Skip to content

Przegląd geopolityczny

11112131416

Komentarz

  • MM jest bardziej realne, Jedwabny Szlak to taka gadka do zdobywania wpływów. Zauważcie Państwo, Chińczycy już wszystkim w okolicy obiecali, że będą stanowić główne centrum dystrybucji na Europę. Na razie chińskie małe centra dystrybucyjne są w Niemczech.
  • Ceny frachtu lotniczego, kolejowego i morskiego:http://airtimecritical.com/site/pl/rozwiazania/ekspresowa-kolej-chin-europy-przelom-transporcie-kontenerow/.
    Lotniczy obecnie ponad dwa razy droższy niż kolejowy i 10 razy droższy niż orski. Według mojej wiedzy podane w artykule ceny frachtu morskiego są zawyżone. Ceny do Chin są znacznie niższe niż z Chin bo jest nierównowaga tonażowa w obrocie.
  • KazioToJa napisal(a):
    MM jest bardziej realne, Jedwabny Szlak to taka gadka do zdobywania wpływów. Zauważcie Państwo, Chińczycy już wszystkim w okolicy obiecali, że będą stanowić główne centrum dystrybucji na Europę. Na razie chińskie małe centra dystrybucyjne są w Niemczech.
    Nigdy nie byłem Chińczykiem, ale tak se myślę, że gdybym miał gdzieś robić centrum destrybucji, to bym je zrobił tam, gdzie jest dużo kupujących i to tych bogatszych, a nie powiedzmy w Macedonii.
  • No Polska nie jest bez szans. Właściwie to ma duże szanse. Jest na szlaku i to na wejściu na największy rynek zbytu. Stąd już prowadzi się na wielką skalę dystrybucję na teren całej UE, w tym starej UE, w dużej części polskiej produkcji. Polska jest już i będzie lepiej skomunikowana ze starą UE i zaczyna być z Międzymorzem. Polska jest już potęgą w transporcie - w usługach transportowych w Europie. Centra dystrybucyjne w Polsce są zdecydowanie tańsze niż w starej UE - tak capex jak opex czyli inwestycje rzeczowe i koszty operacyjne
  • No przekonał mnie Kolega tym capexem i opexem. W takim razie zmachałbym taki centr w okolicach Zbąszynka.
  • Tylko Uć - "skrzyżowanie Europa" ! Może jeszcze być coś na Śląsku.
  • skrzyżowanie via regia (Kale' - Kijóv) z a1 tusz obok Gliwic
    a' propos co łączy a1?
  • Zwracam też uwagę, że jest bardzo mało konkretów odnośnie tego JSZ 2.0. Nie powiem, żebym specjalnie szukał, ale to już trochę trwa, ileś informacji do nas dociera, a właściwie cały czas nie wiadomo o co kaman. Mityczny Jedwabny Szlak i wszyscy się ślinią. A może gdyby pokazali plany to by wyszło, że to Jedwabna Ścieżka, z bardzo małym wpływem na ogólny obrót towarami chińskimi (czy importem do Chin) ? Słyszałem też opinię jednego z ekspertów (taki Bartosiak plus), który stwierdził wprost, jeżeli ma to być konkret to Chin nie stać. Nawet ich. Partycypacja krajów tranzytowych konieczna, problem w tym, że to są raczej biedne kraje.

    Póki co, wygląda na to, że JSZ 2.0 to polityczna gra, w klasycznie chińskim stylu, mamienie krajów złotymi górami. W ramach walki o wpływy z USA. Ściema. W każdym razie, a to już podkreślają wszyscy znawcy tematu, Chińczykom nie można wierzyć.
  • Szturmowiec.Rzplitej napisal(a):
    KazioToJa napisal(a):
    MM jest bardziej realne, Jedwabny Szlak to taka gadka do zdobywania wpływów. Zauważcie Państwo, Chińczycy już wszystkim w okolicy obiecali, że będą stanowić główne centrum dystrybucji na Europę. Na razie chińskie małe centra dystrybucyjne są w Niemczech.
    Nigdy nie byłem Chińczykiem, ale tak se myślę, że gdybym miał gdzieś robić centrum destrybucji, to bym je zrobił tam, gdzie jest dużo kupujących i to tych bogatszych, a nie powiedzmy w Macedonii.
    Gubina do Berlina niewiele dalej niż z Guben, a nieruchomości i robocizna tańsze. Ale nie o to chodzi - wszystkim wkoło obiecali, że będą głównym niechińskim beneficjentem. Słowa. A i jeszcze jedno - w Panamie jest mnóstwo wieżowców wypełnionych chińskimi firmami handlowymi.
    A Nowy Jedwabny Szlak - bardzo dużo rzecz po drodze musiałoby się udać, by zafunkcjonował. Zanim Chińczycy nie będą mieli w Rosji swoich baz (posterunków) raczej nie wypali. W czasach niepokoju i zmian granic go nie będzie.

