w artykule ogólnie antykościelnym znalazłem takie zdanie, pod którym si e podpisuję, dałbym do apoftegmatów, ale nie padło na forum , więc nie spełnia warunku oto ono:
Dziś nie tyle groźne jest zderzenie fundamentalizmów religijnych, ile zderzenie analfabetyzmów religijnych.
Nie obejrzę dokumentu (tvp dokument, teraz sobota, 8.10.2022, 23:20) lecz opis jest... super.
W 1972 roku w Szwecji partia socjalistyczna opublikowała manifest "Family of the Future", kreślący wizję świata wolnych, równych ludzi, w którym znikną wszelkie więzy zależności ekonomicznej. Kobiety miały wyzwolić się spod władzy mężczyzn, starsi nie musieli już polegać na dobrej woli dorosłych dzieci, a najmłodsi zyskiwali pełnię praw i opiekę państwa.
Reżyser przygląda się dzisiejszej Szwecji i pokazuje wielowymiarowe konsekwencje wprowadzenia rozwiązań wywiedzionych z ducha rewolucji obyczajowej 1968 roku. Okazuje się, że niezależność - podstawowa wartość u naszych skandynawskich sąsiadów - ma swoją ciemną stronę. Dziś aż jeden na czterech Szwedów umiera samotnie, a zdarza się, że ciała zmarłych znajdowane są dwa lata po ich śmierci. Szwedki są największą grupą wśród klientek banku nasienia. Pragną potomstwa, ale nie są w stanie zbudować trwałej relacji z partnerem, bo wymaga ona kompromisów i wyrzeczeń.
Film jest brawurowo zrealizowanym, wielowymiarowym portretem tego geograficznie nam bliskiego, a zarazem bardzo egzotycznego z polskiej perspektywy kraju. To prawdziwe laboratorium przyszłości, przypominające niekiedy dystopijne filmy science fiction. Kontakty ludzkie realizowane za pośrednictwem organizacji społecznych, brak socjalizacji, ucieczka przed wszelkimi trudnościami, zanik umiejętności interakcji, niechęć do obcych (Szwecja to kraj, gdzie imigranci integrują się zdecydowanie najwolniej w Europie). To wszystko mroczne strony państwa, często stawianego za wzór. Wystepujący w filmie Zygmunt Bauman nie szczędzi Szwedom gorzkich słów. Państwo zapewnia im wszystko oprócz umiejętności bycia z innymi ludźmi.
Film pokazuje także uciekinierów z pozbawionego ludzkiego ciepła raju - lekarza, który dopiero w Etiopii odnalazł sens życia czy dziwaczną sektę lubującą się w orgiach urządzanych na leśnych polanach. Film nie daje prostych odpowiedzi - każdy sam musi sobie odpowiedzieć na pytanie, czy z drogi ku niezależności da się w ogóle zawrócić i czy ceną za wolność musi być samotność i rozpacz.
Ponoć Szwedzi odetchnęli z ulgą gdy wreszcie zniesiono pondemiczny wymóg zachowywania obowiązkowego 3 metrowego dystansu społecznego. Mogli wówczas z radością powrócić do swojego ulubionego 5-cio metrowego.
romeck napisal(a): Nie obejrzę dokumentu (tvp dokument, teraz sobota, 8.10.2022, 23:20) lecz opis jest... super.
W 1972 roku w Szwecji partia socjalistyczna opublikowała manifest "Family of the Future", kreślący wizję świata wolnych, równych ludzi, w którym znikną wszelkie więzy zależności ekonomicznej. Kobiety miały wyzwolić się spod władzy mężczyzn, starsi nie musieli już polegać na dobrej woli dorosłych dzieci, a najmłodsi zyskiwali pełnię praw i opiekę państwa.
Reżyser przygląda się dzisiejszej Szwecji i pokazuje wielowymiarowe konsekwencje wprowadzenia rozwiązań wywiedzionych z ducha rewolucji obyczajowej 1968 roku. Okazuje się, że niezależność - podstawowa wartość u naszych skandynawskich sąsiadów - ma swoją ciemną stronę. Dziś aż jeden na czterech Szwedów umiera samotnie, a zdarza się, że ciała zmarłych znajdowane są dwa lata po ich śmierci. Szwedki są największą grupą wśród klientek banku nasienia. Pragną potomstwa, ale nie są w stanie zbudować trwałej relacji z partnerem, bo wymaga ona kompromisów i wyrzeczeń.
Film jest brawurowo zrealizowanym, wielowymiarowym portretem tego geograficznie nam bliskiego, a zarazem bardzo egzotycznego z polskiej perspektywy kraju. (ciach) O!
To pewnie "Szwedzka teoria miłości ". Kiedyś oglądałem na YT. Polecam, wstrząsające nawet dla kogoś kto śledzi postępy postępu.
