Skip to content

energia i energetyka - co nas napędza

15657596162

Komentarz

  • A tymczasem nasi azjatyccy sojusznicy z Korei Pd. stworzyli nadprzewodniki działające w temperaturze pokojowej i standardowym ciśnieniu ! Jest to przełom niebywały, teraz ktoś krytyczny musi to potwierdzić.

    https://cyfrowa.rp.pl/technologie/art38867491-rewolucja-w-elektronice-powstal-nadprzewodnik-dzialajacy-w-temperaturze-pokojowej

  • Jeśli to prawda to tak.

  • I jeszcze podobnież tę samę pracę wykonał wcześniej prof. Galasiewicz z Wrocławia, ale Koreańczyk nie wiedział o tem. Tem śmieszniejsza będzie dyskusja nt. patentowania ww.

  • Nooo i zobaczcie, ile to lat minęło od odkrycia nadprzewodnictwa ? A więc będą też tokamaki o nieskończonej sprawności, samochody elektryczne ze śmiesznie małymi bateriami i kolosalnymi zasięgami, czy przemieścimy się szybciej niż światło (nie łamiąc praw fizyki). Jakby scenariusz nie był pisany pod kątem tego co możliwe, a będzie to o czym pomyślimy, że może być. I uwierzymy ?

  • edytowano August 2023

    Autor się tak zafiksował na drewnie, ze dopuszcza nawet mało ekologiczne laminaty ale nie wspomina o takim świetnie recyklowalnym materiale jak stopy glinu, takie jak np. dural, na którym lotnictwo rozwinęło swe skrzydła. Technologie doskonale rozwinięte, przebadane i sprawdzone przez dekady praktyki.

  • @JORGE powiedział(a):
    uwierzymy ?

    Zaczekajmy aż to się potwierdzi, krętacze z Daewoo to też Korea Południowa.

  • @Przemko powiedział(a):

    @JORGE powiedział(a):
    uwierzymy ?

    Zaczekajmy aż to się potwierdzi, krętacze z Daewoo to też Korea Południowa.

    Kwestia czasu. Jak nie oni to ktoś inny. Jak nie dziś to za 3 lata, 10 albo 60. O ile nie zaczniemy się zwijać. Co też nie jest wcale takie nielogiczne i nieprawdopodobne. Natomiast jeżeli będzie mieli postęp - to kwestia czasu.

  • Niekoniecznie. Nikt nigdy nie usiądzie sobie na kolanach, w tej dyscyplinie nie ma postępu.

  • @JORGE powiedział(a):
    Nooo i zobaczcie, ile to lat minęło od odkrycia nadprzewodnictwa ? A więc będą też tokamaki o nieskończonej sprawności, samochody elektryczne ze śmiesznie małymi bateriami i kolosalnymi zasięgami, czy przemieścimy się szybciej niż światło (nie łamiąc praw fizyki). Jakby scenariusz nie był pisany pod kątem tego co możliwe, a będzie to o czym pomyślimy, że może być. I uwierzymy ?

    Chętnie, jeśli o mnie chodzi.

  • "Niemcy: Pociągi na wodór okazały się 80 proc. droższe w eksploatacji niż elektryczne. Porażka i zamknięcie szumnie kilka lat temu reklamowanego niemieckiego projektu opartego na wodorze."

    https://www.focus.pl/artykul/kolej-wodorowa-porazka-niemieckiego-projektu

  • @Przemko powiedział(a):
    "Niemcy: Pociągi na wodór okazały się 80 proc. droższe w eksploatacji niż elektryczne. Porażka i zamknięcie szumnie kilka lat temu reklamowanego niemieckiego projektu opartego na wodorze."

    https://www.focus.pl/artykul/kolej-wodorowa-porazka-niemieckiego-projektu

    Nie do wiary!

    Gdyby zapytali mnie o zdanie przed rozpoczęciem projektu, to bym im zasugerował, żeby je wstawiali na początek w miejsce spaliniaków -- mogliby się przynajmniej chełpić że mniej emitują dwutlenu czarnopalu, bo prąd jest przecież z bezemisyjnych siłowni jądrowych. A nie, czekaj...

  • Polacy za to twierdzą, że Niemcy po prostu coś spartolili:

    "O ryzyku przekonał się Alstom, którego 27 pociągów regionalnych miało wystartować w grudniu 2022 roku w barwach Rhein-Main-Verkehrsverbund RMV, ale w lutym jeździło tylko 10, jak informuje witryna hessenschau.de.

    Publikator cytuje producenta, który przyznał, że tylko pięć z dziesięciu pociągów działa niezawodnie. W tej sytuacji na trasie nadal kursują stare składy spalinowe oraz autobusy zastępcze. "

  • Jorge: z tym światłem to nie.