  • No więc tak - JSz to Jedwabna ścieżka, a w najlepszym razie droga zapasowa i jednopasmowa. I co z tego? Nie da się zarobić? A1 zaś łączy, czy też ma łączyć, Skandynawię via Międzymorze z Bałkanami z odnogami na Morze Czarne i do Włoch. Ponad 200 milionów ludzi bez Włoch.
  • christoph napisal(a):
    skrzyżowanie via regia (Kale' - Kijóv) z a1 tusz obok Gliwic
    a' propos co łączy a1?
    A1 z A4 i z DTŚ (Drogowa Trasa Średnicowa, taka lokalna autostrada z Gliwic do Sosnowca przez Katowice)

    węzeł Sośnica (Gliwice)

    image

    image

  • Mie się podobał tekst jednego smęciarza, co zamiast radować się NJS to smęcił, że tyle hajsu to na pewno Żółty Człowień za bezdurno nie wywali. Raczej, powiadał, to jest zagrywka na użytek wewnętrzny, zwłaszcza w zakresie związania tamtejszego dzikiego zachodu z centrami polityczno-gospodarczymi na East Coast. Powiada, że może i wszechpasmowe ałtostrady, jak i szypko kolejke Szinkansen dociągną se do granicy kazachstańskiej, ale dalej niech się już partnerzy dorzucają, skoro tacy strategiczni. Logiczne.
  • KazioToJa napisal(a):
    MM jest bardziej realne, Jedwabny Szlak to taka gadka do zdobywania wpływów. Zauważcie Państwo, Chińczycy już wszystkim w okolicy obiecali, że będą stanowić główne centrum dystrybucji na Europę. Na razie chińskie małe centra dystrybucyjne są w Niemczech.
    W Niemczech jest wszystko. I Chińczycy, i cały handel z USA idzie do Europy przez Niemcy.
    Upadek i katastrofa Niemiec to najkrótsza (i jedyna!) droga do resetu geopolitycznej sytuacji handlowej.
  • edytowano August 2017
    jest przede wszystkim burza z piorunami.

    czy w Warszau w tym dniu chwalebnym tez wali grad?
  • balbina napisal(a):
    jest przede wszystkim burza z piorunami.

    czy w Warszau w tym dniu chwalebnym tez wali grad?
    Pogoda piękna, nie żal żyć w taki dzień!
  • Jeśli upadnie lub choćby lekko się cofnie globalizacja wszystko się zmieni. Chiny nie będą potrzebować Niemiec i starej UE. Jeszcze trochę technologii do zakupu i skopiowania i mogą się skupić na budowie własnej potęgi w Azji i dobrobytu. Nie będzie im potrzebny jedwabny szlak do starej UE, a nawet ten morski straci na znaczeniu. Będą potrzebować za to coraz więcej żywności i surowców. Żywność jest i będzie w nadmiarze na Międzymorzu, i dalej przez Ukrainę, południową Rosję i Kazachstan do Chin. Wystarczy jedwabny szlak do nas.Surowce są po drodze na Syberii i w Azji Centralnej.Chiny muszą to kupować bez względu na cła, regulacje, unie i systemy polityczne. Mogą to też kupować od Ameryki, ale chyba wolą bliżej. Ameryka rozważa znowu handlową izolację, a przynajmniej większą protekcję. Nie wygląda to dobrze dla Niemiec i starej UE. Znacznie mniejszy będzie popyt na eksport i jego opłacalność. Mogą z tego wyjść zwijając nieco gospodarki do rozmiarów popytu wewnętrznego i kurczącej się populacji. Mogą się zredukować zamiast zislamizować. Dla nas tez nie najlepiej, ale jednak są pewne szanse w rynku samego Międzymorza, we wspomnianych Chinach i Ameryce ze względu na sojusz militarny.
  • ad romeckum
    a' propos co łączy a1?
    co z czym?
  • apropos Niemcum
    rok temu Chinczycy kupili KUKA (KUKĘ?)
    firmę starą 150 lat, lidera produkcji i wymyślania robotów przemysłowych
    centrum badawcze, patenty miliony rozwiązań w świecienr 1,2 i czy
    patenty i takie tam
    3 diler Mercedesa i jego centra serwisowe są już chinskie,
    Volvo ze Szwecji ma też chinskiego właściciela

    port w Pireusie na wyjściu z kanału Sueskiego też

    instytut Konfucjusza w każdej WSI (pono 12 studentów z Piekingu zawsze było na Akademii Obrony Narodowej)
  • warto posłuchać Chodakiewicza, oj warto
  • Dlaczego i o czym oraz co mówi?
  • Przemko napisal(a):
    Dlaczego i o czym oraz co mówi?
    coś mówi o świecie i o USA szczególnie. Insajderskie spojrzenie z jednej i globalne z drugiej.

  • Dzięki, to posłucham.
  • Planowałem na tym być ale zapomniałem. Dzięki za nagranie.
  • Rola Chodakiewicza w kontekście zmian w Polsce może okazać się kluczowa.
  • Obejrzałem film ze spotkania z Chodakiewiczem (post powyżej był przed). Cały czas szukam na jakiej zasadzie i kto doradza PiSowi w pewnych sprawach. I chyba już wiem. Nie sam Chodakiewicz, ale dzięki niemu. To może się kupy trzymać.
  • On mówi o Trójmorzu jak o fakcie dokonanym. Optymistyczne.
  • edytowano August 2017
    JORGE napisal(a):
    Rola Chodakiewicza w kontekście zmian w Polsce może okazać się kluczowa.
    John Lenczowski! To jest szycha https://pl.wikipedia.org/wiki/John_Lenczowski
    image
    tu mówi o Instytucie, który założył


  • Z Chodakiewiczem mam jeden problem. Dlaczego jeszcze go nie zajebali?
  • Waski napisal(a):
    Z Chodakiewiczem mam jeden problem. Dlaczego jeszcze go nie zajebali?
    Siedzi w USA?
    Był na aucie?
    Ma krycie usańców?
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.