Skip to content

Elektromobilność - da sie

145791029

Komentarz

  • christoph napisal(a):
    Zima napisal(a):
    Cala ta elektrocostam ma sens o ile doprowadzi do bankructwa sowjeta.
    kocham Panią!
    Dla porzadku: Pan Zima.

    Przyjmuje i odwzajemniam wyraz chrzescijanskiej braterskiej milosci.
  • Zima napisal(a):
    christoph napisal(a):
    Zima napisal(a):
    Cala ta elektrocostam ma sens o ile doprowadzi do bankructwa sowjeta.
    kocham Panią!
    Dla porzadku: Pan Zima.

    Przyjmuje i odwzajemniam wyraz chrzescijanskiej braterskiej milosci.

    =))

    *
    "Podstawą tronu Bożego są sprawiedliwość i prawo; przed Nim kroczą łaska i wierność."
    Księga Psalmów 89:15 / Biblia Tysiąclecia

  • los napisal(a):
    Nie mają. Mózgi zużyli jakieś tysiąc lat temu tępiąc orientalnych chrześcijan.
    Kasę mają i słońce. To jest jakiś potencjał.

    Ale nawet jak im sie energy transition nie uda, ropę mają tak tanią jak nikt, więc zostaną ostatni. To jeszcze dziesiątki lat raczej.
  • edytowano August 2020
    Wildcatter napisal(a):
    los napisal(a):
    Nie mają. Mózgi zużyli jakieś tysiąc lat temu tępiąc orientalnych chrześcijan.
    Kasę mają i słońce. To jest jakiś potencjał.

    Ale nawet jak im sie energy transition nie uda, ropę mają tak tanią jak nikt, więc zostaną ostatni. To jeszcze dziesiątki lat raczej.
    Do Transition potrzebują wynajętych specjalistów, sami tego nie zrobią, puki co jeszcze mają środki.
  • To jak z rakietami i atomem po 2 wojnie. Gdyby nie Mossad zastraszający Niemców....
  • MarianoX napisal(a):
    Wildcatter napisal(a):
    los napisal(a):
    Nie mają. Mózgi zużyli jakieś tysiąc lat temu tępiąc orientalnych chrześcijan.
    Kasę mają i słońce. To jest jakiś potencjał.

    Ale nawet jak im sie energy transition nie uda, ropę mają tak tanią jak nikt, więc zostaną ostatni. To jeszcze dziesiątki lat raczej.
    Do Transition potrzebują wynajętych specjalistów, sami tego nie zrobią, puki co jeszcze mają środki.

    Spoko. Generalnie ciekawsza jest dyskusja jak my do tego podchodzimy, niż czy Arabowie sobie z tym poradzą.
  • Trochę dziwnie ten przecinek przy cenie postawili - obstawiam, że zaczyna się od 1M czarnych. Ale 1 k zasięgu to już jest coś nad czym warto się zastanowić, jak stanieją. Ładowanie 3”.
    https://www.grove-auto.com/granite
  • Czarnych, to znaczy juanów. Jeszcze w początku lat 90 w Chinach były dwie waluty. Dla tambylców RMB, czyli ludowe jednostki monetarne, czyli tzw. juany, zwane przez przyjezdnych czarnymi, oraz dla przyjezdnych FEC, czyli foreign exchange certificate zwane przez przyjezdnych białymi. Coś na wzór naszych bonów, lecz nie równowartość dolara a miejscowej waluty. Oczywiście, choć wartość nabywczą RMB i FEC miały identyczną, w zakupie droższe były te drugie.

