Szturmowiec.Rzplitej napisal(a): „Bruksela odpuszcza w kwestii "pieniędzy za praworządność". Nowe rozwiązania zaproponowane przez szefa Rady Europejskiej w praktyce oznaczają, że dużo trudniej będzie odebrać Polsce fundusze unijne.
Czymże jest trudność, jeśli można zarobić pieniądze?
Coś mi się zdaje zdaje, że jesteśmy świadkami końca UE.
Maria napisal(a): Bardzo przyjemna wiadomość na koniec dnia
Nie przesadzajmy z radością: zmienią się chyba głównie zasady głosowania, z niespotykanej i cudacznej formuły odwróconej większości kwalifikowanej (jak większość nie jest na "nie" to karzemy za łamanie) na normalne. To wygrana bitwa, nie wojna.
Otóż to. Nie ukręcą bicza na siebie, a każdy z nich wie najlepiej, co ma za uszami. Dobrze się stało, bo donoszenie na swój kraj nie stało się skutecznym precedensem.
*
"Podstawą tronu Bożego są sprawiedliwość i prawo; przed Nim kroczą łaska i wierność."
Księga Psalmów 89:15 / Biblia Tysiąclecia
Odstrzelanie ma swoje konsekwencje. To że mogą lub chcą uzyskać taką możliwość nie oznacza że ta metoda nie ma ograniczeń i negatywnych konsekwencji. Działa nieźle dopóki jest tylko potencjałem. Działa wówczas przez postrach. Może być zastosowana raz, góra dwa razy i to w stosunku do małych i słabych nadal w celu postraszenia reszty. Zastosowana wobec wielu lub silnego wzbudzi bunt oraz zniechęcenie do samej UE. Używanie porównania do opcji atomowej jest nieuprawnione i błędne. Po użyciu atomu mamy niekontrolowaną wojnę i duże prawdopodobieństwo końca świata a przynajmniej unicestwienia zaatakowanego. W przypadku UE jest życie poza UE.
A tak w ogóle to gdzie jest teras ta cała unia europejska? Nad praworządnością to wszedzie się chciała pochylić a teraz przy koronawirusie jakby nie istniała...
wojtek napisal(a): A tak w ogóle to gdzie jest teras ta cała unia europejska? Nad praworządnością to wszedzie się chciała pochylić a teraz przy koronawirusie jakby nie istniała...
Będzie się o tym wujni przypominać w stosownych chwilach.
Europejczycy i państwa Europy przetrwają epidemię. Lepiej lub gorzej, dłużej lub krócej, różnie ale przetrwają. Czy Unia Europejska ją przetrwa nie jest pewne. Na razie jest bierna i nieskuteczna. Nie działają wspólne standardy i nie działa solidarność. Kompromituje się przez to i daje dowody swojej nieprzydatności i przereklamowania. Traci i straci autorytet. Po koronawirusie łatwiej będzie ignorować jej instytucje i przeciwstawiać się jej. Aby przetrwać będzie musiała udowodnić ponownie swoją przydatność. To jest możliwe wyłącznie poprzez cofniecie się być może aż do poziomu wyłącznie unii celnej.
UE rozpada się wzdłuż granic egoizmów niemieckiego i francuskiego.
Włosi zrobili listę potrzebnych im leków oraz sprzętów i przesłali Unii. Niemcy i Francuzi wprowadzili embargo na eksport z tej listy praktycznie 1 do 1.
wojtek napisal(a): A tak w ogóle to gdzie jest teras ta cała unia europejska? Nad praworządnością to wszedzie się chciała pochylić a teraz przy koronawirusie jakby nie istniała...
Szymon Hołownia właśnie na TT zganił kolegę, ponieważ Unia nie takich kompetencji ale ibtsk dużo czyni!
13. msrca 2020, 13:20
Od wczoraj ze zdumieniem obserwuję wykorzystywanie epidemii #koronwirus do ataków na Unię Europejską.
Powtarzanie kłamstw na ten temat przez część krajowych polityków i publicystów jest co najmniej nierozważne (1/5) #Hołownia2020
Kompetencje Unii określają unijne traktaty i nie ma w nich polityki zdrowotnej. To państwa członkowskie same zdecydowały się zatrzymać dla siebie kontrolę nad polityką zdrowotną. (2/5)
...
To naprawdę smutne, że w sytuacji kryzysu część wpływowych osób próbuje zbić kapitał na podsycaniu paniki i antyeuropejskich nastrojów. To nie czas na kłótnie. Musimy sobie pomagać, również przez przekazywanie sobie rzetelnych i sprawdzonych informacji! (5/5) #Hołownia2020
wojtek napisal(a): A tak w ogóle to gdzie jest teras ta cała unia europejska? Nad praworządnością to wszedzie się chciała pochylić a teraz przy koronawirusie jakby nie istniała...
