Skip to content

Jest odbicie demograficzne- dane styczeń-wrzesień- efekt 500+

1111214161731

Komentarz

  • edytowano March 2018
    Szturmowiec.Rzplitej napisal(a):
    A wiecie że każdy kilometr przebyty elektroałtem w Polszcze to więcej CO2 zadanego przyrodzie niż gdyby tak jechać po bożemu, benzyniakiem?
    Sprawność bloku to ca 30% po ciepłe użytkowym moze dojść do 40%

    Jakem filiousemita
  • Pomnożone przez straty na przesyle zależne od pogody, obciążenia, stanu technicznego linii i tym podobnych (0,5 .. 0,85).
    Ładowarka ma sprawność 0,9.
    Akumulator 0,66 (do akumulatora o pojemności Q trzeba wpakować ~1,5Q żeby był naładowany do pełna)

    optymistyczne 40% * optymistyczne 0,85 * realne 0,9 * realne 0,66 = 20%

    Przy założeniach mniej optymistycznych, zamiast 20% mamy 9%
  • Wildcatter napisal(a):
    image
    Obrazek został zmniejszony aby pasował do strony. Kliknij aby powiększyć.
    Czy mam rozumieć że generalnie zieleniny przybywa?
  • Na pewno system "elektrownia węglowa+przesył+samochód" nie jest najlepszy w sensie ogólnej sprawności energetycznej, ale jednak ma pewne zalety. Trakcja elektryczna pozwala np. na odzyskiwanie części energii w trakcie hamowania, eliminuje zanieczyszczenia powietrza (i to ne tylko przecież CO2 ale CO, NOx, sadza itd) na ostatnim etapie czyli najczęściej w miastach , a na etapie generowania energii elektrycznej też łatwiej je ograniczyć niż w pojedynczych silnikach spalinowych.
  • A jak tam panie z pomysłem kol. Diesla?
    Sprawność mam na myśli.
  • Rafał napisal(a):
    Czy mam rozumieć że generalnie zieleniny przybywa?
    Wg tych badań, znacznie. Przyrost jest porównywalny z przybyciem powierzchni zielonej dwukrotnie większej niż USA.
    Podają że to w 70% przez „nawożenie” co2.

    https://nasa.gov/feature/goddard/2016/carbon-dioxide-fertilization-greening-earth
  • Nieważna. Zabili go cząstkami stałymi. Nauka to potęga.Szczególnie nauka w sojuszu z praktyką, a już najszczególniej z praktyka prawną i marketingiem.
  • loslos
    edytowano March 2018
    christoph napisal(a):
    A jak tam panie z pomysłem kol. Diesla?
    Głupi

    image
  • Idzie mi o tego starego od silników a nie młodzika od ciuchów
  • A wiecie że każdy kilometr przebyty elektroałtem w Polszcze to więcej CO2 zadanego przyrodzie niż gdyby tak jechać po bożemu, benzyniakiem?
    Podobno samochód musi przejechać 170000 km aby elektryczny uzyskał tu przewagę na spalinowym. Słabawo choć w Polsce akurat ludzie często jeżdżą aż do zdarcia...
  • Rolka napisal(a):
    A wiecie że każdy kilometr przebyty elektroałtem w Polszcze to więcej CO2 zadanego przyrodzie niż gdyby tak jechać po bożemu, benzyniakiem?
    Podobno samochód musi przejechać 170000 km aby elektryczny uzyskał tu przewagę na spalinowym. Słabawo choć w Polsce akurat ludzie często jeżdżą aż do zdarcia...
    Ja od razu kupuje takie z przewagą.
  • SigmundvonBurak napisal(a):

    Ja od razu kupuje takie z przewagą.
    No to na tę przewagę u elektrycznych trzeba będzie chwilkę poczekać ;-)
  • Na marginesie dyskusji demograficznych ściagnałem sobie roczniki historii demografii. Takie fajne rzeczy GUS wydał. Bardzo pouczające lektury. Widać z tej historii jakie demografia ma znaczenie. Kto rósł w siłę i kiedy i kto słabł.

    Widać na przykład jaką tragedią był potop szwedzki. Ubytek ludności, upadek miast, w niektórych regionach po 30 - 50%. To on w gruncie rzeczy najbardziej osłabił Rzeczpospolitą i chyba on odpowiada najbardziej za rozbiory. Oczywiście można spytać czemu ten potop i czemu Rzeczpospolita tak mu ulegała i tyle ucierpiała. Widać jak potężna była Francja średniowieczna i jak ją wojny i zaraza zniszczyły.Widać wielowiekowy triumfalny pochód Wielkiej Brytanii aż po światową mocarstwowość z zapyziałej zamorskiej prowincji Francji. Widać wzrost potęgi Europy i długie okresy stagnacji Chin.
  • Można prosić o linkę?

