Kolega MS, którego posty czytam zawsze z dużym zainteresowaniem, ostatnio lubuje się w hermetycznych, wielopiętrowych aluzjach i ironiach.
Ja bym to jeszcze rozumiał w nawiązaniach do zamkniętych spotkań piwkowych, ale w pozostałych wpisach ja przynajmniej mam duże problemy ze zrozumieniem, często muszę po Googlach szukać kluczy do percepcji...
"Premier Wielkiej Brytanii trafił na oddział intensywnej terapii. W niedzielę został przyjęty do szpitala. 10 dni wcześniej zdiagnozowano u niego koronawirusa."
MarianoX napisal(a):Kolega MS, którego posty czytam zawsze z dużym zainteresowaniem, ostatnio lubuje się w hermetycznych, wielopiętrowych aluzjach i ironiach
Bardzo przepraszam za tę niedogodność ale: - nie jestem erudytą jak Ignac, - nie posiadam tek rozległej wiedzy jak los - nie mam tak dużo doświadczenia życiowego jak ... czy Brzost (kobiety z powodów oczywistych wykropkowałem, ale proszę się wstawiać ) - nie jestem naukowcem jak qiz - nie jestem przedsiębiorcą na miarę JORGE natomiast lubię sobie czasem coś powiedzieć. Ponieważ casami wychodzą mi bronkopoematy dygresyjno-deliryczne więc w przestrzeni publicznej staram się: - dbać o lapidarność stylu - zakładam pewien poziom u interlokutorów czyli jestem leniwy, bo nie chce mi się zbyt dużo klepać w klawiaturę ale potrafię to zracjonalizować! Na usprawiedliwienie swoje mogę jedynie napisać, że zawszę tłumaczę swoje zbyt hermetyczne wypowiedzi.
Co do zarazy, to obserwacja statystyk po świętach może być solidną wskazówką.
W związku z Wielkim Tygodniem podjąłem postanowienie nienabijania się z Syna Jana i widzę że jest to duże wyzwanie. A MS zaskoczył mnie swoim przekonaniem o moim wielkim doświadczeniu życiowym @-)
Ja tam dodam odsie, że miło mi było dowiedzieć się, że i taysze rzymscy znali powiedzonko "Pilnuj szewcze kopyta!"
W zasadzie jest ono i w Biblii, czekejcież... Chociaż nie, Jezus syn Syracha bardziej opisowo to opisał. Nie dziwota, Rzemianie ćwiczyli lapidarność, a Żydowie lubieli gadatliwość, powtórzenia, wracanie cięgiem do tych samych tematów i wogle opisowość, szczegółowość i wielomówstwo:
24 Uczony w Piśmie zdobywa mądrość w czasie wolnym od zajęć, i kto ma mniej działania, ten stanie się mądry. 25 Jakże może poświęcić się mądrości ten, kto trzyma pług, kto chlubi się tylko ostrzem włóczni, kto woły pogania i całkowicie zajęty jest ich pracą, a rozmawia tylko o cielętach? 26 Serce przykładać będzie do tego, by wyorywać bruzdy, a w czasie nocy bezsennej myśli o paszy dla jałówek. 27 Tak każdy rzemieślnik i artysta, który noce i dnie na pracy przepędza, i ten, co rzeźbi wizerunki na pieczęciach, którego wytrwałość urozmaica kształty rzeźb, serce swe przykłada do tego, by obraz uczynić żywym, a po nocach nie śpi, by wykończyć dzieło. 28 Tak kowal siedzący blisko kowadła, pilnie zastanawia się nad pracą z żelaza, wyziewy ognia niszczą jego ciało, a on walczy z żarem pieca - huk młota przytępia jego słuch, a oczy jego są zwrócone tylko na wzorzec przedmiotu; serce swe przykłada do wykończenia robót, a po nocach nie śpi, by dzieło doskonale przyozdobić. 29 Tak garncarz, siedzący przy swej pracy i obracający nogami koło, stale jest pochłonięty troską o swoje dzieło, a cała jego praca - [pogoń] za ilością8. 30 Rękami swymi kształtuje glinę, a nogami pokonuje jej opór, stara się pilnie, aby wykończyć polewę, a po nocach nie śpi, by piec wyczyścić. 31 Ci wszyscy zaufali swym rękom, każdy z nich jest mądry w swoim zawodzie; 32 bez nich miasto nie będzie zbudowane, a gdzie oni zamieszkają, nie odczuwa się niedostatku9. 33 Tych jednak do rady ludu nie będzie się szukać ani na zgromadzeniu nie posunie się na wyższe miejsce. Ani nie zasiądą oni na krześle sędziowskim, ani nie będą znać się na Prawie Przymierza. 34 Nie zabłysną ani nauką, ani sądem, ani się nie znajdą między [tymi, co układają] przypowieści, ale podtrzymują oni odwieczne stworzenie, a modlitwa ich prac dotyczy [ich] zawodu.
