Skip to content

Elektromobilność - da sie

18911131430

Komentarz

  • edytowano April 2021
    tvp info, 9.04.202, 12:04
    ... minister klimatu zgodził się na przeznaczenie gruntu w Jaworznie pod fabrykę polskich samochodów elektrycznych. Następnym krokiem ma być przejęcie przez Skarb Państwa spółki ElectroMobility Poland.
    Czyli Izera... padła? (A teraz powstanie lepsza, państwowa...)
  • To jest państwowa spółka.

    ElectroMobility Poland S.A. – polskie przedsiębiorstwo skoncentrowane na rozwoju elektromobilności i samochodów elektrycznych założone w 2016 roku z inicjatywy państwowych spółek branży energetycznej.
  • tak, tak, sam pisałem, zapomniałem, bo państwo kupuje od państwa...
    co za innowacja!
  • edytowano April 2021
    W Turcji z inicjatywy rządu Recepa Tayyipa Erdogana trwa budowa nowej fabryki samochodów Togg. Pierwszy w kraju samochód osobowy ma być pojazdem elektrycznym, a kilka innych serii ma być napędzanych elektrycznie.

    Mehmet Gurkan Karakas, dyrektor generalny Togg, przez wiele lat pracował u niemieckiego dostawcy samochodów Bosch, ostatnio jako szef działu silników elektrycznych. Niedawno poinformował Karakaş Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) O aktualnym statusie projektu.

    W zakładzie produkcyjnym w zachodniej prowincji Bursa w Turcji oczekuje się, że pierwsze samochody elektryczne trafią na linie produkcyjne pomimo wybuchu pandemii Corona "pod koniec 2022 r., W ostatnim kwartale" - według Karakash w wywiadzie W siedzibie firmy w Bilecim Vadisi, u bram Stambułu chce nie tylko budować samochody, ale "inteligentne urządzenia", rodzaj telefonu komórkowego na czterech kołach.

    Szef Togga postrzega fakt, że on i jego rosnący zespół nie mają doświadczenia w produkcji samochodów jako zaletę. "Skoncentrowanie się na zadaniu jest znacznie łatwiejsze niż w tradycyjnej firmie". Ponieważ nie musisz radzić sobie z ciężarami organizacji, która rozrosła się przez dziesięciolecia z całą biurokracją i oporem. Powinno to ułatwić Toggowi współpracę z najlepszymi startupami. "Na wysokości oczu" - podkreślił Karakash, urodzony w 1965 roku.

    Togg w futurystyczny sposób spojrzał na pierwsze modele pod koniec 2019 roku. W tym czasie prototyp SUV-a średniej wielkości został pokazany na imprezie w Turcji wraz z koncepcją sedana. Przy tych dwóch samochodach Togg współpracował z włoskim studiem projektowym Pininfarina. Ponadto planowany jest mniejszy SUV i samochód kompaktowy, a także pickup.


    W zależności od modelu i zastosowanej baterii, samochody elektryczne Togg powinny zapewniać zasięg od 300 do ponad 500 kilometrów na jednym ładowaniu. Fabryka została zaprojektowana w Bursie dla rocznej zdolności produkcyjnej 175 000 samochodów. Karakaş ogłosił, że do 2030 r. Zakład będzie produkować pięć różnych linii. Większość komponentów jest produkowana w Turcji. Ich udział musi wynosić co najmniej 51 procent na początku produkcji, a później więcej. Dyskutuje się również o własnej produkcji ogniw akumulatorowych, ale akumulatory będą początkowo pochodzić z nowej fabryki chińskiego dostawcy Farasis w Bitterfeld.

    Samochody elektryczne Togg będą sprzedawane po raz pierwszy w Turcji od 2023 roku; Początkowo miał wejść na rynek w 2022 roku. Planowana ekspansja w Europie Środkowej powinna rozpocząć się najwcześniej w 2024 roku. "Zostaniemy w kraju przez pierwsze 18 miesięcy" - powiedział Karakasz. Odnosząc się do rzekomej ceny zakupu 25 000 euro, powiedział tylko, że na określenie kwoty jest za wcześnie.

    Źródło: clippers.com.pl

    boję się, że będą szybsi,
    a u nas za dwa lata bęą konie arabskie i tureckie e-mobile
  • ...nie lękajmy się

    ...a jeśli ktoś zapragnie turecki elektromobil, droga wolna
  • edytowano May 2021
    Maglev nad przewodnikowa kolej magnetyczna w Chinach. Na ciekłym azocie.
    Hyperloop light przed Elonem Mózgiem
    https://www.komputerswiat.pl/aktualnosci/nauka-i-technika/chiny-zaprezentowaly-przelomowy-prototyp-pociagu-maglev-maszyna-ma-osiagac-predkosc/8y6sn5c
    Korpus pociągu zbudowano z włókna węglowego, a jego kadłub ma bardzo niskie opory. Prędkość konstrukcyjną jednostki oszacowano na 620 km/h (osiągając ją, maszyna ustanowi zapewne rekord prędkości), ale zespół przewiduje, że realna prędkość, jaką maszyna będzie mogła osiągnąć, będzie znacznie wyższa, bo projekt przewiduje nawet 800 km/h przy wykorzystaniu niskociśnieniowych tuneli
  • Jechałem maglewem ale tym starym i tylko coś ponad 400. Fajne uczucie, bo ma się wrażenie, że pociąg jest nieruchomy. Absolutnie.
  • "Szef Togga postrzega fakt, że on i jego rosnący zespół nie mają doświadczenia w produkcji samochodów jako zaletę. "

