celnik.mateusz napisal(a): A ja znam przynajmniej kilka osób, które skorzystają i się cieszę. Mimo wszystko jest to krok w dobrą stronę. A jak jest u Anglików?
Danina praktycznie liniowa, gdzieś między 30% a 40%. Najpierw delikwent płaci ichni ZUS i ubezpieczenie zdrowotne, dopiero potem włącza się podatek.
celnik.mateusz napisal(a): Po dwa, jak ktoś dorabia do etatu, to płaci tylko 350 zdrowotnego, więc zmiany go nie dotyczą.
tylko?
Z działalności tak. Z etatu pracodawca normalnie liczy składki. Przy czym należy pamiętać, że zdrowotne to w zasadzie podatek, tylko oddzielony od pita. Gdyby nie było zdrowotnego, to podatek byłby odpowiednio wyższy.
Przy czy ten ZUS angielski jest minimalny (oidp ~12 funtow tygodniowo) do momentu aż z poziomu dziada proszalnego przekroczy się próg dochodowy normalnie zarabiającego.
celnik.mateusz napisal(a): A ja znam przynajmniej kilka osób, które skorzystają i się cieszę. Mimo wszystko jest to krok w dobrą stronę. A jak jest u Anglików?
Danina praktycznie liniowa, gdzieś między 30% a 40%. Najpierw delikwent płaci ichni ZUS i ubezpieczenie zdrowotne, dopiero potem włącza się podatek.
Konstrukcja polskiego PIT jest idiotyczna - skomplikowana i niesprawiedliwa. Właściwie to szkoda gadać i pisać bo i tak nic się nie zmieni, ale co mi tam podam główne błędy, wady i niesprawiedliwości: 1. Kwota wolna czy też zryczałtowane koszty uzyskania przychodu z płacy są absurdalnie niske. Kwota wolna ma się nijak do minimum egzystencji, minimum socjalnego, płacy minimalnej itd. Naliczanie i sprawdzanie jej tylko zabiera czas i kosztuje. To już lepiej ją byłoby zlikwidować i obniżyć najniższą stawkę odpowiednio o wyliczony ułamek procenta. 2. Próg podatkowy jest niski i sporadycznie waloryzowany. Też nie odnosi się do niczego poza historyczną wartością ustalona politycznie z powodów o których nikt nie pamięta i nie ma potrzeby pamiętać - płacy średniej, mediany, ich wielokrotności itp. 3. Możliwość rozliczanie się z małżonkiem jest dziwacznie ograniczana i limitowana. Ulgi na dzieci i osoby na utrzymaniu są absurdalnie niskie i mają się nijak do w/w minimów czy kosztów utrzymania. 4. Składki ZUS są przynajmniej kosztem uzyskania przychodu. Nie są jednak żadnymi składkami tylko kolejnym podatkiem liniowym z kwotą wolną dla bogatych czyli od góry. Są podatkiem gdyż pozostają w bardzo luźnym związku z wysokością świadczenia przynajmniej emerytalnego czy rentowego.Te rządzą się zupełnie odmiennymi regułami bardzo różnymi dla różnych świadczeniobiorców. 5. Ubezpieczenie zdrowotne tj składka na NFZ nie jest żadnym ubezpieczeniem tylko podatkiem liniowym. Tylko częściowo jest PITem bo pozostała część jest płacona z dochodu netto po PIT. 6. Koszty uzyskania przychodu z płacy nie są żadnymi kosztami uzyskania przychodu bo niczego nie można do nich zaliczyć i są absurdalnie niskie w stosunku do rzeczywistych - na przykład kosztów dojazdów, odzieży, droższych niż w domu posiłków itp. No i wiele innych.