Szturmowiec.Rzplitej napisal(a): Ja tam dodam odsie, że miło mi było dowiedzieć się, że i taysze rzymscy znali powiedzonko "Pilnuj szewcze kopyta!"
W zasadzie jest ono i w Biblii, czekejcież... Chociaż nie, Jezus syn Syracha bardziej opisowo to opisał. Nie dziwota, Rzemianie ćwiczyli lapidarność, a Żydowie lubieli gadatliwość, powtórzenia, wracanie cięgiem do tych samych tematów i wogle opisowość, szczegółowość i wielomówstwo:
24 Uczony w Piśmie zdobywa mądrość w czasie wolnym od zajęć, i kto ma mniej działania, ten stanie się mądry. 25 Jakże może poświęcić się mądrości ten, kto trzyma pług, kto chlubi się tylko ostrzem włóczni, kto woły pogania i całkowicie zajęty jest ich pracą, a rozmawia tylko o cielętach? 26 Serce przykładać będzie do tego, by wyorywać bruzdy, a w czasie nocy bezsennej myśli o paszy dla jałówek. 27 Tak każdy rzemieślnik i artysta, który noce i dnie na pracy przepędza, i ten, co rzeźbi wizerunki na pieczęciach, którego wytrwałość urozmaica kształty rzeźb, serce swe przykłada do tego, by obraz uczynić żywym, a po nocach nie śpi, by wykończyć dzieło. 28 Tak kowal siedzący blisko kowadła, pilnie zastanawia się nad pracą z żelaza, wyziewy ognia niszczą jego ciało, a on walczy z żarem pieca - huk młota przytępia jego słuch, a oczy jego są zwrócone tylko na wzorzec przedmiotu; serce swe przykłada do wykończenia robót, a po nocach nie śpi, by dzieło doskonale przyozdobić. 29 Tak garncarz, siedzący przy swej pracy i obracający nogami koło, stale jest pochłonięty troską o swoje dzieło, a cała jego praca - [pogoń] za ilością8. 30 Rękami swymi kształtuje glinę, a nogami pokonuje jej opór, stara się pilnie, aby wykończyć polewę, a po nocach nie śpi, by piec wyczyścić. 31 Ci wszyscy zaufali swym rękom, każdy z nich jest mądry w swoim zawodzie; 32 bez nich miasto nie będzie zbudowane, a gdzie oni zamieszkają, nie odczuwa się niedostatku9. 33 Tych jednak do rady ludu nie będzie się szukać ani na zgromadzeniu nie posunie się na wyższe miejsce. Ani nie zasiądą oni na krześle sędziowskim, ani nie będą znać się na Prawie Przymierza. 34 Nie zabłysną ani nauką, ani sądem, ani się nie znajdą między [tymi, co układają] przypowieści, ale podtrzymują oni odwieczne stworzenie, a modlitwa ich prac dotyczy [ich] zawodu.
1. Widać, że Żyd pisał, bo możnaby poprzestać na jednym, dwóch przykładach.
Troche wysoka kara jak na to, że samą jazdą się nikogo nie zarazi, a w zakazie bulwarowania chyba chodziło o to, zeby ludzie tam nie piknikowali. Dodam, że bulwar jest jedną z komunikacyjnych arterii rowerowych w Krakowie, ja na przykład często z niego korzystam w drodze do pracy.
Kara ma tu chyba wymiar prewencyjny. Ruch jest taki, że rowerem komunikacyjnie można śmigać wszędzie więc arteria przy normalnym ruchu tak, teraz może skrót. Jakimż dzbanem "czeba" być by wystawić sie w niedzielę, w południe, na bulwarze, w obcisłym.... Kolarstwo kończymy w czasach pandemii o 7 rano także no....
Dziś podczas przygody na krawędzi jaką jest spacer z psem do paczkomatu zaobserwowałam zjawisko jeżdżenia w maseczce ale bez kasku.
Pani_Łyżeczka napisal(a): Kara ma tu chyba wymiar prewencyjny. Ruch jest taki, że rowerem komunikacyjnie można śmigać wszędzie więc arteria przy normalnym ruchu tak, teraz może skrót. Jakimż dzbanem "czeba" być by wystawić sie w niedzielę, w południe, na bulwarze, w obcisłym.... Kolarstwo kończymy w czasach pandemii o 7 rano także no....
Dziś podczas przygody na krawędzi jaką jest spacer z psem do paczkomatu zaobserwowałam zjawisko jeżdżenia w maseczce ale bez kasku.
Komentarz
Ja bym to jeszcze rozumiał w nawiązaniach do zamkniętych spotkań piwkowych, ale w pozostałych wpisach ja przynajmniej mam duże problemy ze zrozumieniem, często muszę po Googlach szukać kluczy do percepcji...