    A tu inny, produkowany już seryjnie, samochód wodorowy. Bigda w tym, że w Polsce nie ma jeszcze stacji, ale ponoć mają być dwie: jedna w Wawie jedna w Gdańsku. Cena 0,25Mpln, zasięg 550Mm. Paliwo droższe, niż benzynka. Tankowanie do pełna 3 minuty!!!

    https://www.toyota.pl/new-cars/mirai/
  • edytowano August 2020
    Jest taka książka Andrzeja Czerwińskiego Akumulatory baterie ogniwa.
    Z 2005 ale był dodruk w 2018 - WKŁ, nie wiem czy coś nawet dopisywano. Na zakończenie rozdziału są wypunktowane zalety i wady danego ogniwa. Autor troszkę też pisze o motoryzacji i trendach.
  • Humer (ale tutaj)

    image
  • trep napisal(a):
    A tu inny, produkowany już seryjnie, samochód wodorowy. Bigda w tym, że w Polsce nie ma jeszcze stacji, ale ponoć mają być dwie: jedna w Wawie jedna w Gdańsku. Cena 0,25Mpln, zasięg 550Mm. Paliwo droższe, niż benzynka. Tankowanie do pełna 3 minuty!!!

    https://www.toyota.pl/new-cars/mirai/
    Toyoda to interesujący przypadek.
    Pozycja na rynku może jakoś tam świadczyć o tym, że wiedzą co robią.
    A robią tak, że na ten moment nie mają na rynku żadnego modelu EV (ani też chyba PHEV)..
    Cały czas ostrożnie, rozwijając swoje hybrydy i nie zarzucając tematu napędów alternatywnych.
    Decydentom nie zazdroszczę, bo planowanie coraz bardziej przypomina ruletkę.ru.
  • Ładnie to autko nazwali. "Przyszłość" :)
  • Większy zasięg - nie piszą Jaki, oraz ładowanie 15 minut. Zwykły elektryk ale bateria nowa.

  • No ale w elektrykach to bakteria była największym problemem.
    Kurde, gdyby tak Izera miała taką (może się da z Japońcami dogadać?) to byłaby bomba.
  • No, w elektryku PRZEDE WSZYSTKIM o akumulatory (baterie) się rozchodzi! :)
  • Ja to się w ogólę dziwię, że skoro w elektrykach największym problemem jest czas ładowania baterii, że nie robi się baterii wymiennych.
    Teraz już nie robię zdjęć lustrzanką, ale jak robiłem, miałem w torbie zapasową bateryjkę i jak pierwsza się wykończyła, wkładałem drugą. Tak powinno być na stacjach.
    Większość z nas zapewne pamięta naboje do syfonów?
  • edytowano August 2020
    Ano właśnie. Siedziałyby sobie na stacji bateryjki na półeczkach ładując się, podjeżdżamy, zdajemy pustą do naładowania, a pobieramy naładowaną.
  • 15 minut to już byłby super wynik. Przewaga nad konkurencją ogromna. Ale takiej przewagi się nie sprzedaje.
  • trep napisal(a):
    Ja to się w ogólę dziwię, że skoro w elektrykach największym problemem jest czas ładowania baterii, że nie robi się baterii wymiennych.
    Teraz już nie robię zdjęć lustrzanką, ale jak robiłem, miałem w torbie zapasową bateryjkę i jak pierwsza się wykończyła, wkładałem drugą. Tak powinno być na stacjach.
    Większość z nas zapewne pamięta naboje do syfonów?
    To nie jest takie proste. Baterie w autach są b. duże.
  • I ciężkie.
    Trzebaby ich składować kilkaset, do tego jakieś wózki widłowe czy cuś podobnego żeby to wszystko tachać.
    No i problem - czy na pewno chcę wymienić moją nowiuśką baterię na niepewną ze stacji. Choć to akurat pewnie jakimiś normami dałoby się ogarnąć.
  • edytowano August 2020
    tak działały pierwsze elektryki w NiuJorku, wymienne baterie, stajesz, podejżdża wóz ze swieżymi bakterjami , wymieniają i cyk!
    jedziesz dalij