Szymon Hołownia właśnie na TT zganił kolegę, ponieważ Unia nie takich kompetencji ale ibtsk dużo czyni!
13. msrca 2020, 13:20
Od wczoraj ze zdumieniem obserwuję wykorzystywanie epidemii #koronwirus do ataków na Unię Europejską.
Powtarzanie kłamstw na ten temat przez część krajowych polityków i publicystów jest co najmniej nierozważne (1/5) #Hołownia2020
Kompetencje Unii określają unijne traktaty i nie ma w nich polityki zdrowotnej. To państwa członkowskie same zdecydowały się zatrzymać dla siebie kontrolę nad polityką zdrowotną. (2/5)
...
To naprawdę smutne, że w sytuacji kryzysu część wpływowych osób próbuje zbić kapitał na podsycaniu paniki i antyeuropejskich nastrojów. To nie czas na kłótnie. Musimy sobie pomagać, również przez przekazywanie sobie rzetelnych i sprawdzonych informacji! (5/5) #Hołownia2020
Do tego kłamie. Unia nie ma kompetencji decyzyjnych i władczych w zakresie polityki zdrowotnej> Nie ma natomiast zakazu inicjatywy, pomocy i uruchamiania środków. W zakresie wymiaru sprawiedliwości kompetencji nie ma ale wykazuje się wyjątkową nadaktywnością i nachalnością.
1. Przy określaniu i urzeczywistnianiu wszystkich polityk i działań Unii zapewnia się wysoki poziom ochrony zdrowia ludzkiego.
Działanie Unii, które uzupełnia polityki krajowe, nakierowane jest na poprawę zdrowia publicznego, zapobieganie chorobom i dolegliwościom ludzkim oraz usuwanie źródeł zagrożeń dla zdrowia fizycznego i psychicznego. Działanie to obejmuje zwalczanie epidemii, poprzez wspieranie badań nad ich przyczynami, sposobami ich rozprzestrzeniania się oraz zapobiegania im, jak również informacji i edukacji zdrowotnej, a także monitorowanie poważnych transgranicznych zagrożeń dla zdrowia, wczesne ostrzeganie w przypadku takich zagrożeń oraz ich zwalczanie.
Unia uzupełnia działanie Państw Członkowskich w celu zmniejszenia szkodliwych dla zdrowia skutków narkomanii, włącznie z informacją i profilaktyką.
2. Unia zachęca do współpracy między Państwami Członkowskimi w dziedzinach określonych w niniejszym artykule oraz, jeśli to konieczne, wspiera ich działania. Unia zachęca w szczególności do współpracy między Państwami Członkowskimi w celu zwiększenia komplementarności ich usług zdrowotnych w regionach przygranicznych.
Państwa Członkowskie, w powiązaniu z Komisją, koordynują między sobą własne polityki i programy w dziedzinach określonych w ustępie 1. Komisja może podjąć, w ścisłym kontakcie z Państwami Członkowskimi, każdą użyteczną inicjatywę w celu wsparcia tej koordynacji, w szczególności inicjatywy mające na celu określenie wytycznych i wskaźników, organizowanie wymiany najlepszych praktyk i przygotowanie elementów niezbędnych dla prowadzenia okresowego nadzoru i oceny. Parlament Europejski jest w pełni informowany.
3. Unia i Państwa Członkowskie sprzyjają współpracy z państwami trzecimi i organizacjami międzynarodowymi właściwymi w dziedzinie zdrowia publicznego.
4. Na zasadzie odstępstwa od artykułu 2 ustęp 5 i artykułu 6 litera a) oraz zgodnie z artykułem 4 ustęp 2 litera k), Parlament Europejski i Rada, stanowiąc zgodnie ze zwykłą procedurą ustawodawczą i po konsultacji z Komitetem Ekonomiczno-Społecznym oraz Komitetem Regionów, przyczyniają się do osiągnięcia celów określonych w niniejszym artykule, przyjmując, w celu stawienia czoła wspólnym zagadnieniom związanym z bezpieczeństwem:
a)
środki ustanawiające wysokie standardy jakości i bezpieczeństwa organów i substancji pochodzenia ludzkiego, krwi i pochodnych krwi; środki te nie stanowią przeszkody dla Państwa Członkowskiego w utrzymaniu lub ustanawianiu bardziej rygorystycznych środków ochronnych;
b)
środki w dziedzinach weterynaryjnej i fitosanitarnej, mające bezpośrednio na celu ochronę zdrowia publicznego;
c)
środki ustanawiające wysokie standardy jakości i bezpieczeństwa produktów leczniczych i wyrobów medycznych.
