Skip to content

Aktualności, newsy, krótkie wiadomości tekstowe

1302303305307308673

Komentarz

  • Z traktatu atlantyckiego wynika, że jak nas napadną, to mają przyjść z pomocą. Problem w tym, że zanim przyjdą, to już wróg może być na Odrze... nie znam się szczegółowo na kwestiach militarnych, nigdy nie byłem w wojsku, a na terenie wojskowym może ze 2 razy na strzelnicy, więc nie będę udawał, że wiem, jakie są szanse samodzielnej polskiej armii w starciu z wrogiem i którym. Bo nie wiem. Ale przebieg konfliktów zbrojnych w czasie ostatnich 70 lat przekonuje, że najlepszą i najbardziej skuteczną armię konwencjonalną ma USA. Różnie im szło z wojskami partyzanckimi albo wręcz terrorystami, z armią regularną wygrywali.

    Nie wiem, jak wygląda kwestia utrzymania wojsk, chyba jednak USA im płaci, a nie kraje, w których są. A Polska normalnie się dokłada do budżetu NATO i sporo wydaje na wojsko, więc tu nie sądzę, żeby była jakaś eskalacja.
  • edytowano June 2020
    Cyrylica napisal(a):
    Chciałabym o coś spytać, ale nie wiem, w jakim wątku, więc tutaj wlazłam. Właściwie od samego początku męczy mnie sprawa stacjonowania wojsk amerykańskich u nas, bo pozbyliśmy się Ruskich, a innych sobie na własne życzenie ściągnęliśmy. Teraz Amerykanów, którzy stacjonowali w Niemczech, przerzucą do Polski i oczywiście, będziemy kolejne gęby karmić i ich utrzymywać. To nie jest tak, że Niemcy się ich sami pozbyli? Nie płacą od dawna na NATO i może tych żołnierzy też nie chcą? Nie rozumiem, o co tu chodzi. Wątpię, żeby to zwiększało nasze bezpieczeństwo, chyba wręcz przeciwnie. To taka refluksja w związku ze spotkaniem prezydentów. Nie wiem, czy się cieszyć, czy się zacząć bać.
    Czy może Koleżanka przytoczyć jakiś argument w jakiż to sposób obecność wojsk amerykańskich miałaby...zmniejszać nasze bezpieczeństwo?
  • edytowano June 2020




    wydatki na wojsko
    (co prawda onet/biznesinsajder, ale suche dane)

    1. wg % PKB państwa
    2. wg sumy wszystkich (USA to ok 2/3!)