Chińczycy jako partner, ciekawe posunięcie, rzekłbym mocno odważne w obecnej sytuacji geopolitycznej.
Kto się śmiał, ten... sam sobie laurkę wystawiał.
Geely to ciekawy kooperant, niestety, bo to chińczycy wysuwają się na czoło w temacie elektromobili i bateryjek do nich. Te wszystkie Geely, BYD-y, Chery i Great Wall Motors jeśli niedługo wejdą do UE trochę bardziej, to powinny przyspieszyć zdychanie europejskiej motoryzacji.
Ciekawe jakie miny będą mieli eurokomisarze jak zieloną rewolucję będą przeprowadzać chińscy biznesmeni miast europejskich? Podejrzewam, że zacznie się wielkie odkręcanie zielonej ideologii w imię ratowania resztek przemysłu.
janosik napisal(a): Ciekawe jakie miny będą mieli eurokomisarze jak zieloną rewolucję będą przeprowadzać chińscy biznesmeni miast europejskich? Podejrzewam, że zacznie się wielkie odkręcanie zielonej ideologii w imię ratowania resztek przemysłu.
Jest to swoista schizofrenia towarzyszy komisarzy i zarazem ciekawy eksperyment pokazujący hierarchię dwóch przeciwstawnych priorytetów, tzn. wszelkie eko-lolo vs. futrowanie niemieckiego przemysłu.
Ale i tak bardziej obawiam się o przepalone styki tych, którzy wieszczą moto-apokalipsę spowodowaną wyłączną winą towarzyszy komisarzy zaczadzonych ekologizmem, gdy nagle okaże się, że reszta świata - poza zasięgiem towarzyszy - zrobiła to samo, a czasem nawet szybciej i bardziej.
Odkręcanie ideologii nic nie da. Jest wiele lat za późno. Bardzo trudno uwierzyć by europejscy producenci nadrobili zapóźnienia teknologiczne, a nade wszystko, by zmienili sposób myślenia.
natenczas napisal(a): Odkręcanie ideologii nic nie da. Jest wiele lat za późno.
Kolega nie docenia inżynierii społecznej. Pstryk i walczymy z globalnym oziębieniem, pstryk i walczymy z globalnym ociepleniem, pstryk i Putin reformuje Rosję, pstryk i Putin jest mordercą, pstryk i Musk jest geniuszem ratującym ludzkość, pstryk i Musk wpuszcza Trumpa do Ćwierkacza. Wysoko rozwinięte i wykształcone społeczeństwa państw przodujących cywilizacyjnie są wytresowane w sposób doskonały.
Towarzyszom europejskim obojętne jest czy cywilizacje zniszczą islamiści czy Chińczycy, na razie chodzi o zniszczenie fundamentów pod budowę nowego człowieka.
natenczas napisal(a): Odkręcanie ideologii nic nie da. Jest wiele lat za późno.
Kolega nie docenia inżynierii społecznej. Pstryk i walczymy z globalnym oziębieniem, pstryk i walczymy z globalnym ociepleniem, pstryk i Putin reformuje Rosję, pstryk i Putin jest mordercą, pstryk i Musk jest geniuszem ratującym ludzkość, pstryk i Musk wpuszcza Trumpa do Ćwierkacza. Wysoko rozwinięte i wykształcone społeczeństwa państw przodujących cywilizacyjnie są wytresowane w sposób doskonały.
Jasna sprawa, tylko tu - pewnie zbyt mętnie wyrażone - chodziło o wpływ tego pstryknięcia na ratowanie niemieckiej motoryzacji. To na to wydaje się być za późno, choć może ponosi mnie nadmiar optymizmu.
A na ile ta chińska firma jest chińska? Pytam w związku z jednym ostatnim posunięciem POTUSa Joe Bidena, gdzie okazało się, że chińskie firmy głowy mają jednak w USA.
In 2018, according to the Financial Times, Li has become Daimler's largest shareholder, with a 9.7% stake in the German automaker.[8]
In March 2020, Li was in talks with Volvo Cars to merge with Geely in his move to create a global automaker. Both Volvo and Geely are owned by Li's investment fund Zhejiang Geely Holding Group, but are being operated as separate entities.[9]
In September 2022, Shufu's group acquired a 7.6% stake in Aston Martin.[10]
Przemko napisal(a): Istotnie spokój z jakim niemiecka branża motoryzacyjna zmierza ku przepaści jest fascynujący. Oni chyba coś wiedzą.
Z punktu widzenia produkcji, elektryki to idealne rozwiązanie z racji czasu życia kluczowego komponentu. Nie przewidzieli tylko, że kluczowy element będzie produkowany gdzieindziej (Chiny i Polska).
Przemko napisal(a): Istotnie spokój z jakim niemiecka branża motoryzacyjna zmierza ku przepaści jest fascynujący. Oni chyba coś wiedzą.
Defacto! Spokój i upór z jakim równo maszerują w przyszłość, a właściwie w swoje wyobrażenie przyszłości, jest intrygujący. Trzymam kciuki za ten kierunek ile sił w paluchach.
los napisal(a): No i najważniejsze - elektromobilność to Tesla, Tesla to Musk a Musk kupił Twittera i chce odblokować Trumpa więc jest be.