5. Parlament Europejski i Rada, stanowiąc zgodnie ze zwykłą procedurą ustawodawczą i po konsultacji z Komitetem Ekonomiczno-Społecznym i Komitetem Regionów, mogą również ustanowić środki zachęcające, zmierzające do ochrony i poprawy zdrowia ludzkiego, w szczególności zwalczania epidemii transgranicznych, środki dotyczące monitorowania poważnych transgranicznych zagrożeń dla zdrowia, wczesnego ostrzegania w przypadku takich zagrożeń oraz ich zwalczania, jak również środki, których bezpośrednim celem jest ochrona zdrowia publicznego w związku z tytoniem i nadużywaniem alkoholu, z wyłączeniem jakiejkolwiek harmonizacji przepisów ustawowych i wykonawczych Państw Członkowskich.
6. Rada, na wniosek Komisji, może również przyjąć zalecenia służące osiągnięciu celów określonych w tym artykule.
7. Działania Unii są prowadzone w poszanowaniu obowiązków Państw Członkowskich w zakresie określania ich polityki dotyczącej zdrowia, jak również organizacji i świadczenia usług zdrowotnych i opieki medycznej. Obowiązki Państw Członkowskich obejmują zarządzanie usługami zdrowotnymi i opieką medyczną, jak również podział przeznaczonych na nie zasobów. Środki, o których mowa w ustępie 4 litera a), nie naruszają przepisów krajowych dotyczących oddawania organów i krwi lub ich wykorzystywania do celów medycznych.
Czyli podsumowując, Unia ma kompetencje w zakresie ochrony zdrowia (wyraźnie, jasno określone, czego próżno szukać np. przy organizacji sądownictwa), tylko nie chce z nich korzystać.
Dziękuję za to wyjasnienie. Niestety tak wlasnie działa propaganda na laikow. Nie maja wiedzy i realnej możliwości sprawdzenia przekazywanych im tresci. Wiekszosc przyjmują "z autorytetu" lub z glosniejszego wrzasku albo sprytniejszego klamsta. Na tym chyba polega obecna demokracja medialna w dobie mediow społecznościowych . Jaka rada? Mnie przyvhodxi do glowy jedynie zmiana autorytetów .
Rafał napisal(a): Nie do końca. Rewolucje i destrukcje nie są dobre. Raczej ograniczyć i zreformować..
Rafał napisal(a): Nie do końca. Rewolucje i destrukcje nie są dobre. Raczej ograniczyć i zreformować..
Nie ma czasu na ewolucję. To jest rak, który szkodzi. Wyciąć. A tak w ogóle to dla dobra przyszłości trzeba, żeby od czasu do czasu wydarzyło się coś spektakularnego. Jeżeli Unia legnie z hukiem to może nowy układ nie powtórzy błędów poprzedniego. Słabe to założenie, ale może. W każdym razie domagam się szoł. Poczuję się lepiej, bo jestem trochę skopany.
Komentarz
Coś mi się zdaje zdaje, że jesteśmy świadkami końca UE.
Dobrze się stało, bo donoszenie na swój kraj nie stało się skutecznym precedensem.
*
"Podstawą tronu Bożego są sprawiedliwość i prawo; przed Nim kroczą łaska i wierność."
Księga Psalmów 89:15 / Biblia Tysiąclecia
tweetu-pitu @RobertTekieli
UE rozpada się wzdłuż granic egoizmów niemieckiego i francuskiego.
Włosi zrobili listę potrzebnych im leków oraz sprzętów i przesłali Unii. Niemcy i Francuzi wprowadzili embargo na eksport z tej listy praktycznie 1 do 1.
Dziś czas próby. Koniec obłudy.
https://www.corriere.it/economia/finanza/20_marzo_13/coronavirus-misure-ue-massima-flessibilita-patto-stabilita-aiuti-stato-b990dfd2-6520-11ea-ac89-181bb7c2e00e.shtml
zganił kolegę, ponieważ Unia nie takich kompetencji ale ibtsk dużo czyni!
A ja sprawdziłem traktat (TFUE):
TYTUŁ XIV
ZDROWIE PUBLICZNE
Artykuł 168
(dawny artykuł 152 TWE)
1. Przy określaniu i urzeczywistnianiu wszystkich polityk i działań Unii zapewnia się wysoki poziom ochrony zdrowia ludzkiego.
