A pamiętacie jak ci przeklęci Polacy nie chcieli pracować na habryce Elona Mózga? A ten przecie łaskawie postawił ją w NRD, żeby było blisko do pracy.
I co? I obraził się Elon na niewdzięczność ludożerki, co to nawet jej nie chce się kąsać chleba (bez nadmiernej omasty), ji teraz zwalnia tych Polaków, którym jeszcze się chciało. Ech życie, sobacze na tym łez padole...
@Szturmowiec.Rzplitej powiedział(a):
A pamiętacie jak ci przeklęci Polacy nie chcieli pracować na habryce Elona Mózga? A ten przecie łaskawie postawił ją w NRD, żeby było blisko do pracy.
I co? I obraził się Elon na niewdzięczność ludożerki, co to nawet jej nie chce się kąsać chleba (bez nadmiernej omasty), ji teraz zwalnia tych Polaków, którym jeszcze się chciało. Ech życie, sobacze na tym łez padole...
-Na temat marki Izera mam ambiwalentne uczucia, ale o tym może kiedy indziej.
To co natomiast w mojej ocenie dokłada parę punktów na kupkę "uda się" to przejrzenie listy pracowników na linkedinie.
Naprawdę siedzi tam już teraz sporo inżynierów z bardzo fajnymi CV i funkcjami szefów działów w takich firmach jak Jaguar, VW, Opel, GM, Hyundai, Fiat, PESA, PSA, Aston Martin czy Land Rover. Część najwyraźniej specjalnie wróciła zza granicy.
Mogę sobie tylko wyobrazić jak bardzo zmotywowani są ludzie, którzy wrócili do Polski, aby mieć jedyną szansę w życiu pracować nad polską marką samochodu.
Oni nic nie musieli. Ale chcą. To ma szansę zrobić różnicę. --
Heh to ciekawe, że wspominamy o Izerze bo dzisiaj sobie tak pomyślałem, że już tyle czasu minęło, i dalej nic nie słychać o jakiejś faktycznej produkcji. Temat grzany już od 2016.
Chyba nie ściągnęli tych pajaców tylko po to aby sobie siedzieli i nic nie robili. Prawda?
2023 styczeń pojawia się prototyp. Wystartowali oficjalnie w 2020 i TRZY LATA zajęło im zrobienie prototypu.
Wstyd.
Oby to w końcu ruszyło naprawdę, bo na razie to niestety ostro przepieprzana kasa. Niech Państwo kupuje na start te auta rozkręca to i powoli może wskoczymy nawet na właściwe tory spalinówek.
Wy tu o jakichś śmiesznych paru groszach rozmawiacie, tymczasem u Wietkągów:
Akcje VinFast, wietnamskiego producenta pojazdów elektrycznych, wzrosły o 255 proc. po debiucie na amerykańskiej giełdzie Nasdaq w połowie sierpnia. Firmę, która nie odnotowała jeszcze zysku, wyceniano nawet na 85 mld dolarów, czyli na więcej niż Ford czy General Motors, dwóch gigantów amerykańskiej motoryzacji. Taka waluacja odzwierciedla nadzieje wiązane przez inwestorów z VinFast, który wedle prognoz może powtórzyć sukces amerykańskiej Tesli.
Po pożarze na statku Fremantle Highway, który wybuchł 25 lipca na Morzu Północnym w okolicach wyspy Ameland, ogień ostatecznie udało się stłumić, a sam statek po wielu trudnościach odholować do portu w holenderskim Eemshaven. (..)
W dobrym stanie wydawał się być również elektryczny Mercedes EQE, który opuszczał statek w środę (30 sierpnia). Ale gdy tylko umieszczono auto w kontenerze, doszło do pożaru. Na szczęście obecni na miejscu strażacy szybko zareagowali i wypełnili kontener wodą, odcinając tym samym dopływ tlenu, co pozwoliło stłumić ogień.
Źródło tej ciekawej informacji.
Czyli elektryki zawsze palą się do działania.
A jako bonus, po ostatnich dwóch pożarach na statkach do przewozu samochodów, stawki ubezpieczenia za przewożenie elektryków poszybowały niebotycznie (nie umiem tego zweryfikować).
Czekam na zakaz przewozu elektryków promami i w pociągach po Kanałem Angielskim.
Założona w 2019 roku w Szwecji firma zajmująca się elektrycznymi ciężarówkami, Volta Truck, poinformowała, że zdecydowała się złożyć wniosek o ogłoszenie upadłości w swoim kraju. Decyzja ma być związana z sierpniowym ogłoszeniem bankructwa przez dostawcę akumulatorów, firmę Proterra.
Zaledwie kilka miesięcy temu elektryczna ciężarówka producenta, model Zero, otrzymała unijną homologację. Model miał być dostępny z dwoma pakietami akumulatorów - o pojemności 150 oraz 225 kWh. Zdaniem producenta miało to pozwalać na przejechanie od 150 do 200 km.