O tym poście sobie właśnie pomyślałem, bo na głównej cnn.com właśnie wisi milutki filmik z F-16 eskortującymi naszych grajków na Kataru. Zazwyczaj było o braku demokracji i homofobii. Doceniają współpracę?
Na nagraniu widzimy, że samochód ma 19 mil zasięgu (około 30 kilometrów), a temperatura na zewnątrz wynosi około -7 stopni Celsjusza. Po podłączeniu Tesli do ładowarki, pojazd informuje o konieczności nagrzania baterii przed przystąpieniem do ładowania. Niestety pomimo upływu nawet kilku godzin, proces uzupełniania energii się nie rozpoczyna.
Źródło tej wesołej informacji. Czyli bez garażu się nie da!
ms.wygnaniec napisal(a): Kolejna zima i te same problemy, co rok temu:(...) Czyli bez garażu się nie da!
Wiadomix! Bogaci se poradzą, a biednym hak w smak. Orliński:
Oprah, Michelle i Sheryl dzielą się swoimi radami jak nowoczesna feministka może zmniejszyć ślad węglowy podróżując prywatnym odrzutowcem (tip: w wystroju kabiny niemodne i nieekologiczne plastiki należy zastąpić kością słoniową z hodowli fair trade!).
ms.wygnaniec napisal(a): Kolejna zima i te same problemy, co rok temu:(...) Czyli bez garażu się nie da!
Wiadomix! Bogaci se poradzą, a biednym hak w smak. Orliński:
Oprah, Michelle i Sheryl dzielą się swoimi radami jak nowoczesna feministka może zmniejszyć ślad węglowy podróżując prywatnym odrzutowcem (tip: w wystroju kabiny niemodne i nieekologiczne plastiki należy zastąpić kością słoniową z hodowli fair trade!).
A potem dopowiada: "Przy całej mojej złośliwości: oczywiście lepszy taki progresywizm od jakiegokolwiek konserwatyzmu."
Co chcecie, pisarz dobry, obserwator dobry, tyle tylko że lewak, no, każdemu może się zdarzyć.
Tem otto mię ujon:
Kiedyś myślałem, że głosowałbym na GUE/NGL. Gdy patrzę na Clare Daly i Micka Wallace’a, mam wrażenie, że widzę parodię oszalałych lewaków, wymyśloną przez prawicowego satyryka. Doprawdy, bliżej mi do Anne Applebaum!
Zadanie. Oblicz wartość emisji gaszenia palącego się zero-emisyjno-auta. Auto: Tesla. Czas gaszenia pożaru: 5 godzin Ilość jednostek straży pożarnej: (?)
Komentarz
Geely to ciekawy kooperant, niestety, bo to chińczycy wysuwają się na czoło w temacie elektromobili i bateryjek do nich.
Te wszystkie Geely, BYD-y, Chery i Great Wall Motors jeśli niedługo wejdą do UE trochę bardziej, to powinny przyspieszyć zdychanie europejskiej motoryzacji.
Ale i tak bardziej obawiam się o przepalone styki tych, którzy wieszczą moto-apokalipsę spowodowaną wyłączną winą towarzyszy komisarzy zaczadzonych ekologizmem, gdy nagle okaże się, że reszta świata - poza zasięgiem towarzyszy - zrobiła to samo, a czasem nawet szybciej i bardziej.
Odkręcanie ideologii nic nie da. Jest wiele lat za późno. Bardzo trudno uwierzyć by europejscy producenci nadrobili zapóźnienia teknologiczne, a nade wszystko, by zmienili sposób myślenia.
Towarzyszom europejskim obojętne jest czy cywilizacje zniszczą islamiści czy Chińczycy, na razie chodzi o zniszczenie fundamentów pod budowę nowego człowieka.
A na ile ta chińska firma jest chińska?
Pytam w związku z jednym ostatnim posunięciem POTUSa Joe Bidena, gdzie okazało się, że chińskie firmy głowy mają jednak w USA.
In March 2020, Li was in talks with Volvo Cars to merge with Geely in his move to create a global automaker. Both Volvo and Geely are owned by Li's investment fund Zhejiang Geely Holding Group, but are being operated as separate entities.[9]
In September 2022, Shufu's group acquired a 7.6% stake in Aston Martin.[10]
Czyli bez garażu się nie da!
Tem otto mię ujon:
Oblicz wartość emisji gaszenia palącego się zero-emisyjno-auta.
Auto: Tesla.
Czas gaszenia pożaru: 5 godzin
Ilość jednostek straży pożarnej: (?)
https://www.facebook.com/100010735864356/posts/pfbid0263RpgxZaEBKtAv1n5wwMgyf8s2GbBF6CKnq8WYwKPG9JFtBUyi5gi5TS2zfgcdyLl/
(uwaga, to defacto nie gaszenie, bo takie auto się dusi lub topi, lecz zabezpieczanie okolicy przed zagrożeniem rozprószenia ognia)