    Hehehe. ehhhhh...
  • trep napisal(a):
    Jechałem maglewem ale tym starym i tylko coś ponad 400. Fajne uczucie, bo ma się wrażenie, że pociąg jest nieruchomy. Absolutnie.
    I totale zaufanie do elektryków. Przez moment wyobraziłem sobie ten worek że skóry wypełniony w 80 proc. wodą, mv2/2 i brak prądu.
  • Nie no, do odrzutowców też, bo też kilka razy w życiu samolotem leciałem.

    Kilometrów to nie wiem, ale godzin to nawet więcej spędziłem w benzyniakach. Tu trzeba było wykazać się zaufaniem do hydrauliki (hamulce).
  • W ogóle życie wymaga racjonalnego zaufania.
  • https://e.autokult.pl/41389,pierwsza-jazda-porsche-taycan-cross-turismo-to-czarny-sen-purystow-sorry-ono-jest-genialne

    można i w Polsce - znaczy jest rynek
    znaczy jest chore - zielona energia wypuszczana w taki sposób dla frajdy
    znaczenie mają powerbanki

    Stacje Ionity, na które czekamy od zeszłego roku, są już wybudowane w przynajmniej trzech lokalizacjach. Urządzenia o mocy 320 kW można też spotkać w placówkach Porsche Centrum i na Silesii Ringu. Również niezależni operatorzy zainwestowali w tak potężne ładowarki i je zainstalowali w kraju. Niestety, w każdym przypadku trzeba obejść się smakiem, bo choć sprzęt jest, to punkty te jeszcze nie są dostępne: albo ze względu na brak odpowiednich pozwoleń, albo na brak przyłączy.

    A szkoda, bo wrażenia z tak szybkiego ładowania są niesamowite. Porsche przywiozło do Kamienia Śląskiego wielki powerbank, z którego ładujemy równocześnie 10 aut. Podpinamy je dwa razy: po przyjeździe na tor, a potem po blisko godzinie jazdy po nim. Przerwy nie trwają długo, może po pół godziny, a i tak każdy wyjeżdża prawie naładowanym do pełna samochodem.
  • Jak duży może być w Polsce rynek na auta kosztujące 750 tysięcy złotych?
  • no własnie
    auto w cenie domu (a domy maja byc tańsze niź mieszkania)
  • ...woda z mózgu
  • innowacja do entej!

    Prototyp wozu konnego wspomaganego napędem elektrycznym powiezie turystów do Morskiego Oka. Testy hybrydowego wozu mającego odciążyć konie zaplanowano na drugą połowę czerwca – zapowiada Tatrzański Park Narodowy (TPN). Jeżeli wszystko pójdzie pomyślnie, to nowoczesne wozy wejdą do użytku na stałe.

    To już drugi, ulepszony prototyp hybrydowego wozu konnego. Pierwszy został skonstruowany na zlecenie TPN w 2016 r., jednak po serii testów jego baterie uległy spaleniu. Obecny, udoskonalony prototyp był już wstępnie testowany w październiku i listopadzie ubiegłego roku. Pierwsze próby wypadły pomyślnie. Wóz chwalili również wozacy trudniący się przewozem konnym do Morskiego Oka, którzy mają docelowo użytkować hybrydy.

    "Podczas najbliższych testów chcemy zwiększyć częstotliwość kursów. Chcemy też, aby na wozach zasiedli turyści. Obecnie czekamy na tzw. ładowarkę adaptacyjną, która ma jeszcze bardziej usprawnić działanie wozu" - powiedział Zbigniew Kowalski z TPN.

    W obecnym wozie zastosowano zupełnie nowe rozwiązania. Część podzespołów została sprowadzona z Wielkiej Brytanii oraz Włoch. Jak wyjaśnił Kowalski, zmienił się system przekazywania energii, który w tym wozie jest bardziej płynny. W poprzednim prototypie w pewnych momentach konie były pchane przez wóz, a w innych przetrzymywane.

    "Powożący będą musieli nauczyć się obsługi mechanizmu, aby umiejętnie nim sterować. Podczas zjazdu akumulatory będą się ładowały i wówczas można odzyskać nawet i 90 proc. energii zużytej do podjazdu. Podczas testu naszym zadaniem będzie ustawienie odpowiednich parametrów mechanizmu ładującego" - wyjaśnił Kowalski.

