Skip to content

Wielki sukces Mateusza Morawieckiego- PAD rezygnuje z przewalutowania kredytów CHF

123457»

Komentarz

  • JORGE napisal(a):
    Nie wiem co jest bardziej opłacalne. Brak realizacji jednej z obietnic i tak popularnego prezydenta, czy mocne obciążenie budżetu, albo wojna z bankami. Nie wiem, nie znam się. Póki co nic nie wskazuje, żeby Kaczyński dokonywał złych kalkulacji. Zwycięstwa na wszystkich frontach nie są możliwe, przecież to polityka.
    Dokładnie. Budżet na 2017 jest bardzo napięty i tam nie ma już pieniędzy na żadne dodatki. Może w końcu roku, albo w trakcie 2017, pojawią się jakieś nowe środki i możliwości i wtedy można pomyśleć o kolejnych wydatkach na realizacje skądinąd słusznych celów i obietnic. Główna nadzieja jest we wzroście gospodarczym, nieco wyższej inflacji (tak, tak dla budżetu to korzystne) oraz poprawie ściągalności podatków. Inna rzecz, że dodatkowe środki powinny być przeznaczone raczej na bezpieczeństwo (armia, służby specjalne w szczególności wywiad i kontrwywiad, wojnę informacyjną w tym propagandę i politykę historyczną, obronę terytorialną i organizacje paramilitarne itp) oraz usuwanie barier rozwojowych szczególnie w infrastrukturze ( przekop mierzei, rura gazowa do Norwegii, autostrada północ-południe, udrożnienie rzek dla żeglugi, technologie spalania węgla itd). Frankowiczowe lobby wpuściło PiS i Dudę w kanał o wątpliwym uzasadnieniu i korzyści. Znacznie bardziej społecznie pożądane i politycznie korzystne są ruchy na emeryturach, likwidacji śmieciówek czy wsparciu mieszkalnictwa. To czy frankowicze głosują na PiS czy na Petru ma znaczenie drugorzędne. Ważne co im się rzeczywiście należy i od kogo. Od dokopywania bankom przy każdej okazji ważniejsze jest zwiększenie udziału w sektorze, wzmocnienie kontroli i ochrony klientów na przyszłość.
  • Rafał znowu w punkt! Jesteś prawdziwym głosem rozsądku na tym forumku, muszę to przyznać