  • @Smok_Eustachy powiedział(a):
    Jorge: z tym światłem to nie.

    Napisałem przemieszczać się szybciej od światła, nie chodzi o przekroczenie prędkości światła. Ot chociażby cała teoria tuneli podprzestrzennych, zaginania czasoprzestrzeni, itp.

  • @JORGE powiedział(a):
    Nooo i zobaczcie, ile to lat minęło od odkrycia nadprzewodnictwa ? A więc będą też tokamaki o nieskończonej sprawności, samochody elektryczne ze śmiesznie małymi bateriami i kolosalnymi zasięgami, czy przemieścimy się szybciej niż światło (nie łamiąc praw fizyki). Jakby scenariusz nie był pisany pod kątem tego co możliwe, a będzie to o czym pomyślimy, że może być. I uwierzymy ?

    Jedno jest paliwo na tym świecie i jest nim ludzki umysł.

  • "Weryfikacja okazała się szybka i brutalna. Kolejne zewnętrzne testy wykazują, że LK-99 – koreański materiał oparty na ołowiu, fosforze, tlenie i miedzi – nie wykazuje nadprzewodnictwa w temperaturze pokojowej, a obserwowana lewitacja (czy raczej pół-lewitacja) nie wynikała z efektu Meissnera."

    https://www.nature.com/articles/d41586-023-02585-7

  • Był to zwykły cud?

  • @los powiedział(a):
    Był to zwykły cud?

    Może się komuś przywidziało. To częste w badaniach nałkowych.

  • na lotnisku przez płot uwidziałem wielgie cysterny z napisem aramco

    znaczy , że Arameryka dostarcza kerosin do samolotów startujących z Polski?

  • Aramco to Saudowie.

  • islamiści?
    o Matko Bosko?

  • Wahabityzm to raczej taki neoplatonizm.

  • Nu, dobha nasza!

    Wydano decyzję środowiskową dla pierwszej elektrowni jądrowej w Polsce

    http://najwazniejsze24.pl/wydano-decyzje-srodowiskowa-dla-pierwszej-elektrowni-jadrowej-w-polsce/

  • Żarnowiec rozpoczęto budować 31 marca 1982, 40 lat czekamy na elektrownię.

  • "Mili Państwo, my tu sobie gadu-gadu, a tymczasem upada na naszych oczach jeden z pionierów małych modułowych reaktorów jądrowych.
    Amerykańska firma NuScale wypowiedziała umowę na budowę SMR-ów zawartą z KGHM. Stało się to kilkanaście godzin po rozwiązaniu projektu budowy pierwszego małego reaktora tej spółki w USA. Amerykanie mieli stawiać w Polsce opartą o SMR-y (małe modułowe reaktory jądrowe) elektrownię o mocy 462 MW składającą się z sześciu modułów typu VOYGR, każdy o mocy 77 MW.

    Informacja pojawiła się w kilkanaście godzin po wygaszeniu pierwszego komercyjnego projektu budowy SMR-ów realizowanego przez NuScale. Chodzi o tzw. Carbon Free Power Project (CFPP). Przedsięwzięcie to także miało polegać na budowie sześciu modułów SMR o mocy 77 MW każdy. Projekt otrzymał już decyzję zasadniczą od Ministerstwa Klimatu i Środowiska.

    Pierwsze problemy z realizowanym w USA Carbon Free Power Project pojawiły się już w styczniu tego roku, kiedy firma NuScale ogłosiła że koszty produkcji energii elektrycznej z tego przedsięwzięcia będą wyższe niż pierwotnie zakładano - skoczyły one z 58 do 89 dolarów za MWh, co oznacza wzrost o ponad 50%. Jak na razie nie są znane powody, dla których NuScale wypowiedziała umowę KGHM.
    Giełda zareagowała, akcje NuScale lecą na łeb, na szyję.

    AKTUALIZACJA:
    Otóż według informacji do których dotarła Energetyka24 umowa między KGHM i NuScale ws. SMR-ów cały czas obowiązuje. „Nie było na razie żadnej decyzji by zakończyć kontrakt” - słyszymy od informatorów z USA."

    https://www.facebook.com/jakub.wiech.mikroblog/posts/pfbid0fh5mwNH4CSPczMuDDZ4gVCwRaJia9AYp38rR3ipuAgxbBiD1kSRUxfHD95y7w25Wl

  • Jakoś instynktownie nie wierzę ludziom, którzy piszą "Mili Państwo".

  • Tak? Dziwne, ja z kolei nie wierzę ludziom, którzy listy zaczynają od "Dzień dobry."

  • Weźcie przestańcie, bo napiszę "Szanowny Panie Kowalszczak!"

  • Co w tym niestosownego?

  • @los powiedział(a):
    Co w tym niestosownego?

    Nu, nie mówi się tak -- i tyle.

Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.