    Nowy wóz może zabrać nawet do 16 pasażerów, natomiast podczas testów wywożonych będzie 12 osób, zgodnie z obowiązującym regulaminem dla zwyczajnych wozów wożących pasażerów na tym dystansie.

    Za prototyp wozu Tatrzański Park Narodowy zapłacił około 120 tys. zł.
  • Super sprawa. Jeśli to serio serio będzie fajnie działać, to mają do ogarnięcia niszowy rynek w całej Europie, może i Stanach.
  • Nieźle! 120 tysięcy to jak za darmo, kto to zrobił tak po taniości?
  • Szturmowiec.Rzplitej napisal(a):
    Super sprawa. Jeśli to serio serio będzie fajnie działać, to mają do ogarnięcia niszowy rynek w całej Europie, może i Stanach.
    potrzebni prawnicy, żeby pozastrzegać w Patentamtach
  • to nowy koncept hybrydy, hamowanie prądnicą, główny napęd - zwierzęcy
    co na to eko lolo?
  • a tu kwiatek dla administracji - propozycja kursu dla urzędników

    Program kursu:

    Tradycyjne podejście do planowania transportu.
    Elementy mobilności miejskiej.
    Idea zrównoważonej mobilności – jej cechy charakterystyczne w porównaniu z modelem tradycyjnym.
    Omówienie planu zrównoważonej mobilności:
    konstrukcja dokumentu;
    proces wdrażania dokumentu;
    rola partycypacji społecznej w opracowywaniu planu;
    Omówienie technologii i wzorców zgodnych z koncepcją zrównoważonej mobilności.
    Elektromobilność – jej miejsce w koncepcji zrównoważonej mobilności.



    Absolwenci otrzymają zaświadczenia o ukończeniu kursu podpisane przez dyrektora, na podstawie § 16 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19 marca 2019 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 652).

    Opłata za szkolenie wynosi netto 350 zł + 23% VAT od osoby (zwolnione z VAT w przypadku finansowania w co najmniej 70% ze środków publicznych).
  • bez wspomagania - 12 pasażerów
    ze wspomaganiem - 16 pasażerów

    Czyli to wcale nie koniom będzie lżej!
  • edytowano June 2021
    mówi się o zakazie produkcji i sprzedaży aut z silnikiem spalinowym
    Szacujemy, że połowa biznesu motoryzacyjnego i produkcji części oraz komponentów wytwarzanych w Polsce jest dedykowana samochodom z silnikiem spalinowym. A inwestycje w sektorze dokonywane były nie na perspektywę kilkuletnią, lecz znacznie dłuższą – podkreśla Jakub Faryś, prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego. Zwraca przy tym uwagę, że w koalicji lobbującej za zakazaniem sprzedaży aut spalinowych od 2030 r. nie ma państw z rozwiniętym przemysłem motoryzacyjnym.

    https://www.rp.pl/Motobiznes/306139948-Do-zakazu-sprzedazy-aut-spalinowych-coraz-blizej.html
  • Już 14 lipca powinniśmy wiedzieć, czy Komisja Europejska zakaże sprzedaży aut z silnikami spalinowymi na terenie Wspólnoty. Wszystko to w ramach walki ze zmianami klimatu.

    Portal Politico informował, na podstawie wiadomości z trzech unijnych źródeł, że plan, który zostanie przedstawiony w święto narodowe Francji, zawiera zakaz sprzedaży dla pojazdów wyposażonych w silniki spalinowe od 2035 r.

    - To nie będzie dotyczyło tylko silników spalinowych, ale będzie to zarazem koniec hybryd plug-in - skomentował dla Politico Hildegard Müller, szef VDA, niemieckiego lobbysty na rzecz przemysłu motoryzacyjnego.

    Już teraz są coraz liczniejsze miejsca w Europie, do których dieslem nie wjedziesz. W Szwecji samochodów na benzynę i olej napędowy nie będzie można sprzedawać od 2030 r., w Wielkiej Brytanii od 2035 r. We Francji tę datę ustalono na 2040 r., ale decyzja KE może to przyśpieszyć.
    https://businessinsider.com.pl/wiadomosci/przejecia-orlenu-to-juz-nie-repolonizacja-ale-reakcja-na-czarne-chmury-opinia/erqxvn9
  • ...w 2035 będzie UE?
  • edytowano June 2021
    Niech s.. spadają. I sadzą drzewa. Dużo drzew.

    EDIT: A w ogóle to co nie można było dośrubować wysokich norm emisyjnych. Czemu po prostu zakazik ?
  • Dobre pytanie.
  • Anglicy już sobie sami postanowili że od 2040 lub 2045 będzie można rejestrować wyłącznie elektryki, od 2035 tylko hybrydy.
  • Generalnie to widzę ja, że cały świat poza Związkiem Radzieckim i czarną Afryką powoli zakazuje blachosmrodów.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Phase-out_of_fossil_fuel_vehicles#Places_with_planned_fossil-fuel_vehicle_bans
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.