Skip to content

motoryzacja

124»

Komentarz

  • @MiejSen powiedział(a):
    Te papiery z gitd z informacja o przekroczeniu to 3 lata temu się wypelniało wpisując dopiero kto prowadził.

    Co podobno umożliwiało jakieś godne potępienia praktyki, że sie płaciło mandat, ale żeby punktów nie dostać to płaciło kolegom ze wschodu, żeby ich wpisać, bo oni nie dostawali punktów.

    W tej chwili za odmowę wskazania kto kierował jest, zależnie od wykroczenia, od 800 do 5000 przy przekroczeniu prędkości i od 2000 do 4000 w przypadku zagrożenia w ruchu drogowym, z górnymi 8000 w przypadku recydywy. Bez punktów. Kolega ze wschodu nadal działa.

  • Cała oferta produktów Volvo w 1973 roku.

  • Na mieście mówią, że tego sajbertraka nie da się zarejestrować w Polsce. Przeszkodami są światła - ponieważ ledy, nie da się ich przerobić, a nie spełniają wymagań - a także ostre krawędzie, które są zabronione w UE.

  • tzw. memy tak komentują:

  • Ważny rosyjski generał zginął w Moskwie w wyniku... wybuchu bomby w skuterze elektrycznym!

    Sam nie wiem, czy to argument przeciw elektrykom, czy jednak za nimi.

  • General Electric

  • @los powiedział(a):
    General Electric

    Obecnie Generał Błoto i Generał Mróz już nie pomaga, za to Generał Elektryk przeszkadza

  • "Nasz czytelnik zainteresował się najmem długoterminowym elektrycznego Jeepa i podpisał wstępną umowę po ogłoszeniu dopłat "NaszEauto". Kiedy program wystartował, zaczął zgłębiać temat dofinansowania. Gdy wszystko sobie policzył, zrezygnował z samochodu."

    https://e.autokult.pl/chcial-elektryka-kiedy-ruszyly-dofinansowania-szybko-zrezygnowal,7121567103372064a

  • Pana Miłosza i jemu podobnych mi nie szkoda. Nawój mu auto elektryczne o małym zasięgu jak może sobie kupić normalne?

  • Ciekawy nowy pomysł na podniesienie sprawności silnika spalinowego.

  • Jeszcze jesienią 2024 szefowie Jaguara byli o krok od wyzywania swoich klientów.

  • Vlepiałę tę reklamę. Cieszą mnie te wyniki.

  • Ale to nie jest tak, że to miała być jakaś chytra finta w fincie, że mianowicie rebranding, wstrzymanie wszelakiej produkcji, a potem wejście z hukiem z nowym lepszym samochodem dla buzerantów? I to elektrycznym.

  • Ano, z elektrycznym siodełkiem.

  • @Szturmowiec.Rzplitej powiedział(a):
    Ale to nie jest tak, że to miała być jakaś chytra finta w fincie, że mianowicie rebranding, wstrzymanie wszelakiej produkcji, a potem wejście z hukiem z nowym lepszym samochodem dla buzerantów? I to elektrycznym.

    Może tak być, ale biorąc pod uwagę że weszli w woke kiedy woke już nie jest modny to i to auto elektryczne pokażą gdy już nie będą modne.

  • Ciekawe123 czy niemieckie (oraz wszelkie inne koncerny) mają świadomość, że Chiny trzymają się nie tyle mocno, co ich za .... wszystko:

    (...) W rozmowie z Automotive News Europe, Eckard powiedział, że producentów samochodów na całym świecie ogarnęła "pełna panika" w związku z chińskimi ograniczeniami eksportowymi metali ziem rzadkich.
    Chiny obecnie dominują na rynku metali ziem rzadkich, odpowiadając za 70 proc. ich światowego wydobycia, 85 proc. zdolności rafinacyjnych i 90 proc. produkcji stopów i magnesów.
    (...) Bez dostępu do magnesów i metali ziem rzadkich, produkcja wielu komponentów jest niemożliwa. Jak twierdzi Frank Eckard, telefony od zdesperowanych producentów nie ustają, a niektóre fabryki zapowiadają przestoje już w połowie lipca.
    (...) Szacuje się, że w typowym aucie elektrycznym znajduje się około 0,5 kg metali ziem rzadkich. To 2 razy więcej niż w przypadku aut spalinowych.

    Źródło omówienia.
    Reasumując, większość producentów samochodów, a już zwłaszcza elektrycznych, jest praktycznie uzależniona od Chin, które właśnie przystępują do rywalizacji w tym segmencie rynku.
    To zaiste świetlana perspektywa...

  • Należy się coraz uważniej przyglądać liście odrzuconych kandydatów na wiedeńska Akademię Sztuk Pięknych

  • Gdzieś mi umknął artykuł wskazujący że co prawda sprzedaż spadła o 20% ale ponieważ zysk na modelu wzrósł o 25%, więc realnie zyski wzrosły o kilka procent. Producenci wycofują najtańsze modele, usiłują zmienić model ze sprzedaży na 'wynajem' itp.
    Czyli zamykamy zakłady, produkujemy mniej ale bardziej dochodowych samochodów i nie sprzedajemy ich ale wynajmujemy.
    To będzie bardzo ciekawe123.
    Może komuś z was uda się dojść do tych danych.

  • edytowano 15:02

    Ale do pewnych granic to dobre biznesowo działanie. Chodzi o to, żeby zarobić a się nie narobić.

    Mądrą rzecz powiedział jeden szkoleniowiec z zarządzania. Zasada Pareto działa w prawie wszystkich dziedzinach, również w zarządzaniu, więc 20% (chodzi o czas, inwencję, energię) naszych najlepszych czy najważniejszych działań przynosi 80% skutków. Z kolei dolne, czyli najmniej ważne 20% naszych działań przynosi skutki opłakane, liczbowo pomijalne. Powinniśmy zastanowić się jakie to są zadania, czy możliwe jest zrezygnowanie z nich. Jeśli tak, jest to nasz obowiązek.

    Czynnoś powtórzyć.

    Szkoda przestała produkować citigo a pewnie niedługo przestanie robić fabie.

  • @trep powiedział(a):
    Ale do pewnych granic to dobre biznesowo działanie.

    To temat na dłuugie pisanie, bo jak ludzie stracą pracę (zamykanie zakładów, ograniczanie produkcji, bankructwa podwykonawców) to rynek siądzie, a to jest krótkoterminowo złe, a czy średnio? to zależy.

  • edytowano 18:06

    Takie wtrącenie koło tematu wątka.

    Brytyjczycy mogli być pionierami pojazdów - tkz. w pewnym sensie byli, ale sami sobie zatrzasnęli szansę.
    Jako, że stanowiły one konkurencje dla biznesu dorożek, to ichnie lobby doprowadziło w parlamencie do zakazu używania pojazdów Nawet były fizyczne ataki na te parowe busiki i doszło do śmierci pasażerów.

  • @posix powiedział(a):
    Takie wtrącenie koło tematu wątka.

    Brytyjczycy mogli być pionierami pojazdów - tkz. w pewnym sensie byli, ale sami sobie zatrzasnęli szansę.
    Jako, że stanowiły one konkurencje dla biznesu dorożek, to ichnie lobby doprowadziło w parlamencie do zakazu używania pojazdów Nawet były fizyczne ataki na te parowe busiki i doszło do śmierci pasażerów.

    Tak, jest o tym cały wątek w tym filmie, od 21 minuty, przodowali w tym biznesie i oddali go za darmo Niemcom, Włochom i Francuzom.

Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.