/polityka/144116-gazeta-wyborcza-8-listopada-piec-reklam-prywatnych-trzydziesci-publicznych-i-to-jakich-np-zuzytego-oleju-i-zlomuGazeta Wyborcza” 8 listopada:
PI
ĘĆ reklam prywatnych,
TRZYDZIE
Ś
CI
publicznych
Czwartkowa „Gazeta Wyborcza”:
http://wpolityce.pl/polityka/138088-czwartkowa-gazeta-wyborcza-siedemnascie-reklam-oplaconych-ze-srodkow-publicznych-i-cztery-male-reklamy-komercyjneSIEDEMNA
Ś
CIE
reklam opłaconych ze środków publicznych. I
CZTERY
(małe) reklamy komercyjne
Nie ma wolności bez… publicznych dotacji. Dodatek do „Wyborczej” na 4 czerwca wypchany państwowymi reklamami
http://wpolityce.pl/media/199173-nie-ma-wolnosci-bez-publicznych-dotacji-dodatek-do-wyborczej-na-4-czerwca-wypchany-panstwowymi-reklamamiJak zwykle - ktoś tam się wpieni i zrobi artykulik o tym, co zobaczył. Ale solidnego Agora Watch jeszcze się nie doczekaliśmy.
W I półroczu br. Grupa Agora zanotowała spadek przychodów, mocno spadł też wskaźnik EBITDA, a spółka zakończyła pierwsze sześć miesięcy tego roku ze stratą netto wynoszącą niemal 211 mln zł.
Ci Polacy, co po raz kolejny uwierzyli don Aldowi, maja pamięć złotych rybek i nie potrzebują własnego państwa. Trzy dni po tym, jak je stracą, zapomną, że je kiedyś mieli.
JORGE>
Niejaki Michał Pretm robił HGW Watch, gdzie dzień w dzień opisywał wałki warszawskiej władzy na kwoty od 5 tysięcy do 50 mln złotych. I po paru latach roboty, wziął się sfrustrował i rzucił to w cholerę, bo wszyscy się przyzwyczaili.
Ciekawe swoją drogą ile mleka z państwowego cyca dostał Aadaś w latach 2005-2007.