Działanie Unii, które uzupełnia polityki krajowe, nakierowane jest na poprawę zdrowia publicznego, zapobieganie chorobom i dolegliwościom ludzkim oraz usuwanie źródeł zagrożeń dla zdrowia fizycznego i psychicznego. Działanie to obejmuje zwalczanie epidemii, poprzez wspieranie badań nad ich przyczynami, sposobami ich rozprzestrzeniania się oraz zapobiegania im, jak również informacji i edukacji zdrowotnej, a także monitorowanie poważnych transgranicznych zagrożeń dla zdrowia, wczesne ostrzeganie w przypadku takich zagrożeń oraz ich zwalczanie.
Unia uzupełnia działanie Państw Członkowskich w celu zmniejszenia szkodliwych dla zdrowia skutków narkomanii, włącznie z informacją i profilaktyką.
2. Unia zachęca do współpracy między Państwami Członkowskimi w dziedzinach określonych w niniejszym artykule oraz, jeśli to konieczne, wspiera ich działania. Unia zachęca w szczególności do współpracy między Państwami Członkowskimi w celu zwiększenia komplementarności ich usług zdrowotnych w regionach przygranicznych.
Państwa Członkowskie, w powiązaniu z Komisją, koordynują między sobą własne polityki i programy w dziedzinach określonych w ustępie 1. Komisja może podjąć, w ścisłym kontakcie z Państwami Członkowskimi, każdą użyteczną inicjatywę w celu wsparcia tej koordynacji, w szczególności inicjatywy mające na celu określenie wytycznych i wskaźników, organizowanie wymiany najlepszych praktyk i przygotowanie elementów niezbędnych dla prowadzenia okresowego nadzoru i oceny. Parlament Europejski jest w pełni informowany.
3. Unia i Państwa Członkowskie sprzyjają współpracy z państwami trzecimi i organizacjami międzynarodowymi właściwymi w dziedzinie zdrowia publicznego.
4. Na zasadzie odstępstwa od artykułu 2 ustęp 5 i artykułu 6 litera a) oraz zgodnie z artykułem 4 ustęp 2 litera k), Parlament Europejski i Rada, stanowiąc zgodnie ze zwykłą procedurą ustawodawczą i po konsultacji z Komitetem Ekonomiczno-Społecznym oraz Komitetem Regionów, przyczyniają się do osiągnięcia celów określonych w niniejszym artykule, przyjmując, w celu stawienia czoła wspólnym zagadnieniom związanym z bezpieczeństwem:
a)
środki ustanawiające wysokie standardy jakości i bezpieczeństwa organów i substancji pochodzenia ludzkiego, krwi i pochodnych krwi; środki te nie stanowią przeszkody dla Państwa Członkowskiego w utrzymaniu lub ustanawianiu bardziej rygorystycznych środków ochronnych;
b)
środki w dziedzinach weterynaryjnej i fitosanitarnej, mające bezpośrednio na celu ochronę zdrowia publicznego;
c)
środki ustanawiające wysokie standardy jakości i bezpieczeństwa produktów leczniczych i wyrobów medycznych.
5. Parlament Europejski i Rada, stanowiąc zgodnie ze zwykłą procedurą ustawodawczą i po konsultacji z Komitetem Ekonomiczno-Społecznym i Komitetem Regionów, mogą również ustanowić środki zachęcające, zmierzające do ochrony i poprawy zdrowia ludzkiego, w szczególności zwalczania epidemii transgranicznych, środki dotyczące monitorowania poważnych transgranicznych zagrożeń dla zdrowia, wczesnego ostrzegania w przypadku takich zagrożeń oraz ich zwalczania, jak również środki, których bezpośrednim celem jest ochrona zdrowia publicznego w związku z tytoniem i nadużywaniem alkoholu, z wyłączeniem jakiejkolwiek harmonizacji przepisów ustawowych i wykonawczych Państw Członkowskich.
6. Rada, na wniosek Komisji, może również przyjąć zalecenia służące osiągnięciu celów określonych w tym artykule.
7. Działania Unii są prowadzone w poszanowaniu obowiązków Państw Członkowskich w zakresie określania ich polityki dotyczącej zdrowia, jak również organizacji i świadczenia usług zdrowotnych i opieki medycznej. Obowiązki Państw Członkowskich obejmują zarządzanie usługami zdrowotnymi i opieką medyczną, jak również podział przeznaczonych na nie zasobów. Środki, o których mowa w ustępie 4 litera a), nie naruszają przepisów krajowych dotyczących oddawania organów i krwi lub ich wykorzystywania do celów medycznych.