Rafał napisal(a): Konstrukcja polskiego PIT jest idiotyczna - skomplikowana i niesprawiedliwa. Właściwie to szkoda gadać i pisać bo i tak nic się nie zmieni, ale co mi tam podam główne błędy, wady i niesprawiedliwości: 1. Kwota wolna czy też zryczałtowane koszty uzyskania przychodu z płacy są absurdalnie niske. Kwota wolna ma się nijak do minimum egzystencji, minimum socjalnego, płacy minimalnej itd. Naliczanie i sprawdzanie jej tylko zabiera czas i kosztuje. To już lepiej ją byłoby zlikwidować i obniżyć najniższą stawkę odpowiednio o wyliczony ułamek procenta. 2. Próg podatkowy jest niski i sporadycznie waloryzowany. Też nie odnosi się do niczego poza historyczną wartością ustalona politycznie z powodów o których nikt nie pamięta i nie ma potrzeby pamiętać - płacy średniej, mediany, ich wielokrotności itp. 3. Możliwość rozliczanie się z małżonkiem jest dziwacznie ograniczana i limitowana. Ulgi na dzieci i osoby na utrzymaniu są absurdalnie niskie i mają się nijak do w/w minimów czy kosztów utrzymania. 4. Składki ZUS są przynajmniej kosztem uzyskania przychodu. Nie są jednak żadnymi składkami tylko kolejnym podatkiem liniowym z kwotą wolną dla bogatych czyli od góry. Są podatkiem gdyż pozostają w bardzo luźnym związku z wysokością świadczenia przynajmniej emerytalnego czy rentowego.Te rządzą się zupełnie odmiennymi regułami bardzo różnymi dla różnych świadczeniobiorców. 5. Ubezpieczenie zdrowotne tj składka na NFZ nie jest żadnym ubezpieczeniem tylko podatkiem liniowym. Tylko częściowo jest PITem bo pozostała część jest płacona z dochodu netto po PIT. 6. Koszty uzyskania przychodu z płacy nie są żadnymi kosztami uzyskania przychodu bo niczego nie można do nich zaliczyć i są absurdalnie niskie w stosunku do rzeczywistych - na przykład kosztów dojazdów, odzieży, droższych niż w domu posiłków itp. No i wiele innych.
celnik.mateusz napisal(a): Po dwa, jak ktoś dorabia do etatu, to płaci tylko 350 zdrowotnego, więc zmiany go nie dotyczą.
tylko?
Z działalności tak. Z etatu pracodawca normalnie liczy składki. Przy czym należy pamiętać, że zdrowotne to w zasadzie podatek, tylko oddzielony od pita. Gdyby nie było zdrowotnego, to podatek byłby odpowiednio wyższy. to miała być ajronia. żenujące, że trzeba płacić drugi raz za to samo
Porty Lotnicze zarabiają coraz więcej.(..) Gdy w styczniu 2016 roku zmieniało się kierownictwo Przedsiębiorstwa Państwowego „Porty Lotnicze” firma była w bardzo trudnym położeniu. Straty w latach 2013 i 2014 wynosiły ponad 400 mln zł. Rok później odnotowano pierwszy od lat zysk. I stan ten trwa do dziś (..) W 2016 roku udało się zmniejszyć budżet PPL po stronie wydatków do poziomu 35 mln zł. To skutek m.in. usprawnienia nadzoru nad umowami podpisywanymi przez Porty Lotnicze z dostawcami towarów i usług.(..) W rezultacie w 2016 PPL zarobiły na czysto 206 mln zł, a w roku 2017 zyski wzrosły już do 272 mln zł. W ub. roku PPL zarobiły na swojej podstawowej działalności 369 mln zł, choć do bilansu za 2018 rok wpisano stratę 66 mln zł. Była to jednak tylko strata księgowa związana z odpisem po tym, jak Porty Lotnicze przekazały Skarbowi Państwa majątek swojej spółki-córki Chopin Airport Development. W tym roku - od stycznia do sierpnia - PPL zarobiły 265 mln zł. (..)
Całość tej skromnej notatki Czyli ktoś rocznie przytulał jakieś 600-800 mln, a ktoś na to pozwalał. Wycie staje się lepiej zrozumiałe, a sympatie też, w końcu karnet VIP do pewnych klubów to rocznie od kliku do kilkunastu tysięcy złotych
Skala na tabelce dobrana jak w reklamie suplementów diety. Tudzież jakiegoś cudownego nawozu rolniczego ,po którym plon wzrośnie o 3% a wykres wygląda ,jakby to 30% było. Tak zupełnie bokotematyczmie.
