Skip to content

Wypełniona obietnica - Świątynia Opatrzności Bożej

1356

Komentarz

  • No nie wiem. Nie znam się na sztuce i architekturze, ale nie wydaje mi się aby istniał czy nawet mógł lub powinien istnieć architektoniczny wzór budynku kościoła. KK katolicki jest oparty na Ewangelii, a nie na Prawie w którym każdy szczegół był ściśle określony. To, jak wiemy, prowadziło i prowadzi zawsze do dominacji prawa nad człowiekiem, a to prawo ma być dla człowieka.Jasna sprawa że budynek kościoła ma służyć ludziom do oddawania chwały Bogu. I w związku z tym istnieje w tej materii zmienność zależnie od czasów, kultury lokalnej, gustów itp.Oczywiście pełnej dowolności nie ma, ale zasady nie są przesadnie drobiazgowe.Mnie odpowiada klasyka. Najbardziej kościoły z pierwszych wieków - proste bizantyjskie bazyliki jak stodoły z mozaikami i dość oszczędnym wystrojem.Piękne są jednak także strzeliste kościoły gotyckie. Romańskie mniej mi odpowiadają. A przepych od renesansu mnie rozprasza.
  • christoph napisal(a):
    Polecam kościół św Józefa wbudowany w Hindenburgu, dziś Zabrze.
    Musi kolega konsekwentnie nazywać St. Petersburg Leningradem. Zabrze było Hindenburgiem tylko przez 30 lat, St. Petersburg Leningradem dłużej.

  • Jak budowali to sie tak nazywało
  • Czyli petersburskie blokowiska są w Leningradzie?
  • edytowano October 2017
    christoph napisal(a):
    Jak budowali to sie tak nazywało
    To znaczy, że że żona mojego wujka urodziła się w Stalinogrodzie, bo tak brzmiała wówczas oficjalna nazwa Katowic. Człowiek uczy się przez całe życie.
  • Jesli Żona Szanownego Wujka urodziła sie w Stalinogrodzie, to cusz zrobić.
  • Alle ab ovo
    Czy po spełnieniu starożytnego ślubu teraz nastanie Złoty Wiek?
  • Bo Świąynia Opatrzności Bożej
    Stoi
  • jakże nastanie, skoro JUŻ nastał! :-D
  • Przepraszam
    Nadejszło wieczne Teraz

  • natomiast z katolicką architekturą kościelną jest większy kłopot

    nadal nie wiemy, co wyznacza jej katolickość