    Od siebie polecam Piotra Eberhardta. "Ethnic Groups and Population Changes in Twentieth Century Eastern Europe: History, Data and Analysis: History, Data and Analysis"
  • edytowano March 2018
    Rafał napisal(a):
    Na marginesie dyskusji demograficznych ściagnałem sobie roczniki historii demografii. Takie fajne rzeczy GUS wydał. Bardzo pouczające lektury. Widać z tej historii jakie demografia ma znaczenie. Kto rósł w siłę i kiedy i kto słabł.

    Widać na przykład jaką tragedią był potop szwedzki. Ubytek ludności, upadek miast, w niektórych regionach po 30 - 50%. To on w gruncie rzeczy najbardziej osłabił Rzeczpospolitą i chyba on odpowiada najbardziej za rozbiory. Oczywiście można spytać czemu ten potop i czemu Rzeczpospolita tak mu ulegała i tyle ucierpiała. Widać jak potężna była Francja średniowieczna i jak ją wojny i zaraza zniszczyły.Widać wielowiekowy triumfalny pochód Wielkiej Brytanii aż po światową mocarstwowość z zapyziałej zamorskiej prowincji Francji. Widać wzrost potęgi Europy i długie okresy stagnacji Chin.
    Szwedzi mają udział w depopulacji nie tylko Polski, poniżej straty ludności w wojnie trzydziestoletniej
    image
    image

    /edit/ obraz /edit/ dzięki Romku, muszę sie jeszcze óczyć
    w siedem lat po vide supra jak im wojsko znowu podrosło zrobili se kolejny poligon w Polsce
  • Imaż Koledze nie zabanglał, ale wierzymy na słowo.
  • edytowano March 2018
    Rolka napisal(a):
    A wiecie że każdy kilometr przebyty elektroałtem w Polszcze to więcej CO2 zadanego przyrodzie niż gdyby tak jechać po bożemu, benzyniakiem?
    Podobno samochód musi przejechać 170000 km aby elektryczny uzyskał tu przewagę na spalinowym. Słabawo choć w Polsce akurat ludzie często jeżdżą aż do zdarcia...
    No więc szpas polega na tym, że kedy jeździmy ałtem elektronowym po Szfecji czy Norwegiej, to w kontakcie mamy energię wodną. Kiedy np. po Francjej - to atomkową. I one nie publikują CO2.

    Natomiast w Polszcze jest tak, że kedy wtykamy wtyczkie do gniazdka, to po drugiej stronie jest taki wielki kocioł, w którem praży się kamień węgielny i węgiel brunatny, co uwalnia znaczne ilości wrażego CO2.

    Nawet po przejechaniu 170.000 km.

    Tak tedy trudno nie zgodzić się z kol. Wieńczysławem:
    W_Nieszczególny napisal(a):
    Szturmowiec.Rzplitej napisal(a):
    A wiecie że każdy kilometr przebyty elektroałtem w Polszcze to więcej CO2 zadanego przyrodzie niż gdyby tak jechać po bożemu, benzyniakiem?
    Być może "kilometr przebyty" tak , ale "minuta przestana w korku" już na pewno nie.
    I otóż to nam daje pewną wskazówkę praktyczną: A mianowicie elektromobilność stosować raczej w centrach wielkich miast niż na Ałtostradzie Wolności im. Bronisława Komorowskiego i Dominiki Kulczyk.
  • Szturmowiec.Rzplitej napisal(a):
    Rolka napisal(a):
    A wiecie że każdy kilometr przebyty elektroałtem w Polszcze to więcej CO2 zadanego przyrodzie niż gdyby tak jechać po bożemu, benzyniakiem?
    Podobno samochód musi przejechać 170000 km aby elektryczny uzyskał tu przewagę na spalinowym. Słabawo choć w Polsce akurat ludzie często jeżdżą aż do zdarcia...
    No więc szpas polega na tym, że kedy jeździmy ałtem elektronowym po Szfecji czy Norwegiej, to w kontakcie mamy energię wodną. Kiedy np. po Francjej - to atomkową. I one nie publikują CO2.

    Jeden Helmut, który zawodowo dłubie w tych bateryjkach i silniczkach dla samochodów wypowiedział się w temacie elektrojazdy, że z powodu temperatury zużywają one niepomiernie więcej prądu we wspomnianych Norwegiach i Szwecjach (za zimno), albo też krajach arabskich (za ciepło). I że tak w ogólności najlepiej dla elektrojazdy, jakby zawsze i wszędzie było 15-20 stopni C.