    pamiętałęm coś, ale nie do końca
    śład tylko taki znalazłem w artykule bodaj sprzed roku
    Pod koniec XIX w. w Berlinie eksperymentowano z elektrycznymi autobusami (zasięg 180 km, prędkość 25 km/godz.). Powstały też pierwsze stacje szybkiego ładowania oraz firmy zajmujące się wymianą baterii (1896 r.). Były też firmy oferujące wynajem baterii połączony z ich ładowaniem, co dziś uznawane jest za przyszłościowy model ekonomiczny użytkowania aut elektrycznych. W 1900 r. blisko 30 proc. samochodów jeżdżących w USA (co prawda jeszcze nielicznych) miało napęd bateryjny.
  • trep napisal(a):
    Ja to się w ogólę dziwię, że skoro w elektrykach największym problemem jest czas ładowania baterii, że nie robi się baterii wymiennych.
    Teraz już nie robię zdjęć lustrzanką, ale jak robiłem, miałem w torbie zapasową bateryjkę i jak pierwsza się wykończyła, wkładałem drugą. Tak powinno być na stacjach.
    Większość z nas zapewne pamięta naboje do syfonów?
    To samo myślałem parę dni temu!

    I można (jakby kogoś stać) mieć drugą w domu (garażu), albo byłby system wypożyczeń przy stacjach benzy...., e, akumuładowych (!).
    Nie musiałyby by' tak duże (pojemne) jak te w aucue.... E, inżynierowie już wszystkie możliwe opcje już rozrysowali, tylko nie chcą nam powiedzieć!
  • edytowano August 2020
    stareczasy napisal(a):
    trep napisal(a):
    Ja to się w ogólę dziwię, że skoro w elektrykach największym problemem jest czas ładowania baterii, że nie robi się baterii wymiennych.
    Teraz już nie robię zdjęć lustrzanką, ale jak robiłem, miałem w torbie zapasową bateryjkę i jak pierwsza się wykończyła, wkładałem drugą. Tak powinno być na stacjach.
    Większość z nas zapewne pamięta naboje do syfonów?
    To nie jest takie proste. Baterie w autach są b. duże.
    To się zużywa przecież. Ma cykle do wyczerpania. Zapomnijcie o wymianach.
  • Lucid Air. 100kusd. Zasięg 700+km. Czyli robią już przyzwoite zasięgi. Może do czasu produkcji Izery coś u nas tez drgnie, bo nominalne 400km i 45” pupy nie urywa, a autko fajne.
  • Bez MM i zadęcia
    Rajdowiec Dytko buduje e-auto, które już jezdzi

    W połowie września firma iXAR wraz z partnerem – Five Star -polskim producentem akumulatorów zorganizowały trasę promocyjną elektrycznego microcara wzdłuż wybrzeża – od Międzyzdrojów aż do Helu.

    Projekt na produkcję taniego miejskiego „elektryka” jest jeszcze we wczesnej fazie, wciąż trwają testy i próby, a ten kilkudniowy wyjazd był jednym z elementów zbierania doświadczeń.

    Podczas tego „tourné” po polskich letnich uzdrowiskach i kurortach ważny był odbiór ludzi a ich pochlebne reakcje na taki typ samochodu pokazują też, że jest zainteresowanie i potrzeba użytkowania ekologicznych pojazdów, również w takich miejscach.

    W tej trasie testowane były specjalne akumulatory, które skutecznie zasilały polski prototyp. Podczas wrześniowego testu zasięg pojazdu z zamontowanym na dachu rowerem wynosił około 40 – 50 km. iXAR był ładowany głównie na dużych campingach zlokalizowanych wzdłuż trasy.
  • edytowano September 2020
    Kalfiornia wprowadzi zakaz sprzedaży nowych samochodów osobowych i ciężarowych napędzanych benzyną i Dieslem od 2035 roku. To bardzo radykalny ruch w kierunku przejścia na pojazdy elektryczne i zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych. Gubernator Gavin Newsom upatruje w silnikach benzynowych i typu Diesel wroga nr 1.
    https://wrc.net.pl/is-to-juz-przesadzone-usa-zakazuje-sprzedazy-samochodow-z-silnikami-benzynowymi-i-diesla
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.