Kurde, słucham se spokojnie radio, a tu nagle! Rozwalanie polskiej gospodarki zaszło już tak daleko, że oprocentowanie polskich obligacji stało się... ujemne! Ujemne procenty chcą płacić pisoscy złodzieje, wstyd na całym rynku finansowym!!!
To akurat nie jest cecha pisoskich złodziei tylko waluty ojro, że ma ujemne stopy procentowe. Pisoskim złodziejom zawdzięczamy tylko niewielki narzut kredytowy nad obligacje niemieckie.
christoph napisal(a): No tak zepsuć dobre same poczucie Ignatzu! Dobry kolega tak nie robi. Tak może uczynić bardzo dobry kolega tylko
Przecież nie o prawdę tu idzie a o 3 kadencję. Nawet różnego rodzaju eksperci medialni nie rozkminiają tego jak los, przekaz jest jeden - silna i stabilna gospodarka, silne i stabilne państwo, warto tam pieniądze chować. Dzięki złodziejom z PiS. I tyle.
100 nowych obwodnic ma kosztować 28 mld zł – ogłosił rząd. Program będzie realizowany w latach 2020-2030. Zobacz, które miejscowości zostały uwzględnione w planie budowy dróg. Mamy pełną listę oraz mapy lokalizacji w województwach. Rząd ogłosił rozpoczęcie programu budowy 100 obwodnic na drogach krajowych. Wartość inwestycji wstępnie oszacowano na 28 mld zł.
– Ruch pojazdów przez środek miejscowości i uciążliwości z tym związane: korki, zanieczyszczenie powietrza, hałas, to codzienność wielu Polaków. Aby zwiększył się komfort życia mieszkańców zatłoczonych dziś miast i miasteczek, wybudujemy w ciągu 10 lat 100 obwodnic, które wyprowadzą ruch tranzytowy poza tereny zabudowane i przyczynią się do zwiększenia bezpieczeństwa na drogach – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
W ramach rządowego programu powstanie 100 obwodnic na sieci dróg krajowych o łącznej długości ok. 820 km. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wyjaśnia, że będą to trasy o najwyższych parametrach technicznych, dostosowane do przenoszenia obciążenia 11,5 t/oś. Inwestycjom tym będą towarzyszyły urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym oświetlenie spełniające wytyczne prawidłowego oświetlenia przejść dla pieszych.
– Dla części obwodnic opracowano już dokumentację niezbędną do rozpoczęcia inwestycji, dla części jest prowadzony proces przygotowawczy. Są też takie zadania, dla których przygotowania dopiero się rozpoczną – powiedział Jan Krynicki, rzecznik GDDKiA.
Pierwsze przetargi jeszcze w 2020 roku Wskazał, że dla kilkunastu obwodnic ogłoszenie postępowań przetargowych jest planowane jeszcze w 2020 roku. Będą to m.in. obwodnice Strzelec Krajeńskich (DK 22), Lipska (DK 79), Suchowoli (DK 8), Wąchocka (DK 42), Smolajn (DK 51), Koźmina Wielkopolskiego (DK 15) i Gryfina (DK 31).
Zobaczymy jak to będzie w dłuższej perspektywie, w branży szołbiznesowej i hajtekowej (w nich dziala CD Project Red) bylo wiele gwiazd na stosunkowo krótką metę.
Komentarz
najpierw myślą o społeczeństwie, a potem o sobie
1. Kwota wolna czy też zryczałtowane koszty uzyskania przychodu z płacy są absurdalnie niske. Kwota wolna ma się nijak do minimum egzystencji, minimum socjalnego, płacy minimalnej itd. Naliczanie i sprawdzanie jej tylko zabiera czas i kosztuje. To już lepiej ją byłoby zlikwidować i obniżyć najniższą stawkę odpowiednio o wyliczony ułamek procenta.
2. Próg podatkowy jest niski i sporadycznie waloryzowany. Też nie odnosi się do niczego poza historyczną wartością ustalona politycznie z powodów o których nikt nie pamięta i nie ma potrzeby pamiętać - płacy średniej, mediany, ich wielokrotności itp.
3. Możliwość rozliczanie się z małżonkiem jest dziwacznie ograniczana i limitowana. Ulgi na dzieci i osoby na utrzymaniu są absurdalnie niskie i mają się nijak do w/w minimów czy kosztów utrzymania.