Całość tego omówienia.
W tle pozyskane fundusze w wysokości 300 mln. Okazuje się, że nasza Izera to amatorzy pod względem przepalania kasy.
Jako bonus mamy wszystkie wady pojazdu elektrycznego wyeksponowane.
@posix powiedział(a):
Heh to ciekawe, że wspominamy o Izerze bo dzisiaj sobie tak pomyślałem, że już tyle czasu minęło, i dalej nic nie słychać o jakiejś faktycznej produkcji. Temat grzany już od 2016.
Chyba nie ściągnęli tych pajaców tylko po to aby sobie siedzieli i nic nie robili. Prawda?
2023 styczeń pojawia się prototyp. Wystartowali oficjalnie w 2020 i TRZY LATA zajęło im zrobienie prototypu.
Wstyd.
Oby to w końcu ruszyło naprawdę, bo na razie to niestety ostro przepieprzana kasa. Niech Państwo kupuje na start te auta rozkręca to i powoli może wskoczymy nawet na właściwe tory spalinówek.
@ms.wygnaniec powiedział(a):.
W tle pozyskane fundusze w wysokości 300 mln. Okazuje się, że nasza Izera to amatorzy pod względem przepalania kasy.
Jako bonus mamy wszystkie wady pojazdu elektrycznego wyeksponowane.
Z tego co czytam to miały być średniej wielkości ciężarówki do rozwożenia towarów po mieście. Przecież to jest bardzo dobre rozwiązanie.
Amazon ma już 10 Rivianów - 10% całej floty.
Chiny budują samochody elektryczne, jak wcześniej rowery czy hulajnogi bo na to są dotacje, a tego badziewia się nie kupuje, tylko często po okresie magazynowania 'utylizuje'. Byle statystyki się zgadzały.
No więc jak nie chcą kupować po dobroci, to dowalimy podatkiem:
1 stycznia 2024 roku w Wielkiej Brytanii zaczną obowiązywać przepisy mówiące, że sprzedaż samochodów elektrycznych lub wodorowych w ciągu całego roku ma wynosić co najmniej 22 proc. całej sprzedaży danej marki. Producenci, którzy znajdą się pod progiem, będą płacili horrendalne kary - 15 tys. funtów za auto osobowe lub 9 tys. funtów - za dostawcze.
Całość omówienia
Czyli podatkiem zmusimy was do pokochania elektryków.
Komentarz
W starej mszy słowa konsekracji wypowiadane są głośnym szeptem, powoli, jakby każde słowo osobno i w mocnym pochyleniu nad ołtarzem kapłana.
Wyglądało i brzmiało tajemniczo, magicznie.
No, jakieś tam 'hokus-pokus' kapłan robi i chleb zamienia w ciało...
A pamiętacie jak ci przeklęci Polacy nie chcieli pracować na habryce Elona Mózga? A ten przecie łaskawie postawił ją w NRD, żeby było blisko do pracy.
I co? I obraził się Elon na niewdzięczność ludożerki, co to nawet jej nie chce się kąsać chleba (bez nadmiernej omasty), ji teraz zwalnia tych Polaków, którym jeszcze się chciało. Ech życie, sobacze na tym łez padole...
https://www.msn.com/pl-pl/motoryzacja/wiadomosci/tesla-zwalnia-polaków-niemiecka-fabryka-zrywa-pracownikom-umowy/ar-AA1frb0C
A to Amerykanin, sojusznik
Południowy-afrykanin...a nawet afrykaneer czyli -> niby-nie-niemiec -> czyli kolonista -> (g)Bur.
Wszystko sie zgadza
Tymczasem Izera zatrudnia:
Szymon Janus na tt:
-Na temat marki Izera mam ambiwalentne uczucia, ale o tym może kiedy indziej.
To co natomiast w mojej ocenie dokłada parę punktów na kupkę "uda się" to przejrzenie listy pracowników na linkedinie.
Naprawdę siedzi tam już teraz sporo inżynierów z bardzo fajnymi CV i funkcjami szefów działów w takich firmach jak Jaguar, VW, Opel, GM, Hyundai, Fiat, PESA, PSA, Aston Martin czy Land Rover. Część najwyraźniej specjalnie wróciła zza granicy.
Mogę sobie tylko wyobrazić jak bardzo zmotywowani są ludzie, którzy wrócili do Polski, aby mieć jedyną szansę w życiu pracować nad polską marką samochodu.
Oni nic nie musieli. Ale chcą. To ma szansę zrobić różnicę. --
https://pap-mediaroom.pl/nauka-i-technologie/zbudowana-na-platformie-sea-izera-bedzie-autem-zwinnym-i-bardzo-bezpiecznym
Cieszy zwłaszcza Aston Martin, będziem popylali jak Ignatz czy Xsiążę Pan
Heh to ciekawe, że wspominamy o Izerze bo dzisiaj sobie tak pomyślałem, że już tyle czasu minęło, i dalej nic nie słychać o jakiejś faktycznej produkcji. Temat grzany już od 2016.