Sąd w East Sussex skazał na minimum 12 lat więzienia niejaką/niejakiego Sally Anne Dixon za to, że jeszcze jako facet przez siedem lat dopuszczał się gwałtów na dzieciach i molestowania ich. Dixon oświadczył w sądzie, że właściwie to od 2004 roku jest kobietą, więc sąd uznał, że zboczeniec pedofil swą karę odbędzie w więzieniu dla kobiet. Dixon nie ma żadnych dokumentów poświadczających „zmianę płci” nie przeszedł też żadnych procedur quasimedycznych z tym związanych. John Stephen Dixon obwieścił tylko, że teraz to on jest Sally Anne Dixon i to wystarczyło. Stary zboczeniec będzie chodził pod natryski z paniami. Kogo obchodzi poczucie dyskrecji, intymności, bezpieczeństwa jakichś bab z więzienia.
W marcu tego roku okazało się, że odsiadująca karę 50 lat więzienia zabójczyni dwóch kobiet, to tak naprawdę facet. To znaczy wcześniej było wiadomo, tylko media m.in. BBC, „New York Times” ukrywały przed opinią publiczną to, że morderca jest transseksualny facet, który po prostu opowiada, że jest kobietą. Mówienie prawdy byłoby bowiem transfobią.
Źródło. Polecam całość, choć czyta się to strasznie trudno.
Szturmowiec.Rzplitej napisal(a): Ciekawe za to, że PayPal ogłosił, że będzie karał użytkowników za niesłuszne poglądy, do 2500$. Po fali krytyki wycofali się. Na razie.
PayPal to taki relikt. Przypomniał mi Kolega, ze to jeszcze istnieje.
Kedyś tam miałem konto, ale już dawno dawno wprowadzili do regulaminu zapis, że bzitko jest być niesłusznym użyszkodnikiem. A więc posłusznie to konto skasowałem. Dziś nawet nie wiem, do czego mogłoby mi służyć.
Ale co, nie można Pejpalem płacić, jak ma się poglądy różne od zaakceptowanych przez zarząd? Ale śmiesznie. A są jakieś ograniczenia na wzrost, tuszę i numer buta?
los napisal(a): Ale co, nie można Pejpalem płacić, jak ma się poglądy różne od zaakceptowanych przez zarząd? Ale śmiesznie. A są jakieś ograniczenia na wzrost, tuszę i numer buta?
Płacić można. Problem zaczyna się, gdy chce się przyjmować płatności - kojarzę kilka skandali, gdzie PayPal wstrzymywał środki "niesłusznym".
los napisal(a): Ale co, nie można Pejpalem płacić, jak ma się poglądy różne od zaakceptowanych przez zarząd? Ale śmiesznie. A są jakieś ograniczenia na wzrost, tuszę i numer buta?
Płacić można. Problem zaczyna się, gdy chce się przyjmować płatności - kojarzę kilka skandali, gdzie PayPal wstrzymywał środki "niesłusznym".
los napisal(a): A jak się kamuflowałeś podczas wizyty nadzorców?
Przecież to proste. Na forumkach zamiast przedstawiać się X Y (nazwisko zmienione) podaje Peterman. Najwyraźniej PayPal nie ma jeszcze sztywnego łącza z ubecją, żeby ustalić, że X Y to w istocie Peterman.
Wydawało się, że są jakieś ograniczenia ciężkiej choroby sojusznika. Tymczasem wchodzi ona na obroty nieznane dotąd filozofom!
Przysięga lekarska absorbentów medycyny w stanie Minnesota. To tenże stan, gdzie miasto Minneapolis w ramach retorsji za śmierć pewnego oprycha szarpiącego się podczas zatrzymania, obcięło fundusze policji.
Komentarz
dałbym do apoftegmatów, ale nie padło na forum , więc nie spełnia warunku
oto ono:
Dziś nie tyle groźne jest zderzenie fundamentalizmów religijnych, ile zderzenie analfabetyzmów religijnych.
WallMart w Juesej
O!
"Po czym poznać otwartego na świat, chętnego do interakcji z tobą Fina?
- Po tym, że śmiało patrzy na twoje buty!'.
- Co robi Fin introwertyk podczas rozmowy?
- Patrzy na swoje buty.
- A co robi Fin ekstrawertyk?
- Patrzy na twoje buty.
Ten wczorajszy nie jest polski.
Po fali krytyki wycofali się. Na razie.
Nie dopisałem przez nieuwagę.
→Szwecka teoryja miłości
Reżyseria - Erik Gandini
Scenariusz - Johan Söderberg
Dziś nawet nie wiem, do czego mogłoby mi służyć.
Przysięga lekarska absorbentów medycyny w stanie Minnesota. To tenże stan, gdzie miasto Minneapolis w ramach retorsji za śmierć pewnego oprycha szarpiącego się podczas zatrzymania, obcięło fundusze policji.