4. Składki ZUS są przynajmniej kosztem uzyskania przychodu. Nie są jednak żadnymi składkami tylko kolejnym podatkiem liniowym z kwotą wolną dla bogatych czyli od góry. Są podatkiem gdyż pozostają w bardzo luźnym związku z wysokością świadczenia przynajmniej emerytalnego czy rentowego.Te rządzą się zupełnie odmiennymi regułami bardzo różnymi dla różnych świadczeniobiorców.
5. Ubezpieczenie zdrowotne tj składka na NFZ nie jest żadnym ubezpieczeniem tylko podatkiem liniowym. Tylko częściowo jest PITem bo pozostała część jest płacona z dochodu netto po PIT.
6. Koszty uzyskania przychodu z płacy nie są żadnymi kosztami uzyskania przychodu bo niczego nie można do nich zaliczyć i są absurdalnie niskie w stosunku do rzeczywistych - na przykład kosztów dojazdów, odzieży, droższych niż w domu posiłków itp.
No i wiele innych.
to miała być ajronia. żenujące, że trzeba płacić drugi raz za to samo
Czyli ktoś rocznie przytulał jakieś 600-800 mln, a ktoś na to pozwalał. Wycie staje się lepiej zrozumiałe, a sympatie też, w końcu karnet VIP do pewnych klubów to rocznie od kliku do kilkunastu tysięcy złotych
a efektywność rośnie, zaprzęgli algo-rytmy do sprawdzania szybkich podwyżek i jeszcze szybszych zwolnień lekarskich oras rehabilitacyjnych
https://www.money.pl/gospodarka/polak-kombinator-polka-kombinatorka-pomyslow-na-wyludzenia-z-zus-jest-wiele-6438226925131905a.html
https://businessinsider.com.pl/finanse/ujemne-oprocentowanie-obligacji-rzad-pozyczyl-pieniadze-a-odda-mniej/wm44g6v
Dobry kolega tak nie robi.
Tak może uczynić bardzo dobry kolega tylko
Rząd ogłosił rozpoczęcie programu budowy 100 obwodnic na drogach krajowych. Wartość inwestycji wstępnie oszacowano na 28 mld zł.
– Ruch pojazdów przez środek miejscowości i uciążliwości z tym związane: korki, zanieczyszczenie powietrza, hałas, to codzienność wielu Polaków. Aby zwiększył się komfort życia mieszkańców zatłoczonych dziś miast i miasteczek, wybudujemy w ciągu 10 lat 100 obwodnic, które wyprowadzą ruch tranzytowy poza tereny zabudowane i przyczynią się do zwiększenia bezpieczeństwa na drogach – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
W ramach rządowego programu powstanie 100 obwodnic na sieci dróg krajowych o łącznej długości ok. 820 km. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wyjaśnia, że będą to trasy o najwyższych parametrach technicznych, dostosowane do przenoszenia obciążenia 11,5 t/oś. Inwestycjom tym będą towarzyszyły urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym oświetlenie spełniające wytyczne prawidłowego oświetlenia przejść dla pieszych.
– Dla części obwodnic opracowano już dokumentację niezbędną do rozpoczęcia inwestycji, dla części jest prowadzony proces przygotowawczy. Są też takie zadania, dla których przygotowania dopiero się rozpoczną – powiedział Jan Krynicki, rzecznik GDDKiA.
Pierwsze przetargi jeszcze w 2020 roku
Wskazał, że dla kilkunastu obwodnic ogłoszenie postępowań przetargowych jest planowane jeszcze w 2020 roku. Będą to m.in. obwodnice Strzelec Krajeńskich (DK 22), Lipska (DK 79), Suchowoli (DK 8), Wąchocka (DK 42), Smolajn (DK 51), Koźmina Wielkopolskiego (DK 15) i Gryfina (DK 31).
miasto Uć to środek Polski
btw
czy dąłoby radę zrobiś mapę srodka Polski ludnościowo?
taka waga, nie wiem, od zagęszczenia ludzi na km2? i z tego środek? punkt ciężkości?
https://pl.wikipedia.org/wiki/Gęstość_zaludnienia#/media/Plik:Gęstość_zaludnienia_w_Polsce_w_2016_roku.png