Chyba nie ściągnęli tych pajaców tylko po to aby sobie siedzieli i nic nie robili. Prawda?
2023 styczeń pojawia się prototyp. Wystartowali oficjalnie w 2020 i TRZY LATA zajęło im zrobienie prototypu.
Wstyd.
Oby to w końcu ruszyło naprawdę, bo na razie to niestety ostro przepieprzana kasa. Niech Państwo kupuje na start te auta rozkręca to i powoli może wskoczymy nawet na właściwe tory spalinówek.
Lasciate ogni speranza, od początku szło o przepalenie kasy.
Spieszcie się Polacy zanim eklektomobilnosc upadnie.
Znaczy ci kondotierzy po to, żeby szybciej przepalić?
Nie znam detali spraw których nie znam detalicznie.
Wy tu o jakichś śmiesznych paru groszach rozmawiacie, tymczasem u Wietkągów:
https://nowakonfederacja.pl/kosmiczny-sukces-indii-koniec-chinskiego-cudu-gospodarczego-¦-z-centrum-swiata-sierpien-2023/?success
geely ma już Volvo
Sprzedawanie nadziei na zyski najlepszym interesem
Źródło tej ciekawej informacji.
Czyli elektryki zawsze palą się do działania.
A jako bonus, po ostatnich dwóch pożarach na statkach do przewozu samochodów, stawki ubezpieczenia za przewożenie elektryków poszybowały niebotycznie (nie umiem tego zweryfikować).
Czekam na zakaz przewozu elektryków promami i w pociągach po Kanałem Angielskim.
A pojawiały się informacje że to jednak nie pożar elektryka spowodował ten pożar.
'Ogień pojawił się w okolicach samochodu elektrycznego' buchachacha. Tam była sprawna instalacja ppoż, więc zwykły pożar to by było inaczej.
https://www.facebook.com/61550685926163/posts/pfbid02CA5NjxEHAT9G7uSp3hdAcJ5JvYbpf7wVunBNFmTaouKYqBaDrjPJoGhMukBS4aC4l/
Wspaniale bezużyteczne narzędzie, są taczki dwukołowe - raz że więcej można załadować ale i dużo prościej się nią powozi.
Proporcja powierzchni użytkowej do konstrukcji zbyt mała.
)
(Dzieciaka 6-8 letniego się nie powiedzie
Dodam, że plastikowy pojemnik nie na gruz, kamienie, szuter i błoto zalepi, zniszczy ten odsłonięty napęd.
Nie doroslismy do wodoru
https://www.slazag.pl/metropolia-rezygnuje-z-autobusow-na-wodor-orlen-za-duzo-chcial-za-paliwo?fbclid=IwAR1W3uqBVwh1E9evbGpSDciXhLFEdKoBz-suvkkzD1ac4LiOGfRa9uoRev0
No to kolejne wieści z elektromobilności:
Całość tego omówienia.
W tle pozyskane fundusze w wysokości 300 mln. Okazuje się, że nasza Izera to amatorzy pod względem przepalania kasy.
Jako bonus mamy wszystkie wady pojazdu elektrycznego wyeksponowane.
"Według nowych badań, połowa właścicieli aut elektrycznych wraca po ich posiadaniu do wozów spalinowych lub też ma spaliniaka jako rezerwę."
https://cheddar.com/media/study-50-of-ev-owners-rely-on-backup-options
Zamkną fabrykę Izery;)
https://francuskie.pl/izera-do-likwidacji-w-nieudanym-projekcie-uczestniczyl-poprzedni-dyrektor-stellantis-polska-wojciech-mieczkowski/?feed_id=18097&_unique_id=6532a896cea88&fbclid=IwAR2wE1jPLPsbErviovqF4vm6ryY_Q0l9lMid4Grx52EdMwiHQaw2Lc4BUxA
Z tego co czytam to miały być średniej wielkości ciężarówki do rozwożenia towarów po mieście. Przecież to jest bardzo dobre rozwiązanie.
Amazon ma już 10 Rivianów - 10% całej floty.
Polecam, choć nie umiem zweryfikować:
Ale co?
Chiny budują samochody elektryczne, jak wcześniej rowery czy hulajnogi bo na to są dotacje, a tego badziewia się nie kupuje, tylko często po okresie magazynowania 'utylizuje'. Byle statystyki się zgadzały.
Duży Sęk, ciekawe czy Volvo Car Gent działa tak samo.
No więc jak nie chcą kupować po dobroci, to dowalimy podatkiem:
Całość omówienia
Czyli podatkiem zmusimy was do pokochania elektryków.