  • Chyba nie ma takich krajów.
  • Brzost napisal(a):
    Chyba nie ma takich krajów.
    Jest, Madera:
    Bardzo łagodne średnie temperatury 24ºC latem i 19ºC w zimie, umiarkowany poziom wilgotności, odpowiada za wyjątkowe cechy tej podzwrotnikowej wyspy. Temperatura wody morskiej jest bardzo łagodna, ze względu na wpływ ciepłego prądu Gulf, średnio 22ºC w lecie i 18°C w zimie.
    http://madera.org.pl/klimat_i_pogoda.html

    Można więc jeździć elekstrycznem Golfem podziwiając prąd pochodzący z ciepłego prądu Gulf. Myślę, że źli ludzie skrzywdzili Ryśka, bo on badał uwarunkowania elektrobąbilności.
  • No fakt, w klimacie morskim możliwe są takie ewenementa.
  • Szturmowiec.Rzplitej napisal(a):
    Imaż Koledze nie zabanglał, ale wierzymy na słowo.
    image

    (bo podał link do strony/galerii ze zdjęciem, a nie samego zdjęcia)
  • los napisal(a):
    christoph napisal(a):
    A jak tam panie z pomysłem kol. Diesla?
    Głupi

    image
    Sprawność ogólna silnika -
    Informuje nas ona o zdolności wykorzystania energii zawartej w paliwie.

    Obliczyć możemy ją jako iloczyn sprawności cieplnej i mechanicznej, które poznaliśmy już wcześniej.


    Tak więc sprawności silników ZI dochodzą do 36%,
    a sprawności silników ZS do 45%


    Wyrazić można ją również stosunkiem pracy użytecznej do całkowitej energii doprowadzonej do silnika, zapisać możemy to w następujący sposób:

    Ne
    Ge * Wd


    Ne - Moc użyteczna
    Ge - Godzinowe zużycie paliwa
    Wd - Wartość opałowa paliwa

    Tak wiec wiedząc, że sprawności silników diesla są większe od sprawności silników benzynowych oraz, że wartość opałowa jest podobna dla obu paliw z niewielką przewagą dla benzyny, z naszych rozważań i z powyższego wzoru wynika, że silnik z zapłonem samoczynnym jest w stanie lepiej wykorzystać energie zawartą w paliwie, a tym samym potrzebuje mniej paliwa, niż silnik benzynowy aby wygenerować taką samą moc użyteczną. Stąd też mniejsze zużycie paliwa w silnikach z zapłonem samoczynnym.
  • edytowano April 2018
    Będą zmiany postulowane przez opinie publiczną, podniesienie max dochodu uprawniajacego do dodatku na pierwsze dziecko do 1050 (z 800pln) i ograniczenie beneficjentów programu do rodzin w których dochód nie przekracza 3000/os. Program zostanie rozszerzony o młodzież ucząca się, do 25 r. ż.
    https://businessinsider.com.pl/twoje-pieniadze/budzet-domowy/zmiany-w-programie-rodzina-500-plus/9b53dwg
  • PAP: Rafalska: W moim resorcie nie trwają żadne prace, które zmieniałyby zasady wypłaty świadczenia wychowawczego z programu "Rodzina 500 plus”. Doniesienia medialne są nieprawdziwe.
  • To są zmiany które sufluje Nowoczerska.pl
  • marniok napisal(a):
    Będą zmiany postulowane przez opinie publiczną, podniesienie max dochodu uprawniajacego do dodatku na pierwsze dziecko do 1050 (z 800pln) i ograniczenie beneficjentów programu do rodzin w których dochód nie przekracza 3000/os. Program zostanie rozszerzony o młodzież ucząca się, do 25 r. ż.
    https://businessinsider.com.pl/twoje-pieniadze/budzet-domowy/zmiany-w-programie-rodzina-500-plus/9b53dwg
    Pewnie to pomysł bankstera.
  • Pigwa napisal(a):
    PAP: Rafalska: W moim resorcie nie trwają żadne prace, które zmieniałyby zasady wypłaty świadczenia wychowawczego z programu "Rodzina 500 plus”. Doniesienia medialne są nieprawdziwe.
    Sasin też potwierdza zmiany, połgębkiem ale coś na rzeczy jest....zobaczymy.
    http://m.niezalezna.pl/221676-rewolucja-w-500-plus-tajemnicza-odpowiedz-ministra-i-zapowiedz-by-poczekac-do-konwencji-pis
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.