- nie jestem erudytą jak Ignac,
- nie posiadam tek rozległej wiedzy jak los
- nie mam tak dużo doświadczenia życiowego jak ... czy Brzost (kobiety z powodów oczywistych wykropkowałem, ale proszę się wstawiać )
- nie jestem naukowcem jak qiz
- nie jestem przedsiębiorcą na miarę JORGE
natomiast lubię sobie czasem coś powiedzieć. Ponieważ casami wychodzą mi bronkopoematy dygresyjno-deliryczne więc w przestrzeni publicznej staram się:
- dbać o lapidarność stylu
- zakładam pewien poziom u interlokutorów
czyli jestem leniwy, bo nie chce mi się zbyt dużo klepać w klawiaturę ale potrafię to zracjonalizować!
Na usprawiedliwienie swoje mogę jedynie napisać, że zawszę tłumaczę swoje zbyt hermetyczne wypowiedzi.
Co do zarazy, to obserwacja statystyk po świętach może być solidną wskazówką.
A MS zaskoczył mnie swoim przekonaniem o moim wielkim doświadczeniu życiowym @-)
i byków
rów no up raw nie nie!
W zasadzie jest ono i w Biblii, czekejcież...
Chociaż nie, Jezus syn Syracha bardziej opisowo to opisał. Nie dziwota, Rzemianie ćwiczyli lapidarność, a Żydowie lubieli gadatliwość, powtórzenia, wracanie cięgiem do tych samych tematów i wogle opisowość, szczegółowość i wielomówstwo:
24 Uczony w Piśmie zdobywa mądrość w czasie wolnym od zajęć,
i kto ma mniej działania, ten stanie się mądry.
25 Jakże może poświęcić się mądrości ten, kto trzyma pług,
kto chlubi się tylko ostrzem włóczni,
kto woły pogania i całkowicie zajęty jest ich pracą,
a rozmawia tylko o cielętach?
26 Serce przykładać będzie do tego, by wyorywać bruzdy,
a w czasie nocy bezsennej myśli o paszy dla jałówek.
27 Tak każdy rzemieślnik i artysta,
który noce i dnie na pracy przepędza,
i ten, co rzeźbi wizerunki na pieczęciach,
którego wytrwałość urozmaica kształty rzeźb,
serce swe przykłada do tego, by obraz uczynić żywym,
a po nocach nie śpi, by wykończyć dzieło.
28 Tak kowal siedzący blisko kowadła,
pilnie zastanawia się nad pracą z żelaza,
wyziewy ognia niszczą jego ciało,
a on walczy z żarem pieca -
huk młota przytępia jego słuch,
a oczy jego są zwrócone tylko na wzorzec przedmiotu;
serce swe przykłada do wykończenia robót,
a po nocach nie śpi, by dzieło doskonale przyozdobić.
29 Tak garncarz, siedzący przy swej pracy
i obracający nogami koło,
stale jest pochłonięty troską o swoje dzieło,
a cała jego praca - [pogoń] za ilością8.
30 Rękami swymi kształtuje glinę,
a nogami pokonuje jej opór,
stara się pilnie, aby wykończyć polewę,
a po nocach nie śpi, by piec wyczyścić.
31 Ci wszyscy zaufali swym rękom,
każdy z nich jest mądry w swoim zawodzie;
32 bez nich miasto nie będzie zbudowane,
a gdzie oni zamieszkają, nie odczuwa się niedostatku9.
33 Tych jednak do rady ludu nie będzie się szukać
ani na zgromadzeniu nie posunie się na wyższe miejsce.
Ani nie zasiądą oni na krześle sędziowskim,
ani nie będą znać się na Prawie Przymierza.
34 Nie zabłysną ani nauką, ani sądem,
ani się nie znajdą między [tymi, co układają] przypowieści,
ale podtrzymują oni odwieczne stworzenie,
a modlitwa ich prac dotyczy [ich] zawodu.
:bz Zawsze jakaś mała praca się znajdzie a moze jej owoce znajda pierszeństwo wśród słodyczy :bz
uczeń
Troche wysoka kara jak na to, że samą jazdą się nikogo nie zarazi, a w zakazie bulwarowania chyba chodziło o to, zeby ludzie tam nie piknikowali. Dodam, że bulwar jest jedną z komunikacyjnych arterii rowerowych w Krakowie, ja na przykład często z niego korzystam w drodze do pracy.
Ruch jest taki, że rowerem komunikacyjnie można śmigać wszędzie więc arteria przy normalnym ruchu tak, teraz może skrót.
Jakimż dzbanem "czeba" być by wystawić sie w niedzielę, w południe, na bulwarze, w obcisłym....
Kolarstwo kończymy w czasach pandemii o 7 rano także no....
Dziś podczas przygody na krawędzi jaką jest spacer z psem do paczkomatu zaobserwowałam zjawisko jeżdżenia w maseczce ale bez kasku.